Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@03:52:54 GMT

سپر دفاعی ایرانی ساخته شد +عکس

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۸۴۰۵

سپر دفاعی ایرانی ساخته شد +عکس

مشرق" آذری جهرمی با انتشار پستی در اینستاگرام از ساخت سپر دفاعی توسط دانشمندان ایرانی برای خنثی کردن خرابکاری‌های صنعتی خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از ساخت یک سپر دفاعی (فایروال) برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی توسط دانشمندان جوان دانشگاه‌های ایران خبر داد؛ که این سپر دفاعی خرابکاری‌های صنعتی مثل ویروساستاکس‌نت را در شبکه‌های برق و امثال آن خنثی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات در اینستاگرامش نوشت:

«از حمله استاکس‌نت حتماً شنیدین!
خبرخوب اینکه، امروز یک گزارش دریافت کردم. از مدتی قبل با سفارش سازمان فناوری اطلاعات، دانشمندان جوان دانشگاه‌های ایران، یک سپر دفاعی (فایروال) برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی ساخته بودند که عملاً خرابکاری صنعتی مثل استاکس‌نت را در شبکه‌های برق و امثال آن خنثی میکنه. این سپر، موفقیت‌آمیز آزمایش شد. در روز جهانی ارتباطات، از این دستاورد بیشتر خواهیم گفت.

پ. ن: برای افزایش تاب‌آوری زیرساخت‌های حیاتی، لازم است که این تجهیزات در شبکه‌های مورد نظر نصب شود که طبیعتاً این موضوع با هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی، عملیاتی خواهد شد.
با تکیه به جوانان، از تهدیدات فرصت می‌سازیم.»

گفتنی است؛ ویروس استاکس نت یک بدافزار است که سیستم‌های تحت ویندوز را آلوده می‌کند. این بدافزار به طور همزمان از ۵ نقطه اسیب‌پذیر ویندوز سوءاستفاده می‌کند. ویروس استاکس نت (Stuxnet) یکی از پیچیده‌ترین انواع ویروس در حوزه صنعتی شناخته شده که با هدف خراب کاری در حوزه صنعت هسته‌ای ایران طراحی و ایجاد شد و اولین‌بار در تاریخ ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۰ توسط آنتی ویروس بلاروسی وی‌بی‌ای ۳۲ شناسایی شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: سپر دفاعی ایرانی خرابکاری امنیتی جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس

احتمالا تولیدال۹۰ ایرانی در ماه های آینده آغاز خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  پارس خودرو کاتالوگ جدید خودرو ال 90 ایرانی را با نام P90 منتشر کرد. به نظر می‌رسد تولید این خودرو در ماه های آینده از سوی این شرکت آغاز خواهد شد.

موتور ME16 با حجم 1600 سی‌سی است که قادر است حداکثر قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را تولید کند. این موتور به گیربکس دستی 5 سرعته متصل است.

 فرمان برقی D-Type، غربیلک فرمان مجهز به کنترل سیستم صوتی، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، رینگ آلومینیومی R15، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و صندلی‌های قابل تنظیم دستی از جمله امکانات این خودروی ایرانی است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • فیلتر شنی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور ساخته شد
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی