Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@13:24:57 GMT

افزایش ۷۵ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۱۱۳۹

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، در نشست مشترک با معاونان وزاری جهاد کشاورزی، اقتصاد(گمرک) و راه و شهرسازی مشکلات و گلوگاه های خروج کالا از بندر امام بررسی شد.

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست اظهار کرد: اتخاذ تمهیدات مناسب برای ارتقای بهره وری در زنجیره جابجایی کالا به منظور جلوگیری از توقف کشتی ها و انباشت کالا در بنادر ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بسیج امکانات در حوزه های مختلف ناوگان ریلی و جاده ای از دیگر عوامل ضروری برای تسریع در انتقال کالا از بنادر و رسیدن آن به مبادی مصرف است و در این میان تشریک مساعی همه جانبه ارگان های ذی ربط اهمیت بسزایی دارد.

راستاد همچنین در حاشیه بازدید نمایندگان برخی از وزارتخانه ها از بندر امام، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان تخلیه کالای اساسی به بیش از  2,5 میلیون تن رسیده(رشد بیش از 70 درصد) است و لذا ضرورت دارد فرآیند ورود، تخلیه و خروج کالای اساسی تسریع شود و در نهایت شاهد افزایش بهره وری عملیات  در مجتمع بندری امام خمینی(ره) باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در این فرآیند گلوگاه و مسائلی وجود دارد که در نشست مشترک با نمایندگان وزارتخانه های اقتصادی به خوبی شناسایی و تصمیم های لازم اتخاذ شد. با احصاء مشکلات و راهکارهای که استخراج شده است می توان روند تخلیه و ترخیص کالاهای  اساسی را سرعت داد.

راستاد ابراز امیدواری کرد: با هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی می توان شاهد تسریع روند خروج  کالاهای اساسی  از مجتمع بندری امام بود.

به گزارش تسنیم، نشست مشترک با معاونان وزاری جهاد کشاورزی، اقتصاد(گمرک) و راه و شهرسازی  چند دستور جلسه شامل تأمین کامیون طی روزهای آینده متناسب با میزان بار و خروج آن از بندر،بسیج امکانات توسط اپراتورارها و انبارها برای پاسخگویی مناسب به تعداد کامیون های متقاضی بار به منظور کاهش صف انتظار، تجمیع آزمایش های بهداشت و استاندارد، اخذ مصوبه خاص برای محمولات روغن خوراکی با هدف کاهش مدت زمان ماندگاری، تشریک مساعی گمرک برای بهره گیری همزمان از حمل یکسره در کنار حمل به انبار در پای کشتی ها، هدایت بخشی از کشتی های سایز بزرگ به بنادر شهید رجایی و چابهار به منظور بهره گیری از ظرفیت انبارهای نگهداری آنها و هماهنگی بین صاحبان کالا و شرکت راه آهن برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۱۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد

امتداد - از اول فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، ۳ میلیارد و 465 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان ۶۶۲ میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸  میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۰ میلیون دلار  به نرخ ۴۴۰۳۸ تومان و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی ۵۸۵ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.


طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۷۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۸۳  میلیون دلار و در مجموع ۶۶۲ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۴۵۰ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۸۲ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۴۵ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۲۲ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۸۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۱۷۴، ۲۷، ۱۴۲، ۹۴ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۲۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۴۷ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.
   

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)