Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@01:23:01 GMT

خريد گندم در خوزستان از 1.1 ميليون تن گذشت

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۹۶۰۴

خريد گندم در خوزستان از 1.1 ميليون تن گذشت

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه چهار کشور گفت: خريد گندم به نرخ تضميني در خوزستان به يک ميليون و 112هزار تن رسيد و در 2 روز آينده با ادامه برداشت ، به رقم گندم خريداري شده در سال زراعي گذشته که يک ميليون و 130هزار بود خواهيم رسيد.

برداشت گندم در خوزستان با 2 هفته تاخير که ناشي از بروز سيلاب بود از 26 فروردين شروع شده و اوج (يپک) خريد 40 روز از شروع عمليات برداشت اين محصول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خدارحم اميري زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينکه خريد در گندم در همه نقاط خوزستان غير از مناطق محدودي در شمال شرق اين استان ادامه دارد ، روند خريد و انتقال گندم به سيلوها را مطلوب توصيف کرد.
وي پيش بيني کرد با ادامه اين روند ، ميزان خريد گندم به نرخ تضميني در خوزستان به رقم يک ميليون و 400 هزار تن برسد که حدود 300هزار تن از پيش بيني قبلي بيشتر است.
خوزستان در سال زراعي 1397-1396 با خريد يک ميليون و 130هزار تن گندم به نرخ تضميني ، رتبه نخست را در کشور کسب کرد.
به گزارش ايرنا در سال زراعي 1398-1397 حدود540 هزار هکتار در 27 شهرستان خوزستان زير کشت گندم قرار گرفت که به دليل بروز سيلاب و آبگرفتگي 158هزار هکتار به شدت آسيب ديد و 34 هزار هکتار نيز دچار خوابيدگي شد.
پيش از بروز سيلاب فروردين امسال پيش بيني مي شد در سال زراعي جاري حدود 2 ميليون تن گندم برداشت شود ولي به دليل سيلاب و آبگرفتگي مزارع گندم ، پيش بيني شده توليد گندم خوزستان کاهش 750 هزار تني داشته باشد.
بر اساس اعلام رييس سازمان جهادکشاورزي خوزستان ، تاکنون حدود 80 درصد گندم آبي و 60درصد گندم ديم در اين استان برداشت شده است.
بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزي خوزستان سيلاب اخير82 هزار ميليارد ريال به بخش کشاورزي و نيشکري خوزستان خسارت وارد کرد.
استان خوزستان سالانه حدود 16ميليون تن محصولات زراعي و باغي با عمل آوري 124نوع محصول توليد مي کند که از حيث توليد کمي و تنوع عمل آوري محصول ، رتبه نخست کشوري را دارا است.
در سال زراعي جاري به دليل رژيم مناسب بارندگي ، نوسانات کم دمايي و عبور از تنش جوي ، گندم زارهاي ديم خوزستان بهترين عملکرد را در واحد سطح داشته اند.
چندي پيش گندمکار هفتکلي در شرق اهواز براي نخستين بار در تاريخ کشاورزي خوزستان ، 5.2تن گندم ديم در هکتار برداشت کرد.
6065/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: این میزان خرید که توسط ۱۰۳ مرکز انجام شده است رشد بیش از یک برابری نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زاراعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • خرید ۳۸ هزار تن کلزا در خوزستان
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • برداشت گندم از مزارع مهران