Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: راه اندازي دفتر گمرک در اين شهرستان با وجود پتانسيل هاي فراوان کشاورزي، صنعتي و دامداري ضروري است.

به گزارش ايرنا، هادي تمهيدي روز پنجشنبه در پنجاه و يکمين جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان تهران، به ميزباني شهرستان پاکدشت که با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت و مسئولان استان تهران برگزار شد، از وزير صنعت خواست تا زمينه راه اندازي دفتر گمرک را در پاکدشت فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با ارائه گزارشي از وضعيت شهرستان پاکدشت، افزود: اين شهرستان در 20 کيلومتري شهر تهران در جنوب شرق واقع شده و 568 کيلومتر مربع وسعت دارد که بر اساس سرشماري سال 95 داراي 350 هزار و 966 نفر جمعيت است که 100 هزار نفر از اتباع بيگانه نيز در دو بخش شريف آباد و مرکزي ساکن هستند.
تمهيدي اضافه کرد: جمعيت فعال شهرستان بر اساس آمار 107 هزار و 962 نفر است که 50 درصد اين افراد در حوزه صنعت، 39 درصد حوزه خدمات، 6 درصد کشاورزي، و 5 درصد در ساير حوزه ها مشغول به فعاليت هستند.
وي ادامه داد: نرخ بيکاري شهرستان پاکدشت 5.72 درصد است که با وجود مهاجر پذير بودن اين شهرستان، فرصت هاي شغلي خوبي براي افراد جوياي کار حتي از ساير شهرستان ها وجود دارد.
فرماندار پاکدشت گفت: اين شهرستان از سه شهرک صنعتي عباس آباد، خوارزمي، شهرک صنعتي خصوصي شنزار و شهرک صنعتي پايتخت برخوردار است.
وي افزود: هم اکنون 2 هزار و 52 واحد صنعتي فعال با سرمايه اي بالغ بر 43 هزار ميليارد تومان در اين شهرک ها فعاليت هستند.
تمهيدي اظهار داشت: در حال حاضر 23 شرکت صادراتي پاکدشت، محصولات خود را به 29 کشور جهان به ارزش 28 ميليارد دلار سالانه صادر مي کنند.
وي افزود: در بخش کشاورزي نيز از 26 هزار هکتار اراضي کشاورزي برخوردار است که سالانه 5 هزار و 100 هکتار زير کشت گندم، 3 هزار و 400 هکتار جو، 2 هزار و 500 هکتار ذرت علوفه اي، 614 هکتار سبزي، يک هزار و 100 هکتار يونجه و يک هزار و 290 هکتار زير کشت کلزا مي رود.
تمهيدي گفت: پاکدشت بيش از يکهزار و 200 هکتار گلخانه گل شاخه بريده در قالب 850 واحد دارد که سالانه يک ميليارد شاخه گل توليد و به ساير کشورهاي جهان صادر مي کند.
وي افزود: اين شهرستان 196 واحد شيري با 12 هزار و 343 رأس دام و توليد روزانه 370 تن شير، 240 واحد دامي پرواري با 9 هزار و 500 رأس دام و توليد سالانه 200 تن گوشت قرمزو 216 واحد پرواربندي گوسفند با 21 هزار و 600 رأس دام دارد.
به گزارش ايرنا، رضا رحماني وزير صنعت، معدن و تجارت به همراه انوشيروان محسني بند پي امروز پنجشنبه براي افتتاح چند طرح عمراني به شهرستان ورامين و پاکدشت سفر کرد.
پاکدشت با 350 هزار نفر جمعيت در 20 کيلومتري جنوب شرق تهران و در مسير محور امام رضا(ع) واقع شده است.
تهرام/7254/6003
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، حسن عباسی اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به مهاباد و بازدید از محلات محروم احداث مرکز جامع سلامت در منطقه پشت‌تب در دستور کار قرار گرفت و اعتبار اولیه اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون احداث این مرکز به شبکه بهداشت و درمان واگذار و تحویل پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: همچنین امسال احداث چهار خانه بهداشت در روستاهای تابعه شهرستان با هدف ارتقای بهداشت و سلامت مناطق روستایی در دست اقدام است.

عباسی ضمن قدردانی از همت خیران سلامت در این شهرستان گفت: ۳۰ میلیارد از طرف خیران سلامت برای تکمیل پروژه بخش دیالیز بیمارستان کمک شده است.

وی از راه‌اندازی خدمات شیمی درمانی هلال احمر مهاباد خبرداد و گفت: ۸۵ درصد هزینه درمان بیماران سرطانی توسط بیمه، ۱۵ درصد توسط بیمار و پنج درصد هم از طرف هلال احمر تامین خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد در پایان تکمیل مراحل ساخت ۲ بیمارستان تامین اجتماعی و ۳۵۰ تختخوابی مهاباد را جز اولیت های مدیریت شهرستان دانست و اظهار کرد: با تمکیل این پروژه‌ها، سرانه تخت بیمارستان شهرستان از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • بیمارستان ‌صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در «میربگ» دلفان راه‌اندازی می‌شود
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت