Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@00:08:35 GMT

هجوم ملخ‌های مراکشی به پنج شهرستان گیلان

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۷۹۶۷

هجوم ملخ‌های مراکشی به پنج شهرستان گیلان

معاون امور تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از هجوم ملخ های مراکش به 5شهرستان گیلان خبر داد.

مسعود الماسی در گفت و گو با ایسنا، از حمله ملخ‌های مراکشی به اراضی شهرستان‌های رودسر، املش، سیاهکل، آستارا و رودبار خبرداد و گفت: بیشترین هجوم این حشرات در شهرستان رودبار رخ داده است.

وی افزود: جای نگرانی وجود ندارد و کانون یابی ملخ مراکشی انجام شده است و هم اکنون در حال مبارزه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الماسی با بیان اینکه هر ساله در فروردین کانون‌یابی ملخ‌ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری زمستانی گرمتر و بارندگی بیشتر در بهار موجب شد که هجوم ملخ ها امسال بیشتر از پارسال باشد.

وی تصریح کرد: سم پاشی تا پایان تیر ماه ادامه خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال آموزشهای لازم به زراعین و باغداران داده شده و برای مبارزه با سازمان همکاری بسیار خوبی دارند.

وی افزود: بارندگی بهار امسال موجب افزایش سبزینگی علفزارها شده و در مجموع منبع غذایی مناسبی را برای این حشرات فراهم کرده است. البته سبزینگی علف ها موجب می شود که ملخ ها به سمت مزارع و باغات کمتری بروند.

الماسی با بیان اینکه پایش در 11هزار هکتار از اراضی استان صورت گرفته است،خاطرنشان کرد: در چهار هزار و700 هکتار از این اراضی کانون یابی صورت گرفته و سم پاشی لازم انجام شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ملخ مراکشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۷۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم هواداران اراکی به رختکن (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، در یکی از مهیج‌ترین مسابقات فصل فوتبال ایران سبزپوشان اراکی در  ورزشگاه امام خمینی برابر پرسپولیس قرار گرفتند و در پایان پس از اینکه تابلوی ورزشگاه نتیجه 4 بر 4 را نشان می‌داد، در ضربات پنالتی موفق به شکست تیم سرحال اوسمار ویرای برزیلی شدند.
این پیروزی آلومینیوم را به جمع 8 تیم برتر جام حذفی در فصل جاری رساند و سبب شد تا مجتبی حسینی بیشتر از گذشته جای خود را در قلب اراکی‌ها و هواداران تیفوسی آلومینیوم باز کند.

مصاف پرسپولیس و آلومینیوم حواشی پرشماری داشت، ولی یکی از نادرترین حواشی این مسابقه حضور لیدرهای باشگاه در رختکن تیم و شعرخوانی و تمجید از مجتبی حسینی بود که شبی رویایی را برای آنها رقم زد.

دیگر خبرها

  • هجوم هواداران اراکی به رختکن (عکس)
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • فیلمی از امدادرسانی در جاده‌های سیل زده کیانشهر
  • سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • بارش‌های روز گذشته هیچ آسیبی به روستاهای دلیجان وارد نکرد
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"