Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: مسوولان استان با کسانی که به حریم جاده تجاوز کرده و میوه های صنعتی را در این مکان ها دپو می کنند، به صورت قانونی برخورد کنند.

به گزارش ایرنا رضا حسینی روز پنجشنبه در جلسه ساماندهی عرضه تولیدات کشاورزی افزود: عاملان فروش میوه های صنعتی همچون سیب و انگور در کنار جاده ها به دلیل تخلف باید به مراجع قانونی معرفی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: رعایت نکردن نکات بهداشتی در این خصوص از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا واسطه ها فقط به فکر سود و منفعت خود هستند و تجمیع میوه در کنار جاده ها کاری غیراصولی و غیربهداشتی بوده و دارای تبعات اجتماعی و اقتصادی است.
وی تاکید کرد: این افراد علاوه بر اینکه ساختار و ظاهر جاده های مواصلاتی استان را بر هم می زنند، از پرداخت مالیات و عوارض نیز شانه خاله می کنند.
حسینی بیان کرد: باید محلی برای عرضه محصولات کشاورزی صنعتی مشخص شود و کارخانه های صنایع تبدیلی از این مکان و بدون واسطه اقدام به خرید محصول مورد نظر کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: این سازمان با هماهنگی مسوولان کشور توانسته است کد صدور مجوزهای تغییر کاربری /آیسیک/ را دریافت کند.
رسول جلیلی بیان کرد: با دریافت این کد می توان مجوزهای لازم را برای راه اندازی مرکز جمع آوری و عرضه محصولات کشاورزی صادر کرد.
به گزارش ایرنا در این جلسه مقرر شد تا دستگاه های ذیربط برای راه اندازی مراکز عرضه و جمع آوری محصولات کشاورزی اقدامات لازم را انجام دهند.
آذربایجان غربی قطب اصلی تولید سیب درختی در کشور بوده و در زمان حاضر 53 هزار هکتار از باغ های سیب استان بارور است؛ ارومیه با 23 هزار و 150 هکتار رتبه اول سطح زیر کشت این محصول در استان را به خود اختصاص داده است و این استان سالانه بیش از 800 تا یک میلیون و 200 هزار تن سیب درختی تولید می کند.
3072/9918

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي ميوه صنعتي آذربايحان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری استان به رياست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه  کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روانسازی و تامین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منحصر بفرد استان در حوزه گردشگری، وجود 1809 اثر ثبت شده ملی، 5 اثر ثبت جهانی و 53 منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقیعت جغرافیایی ویژه، گفت: این ظرفیت ها و پتانسیل ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

محمدصادق معتمدیان ظرفیت های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و اظهار داشت: زمینه های مختلف سرمایه گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم آب بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می تواند فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در استان را فراهم کند.

وی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری در استان خبر داده و افزود: تلاش می شود ضمن معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران، روند سرمایه گذاری در استان روانسازی و امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در کمترین زمان تامین شود.

این سرمایه گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ ۳ هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است.

 

دیگر خبرها

  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی ​
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی