Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@10:18:47 GMT

دیوارنگاره پویش ملی «ما پیروزیم» در رشت رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۹۶۷۵

دیوارنگاره پویش ملی «ما پیروزیم» در رشت رونمایی شد

دیوارنگاره پویش ملی «ما پیروزیم» در سالن جلسات مجتمع شاهد و ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان به سفارش بنیاد حفظ آثار گیلان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عباس بایرامی» امروز ( پنج شنبه، ۲۶ اردیبهشت) در مراسم رونمایی از دیوارنگاره پویش ملی «ما پیروزیم» که در سالن جلسات مجتمع شاهد و ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: دشمن امروز خیلی شفاف‌تر به میدان آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان بر الگو سازی در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و معرفی شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: موفقیت‌های دفاع مقدس حاصل وحدت جامعه در بین اقشار مختلف مردم و رهبری حضرت امام خمینی (ره) بود.

وی در ادامه با ببان اینکه تمامی اقشار جامعه در آزادسازی خرمشهر حضور داشتند، افزود: آزادسازی خرمشهر 16 هزار کشته و 19 هزار اسیر از رژیم بعثی عراق گرفتیم، تا جایی که دشمن بعد از آزادسازی خرمشهر دچار آشفتگی عجیب شد و معادلات منطقه به نفع ما تغییر کرد.

بایرامی تصریح کرد: بیش از یک هزار رزمنده گیلانی در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتند که بیش از 260 شهید والامقام از استان گیلان که در 6 یگان نیروهای مسلح حضور داشتند به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی در ادمه نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس، حضور و همراهی آنان در خلق حماسه فتح خرمشهر را بسیار مهم و ارزشمند دانست و گفت: اگر نقش زنان در ستادهای پشتیبانی، امدادگری، همراهی با خانواده و تسکین آلام رزمندگان در عملیات الی بیت المقدس نبود رزمندگان نمی توانستند در آن هوای گرم و طاقت فرسا دشمن تا دندان مسلح و غارتگر را از خرمشهر بیرون کنند.

بایرامی در ادامه از اجرای بیش از هزار برنامه به مناسبت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر (اول تا چهارم خرداد) در سطح استان خبر داد و افزود: امسال همزمانی ایام حماسه سوم خرداد با شب‌های لیالی قدر و مقارن شدن آن با شهادت امیرالمومنین علی(علیه السلام) باعث شد برنامه ما شرایط ویژه‌ای داشته باشد.

«عبدالله پاکاری» نیز در این مراسم به نقطه های عطف و ارزشمند دوران دفاع مقاس اشاره کرد و افزود: حماسه سوم خرداد یکی از آن دوران پرافتخار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان همچنین اضافه کرد: وقتی هنوز از رشادت‌های رزمندگان در عملیات الی بیت‌المقدس صحبت می‌شود درمی یابیم که برخی از جان‌فشانی‌های رزمندگان برای مردم روشن نشده است.

وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، روشنگری برای نسل جدید را ضروری دانست.

به گزارش شبستان، در این مراسم از دیواره نگاره پویش ملی «ما پیروزیم» با ایده پردازی کمیل حسن پور، عکاسی مصطفی نظری و تصویر سازی میلاد پسندیده رونمایی شد.
گفتنی است، استودیو پویا گران مارلیک طراح و حسن صمدی مدیر هنری آن و مجری طرح نیز خانه پویانمایی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان است که به سفارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان تهیه شد.

همچنین پوستر سوم خرداد نیز در این مراسم رونمایی شد

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن ماه مبارک رمضان خبرگزاری شبستان قرآن کریم مصلی حضرت خدیجه س نمایشگاه قرآن آیت الله مصباح یزدی آمریکا حماسه سوم خرداد بنیاد حفظ آثار گیلان وحدت و انسجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۹۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ارسطوزاده ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان تصریح کرد: امروزه آسایش و امنیت کشور، حاصل جان‌فشانی شهیدان است و بر این اساس گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد و خاطره شهدا به شمار می‌رود؛ بنابراین یاد و خاطره عزیزانی که در راه مقاومت جان سپرده‌اند، راهبردی برای ادامه مسیر این شهدا را در حوزه گردشگری مقاومت است.

وی اظهار کرد: قریب به ۲۰۰ هزار شهید در جنگ تحمیلی در دفاع از کشور جان خود را از دست دادند و حدود ۱۲۷ شهر در معرض حملات هوایی و موشکی قرار گرفته‌اند. ۴۲ درصد از این حملات به شهرهای خوزستان بود و ۴۰ درصد از شهدا و مجروحان جنگ خوزستانی بودند.

ارسطوزاده افزود: استان خوزستان نقش مهمی در جنگ دفاع مقدس داشته به صورتی که کوچک‌ترین شهید، با ۱۲ روز سن و مسن‌ترین شهید آن صد سال سن است. در حال حاضر در این استان ۲۲ یادمان برای گرامیداشت شهدا وجود دارد.

وی در خصوص توسعه یادمان‌ها و آثار دفاع مقدس در خوزستان تأکید کرد: در حال حاضر ۲۲ یادمان مرتبط با دوران دفاع مقدس در استان وجود دارد که هر یک از این یادمان‌ها به مناطق مشخصی از استان مرتبط و برای ماندگاری و یادآوری این رویدادها برای عموم مردم است.

ارسطوزاده تصریح کرد: نقطه به نقطه شهر آبادان و خرمشهر و همچنین مناطق اطراف آن روایتگر رویدادها و عملیات دوران دفاع مقدس است و این پتانسیل وجود دارد که در هر کدام از این نقاط یادمان‌های متعددی ساخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: برنامه دقیقی برای ثبت و نگاشت یادمان‌ها در دست تهیه است که این اقدام‌ها بعد از تکمیل پرونده‌های مربوطه رونمایی و معرفی می‌شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۴۰ اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی خوزستان به ثبت رسیده و ۱۰ پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده‌سازی است، گفت: در کنار برنامه‌های وسیع فرهنگی کاروان‌های راهیان نور و ستاد اربعین، یکی از محورهای اصلی این رویدادهای فرهنگی نقش و اهمیت استان خوزستان در گردشگری مقاومت است.

کد خبر 6087743

دیگر خبرها

  • دیوارنگاره‌ای به یاد «ماسا»
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان