Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@17:47:59 GMT

حضرت خدیجه همه دارایی خود را در برابر ایمان داد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۱۶۳۲

حضرت خدیجه همه دارایی خود را در برابر ایمان داد

یکی از مراجع تقلید گفت: حضرت خدیجه همه چیز را از دست داد اما ایمان را بدست آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حضرت آیت الله العظمی «جعفر سبحانی» در محفل قرآنی که امشب (پنجشنبه 26 اردیبهشت) در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با تسلیت ارتحال حضرت خدیجه(س) گفت: این بانوی بزرگ بلافاصله پس از بیان جریان اسلام توسط پیامبر اکرم(ص) ایمان آورد و فردای آن روز نیز امام علی(ع) ایمان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مرجع تقلید افزود: روایتی دیگر می گوید که امام علی(ع) در حرا و حضرت خدیجه(س) در خانه پیامبر اکرم(ص) ایمان آوردند. این بانوی بزرگ همه چیز خود را از دست داد اما ایمان را بدست آورد و سه سال زندگی سخت را در شعب ابی طالب(س) تحمل کرد.


وی با اشاره به اینکه شعب ابی طالب در کنار مسجد الحرام بوده است، تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) چند روز پس از پایان تحریم های شعب ابی طالب و تحمل سختی های فراوان شربت شهادت را نوشید.


آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اهل حدیث و اشاعره اعتقاد دارند که مومنین، خداوند را در آخرت با همین چشم بدن رویت می کنند. اشعری هم در قواعد خود این مسئله را بیان کرده است.


وی ادامه داد: اخیرا فتوایی از آن ها دیده ام که اعلام می کند اگر کسی منکر رویت خداوند در روز قیامت با چشم بدن باشد، نمی توان پشت او نماز خواند. اکثریت اهل حدیث معتقدند که در دنیا نمی توان خدا را با چشم سر دید و تنها در روز آخرت این امر امکان پذیر است.


این مرجع تقلید تأکید کرد که  برخی می گویند که خداوند حس ششمی را در روز قیامت به انسان می دهد که با آن می توان خداوند را رویت کرد که این محل بحث نیست، بلکه این گروه معتقد هستند که با چشم مادی خدا دیده می شود.


وی ریشه این عقاید را در صحیح بخاری عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: این مساله جزئی از عقاید برخی از اهل سنت به شمار می آید و اگر در این کتاب نبود به چنین اعتقادی نمی رسیدند.


آیت الله سبحانی با اشاره به آیه ای در سوره بقره درباره روز قیامت گفت: این آیه به بحث وجوه ناظره اشاره می کند، درباره معنای این عبارت جای بحث وجود دارد و برخی می گویند به معنای دیدن و برخی دیگر می گویند به معنای انتظار است.


وی این عقیده را زائل توصیف کرد و بیان داشت: به هر نحوی که این آیه را معنا کنیم لازم است که جملات این آیه و قرینه آنها را مورد توجه قرار دهیم، بنابراین بهترین دلیلی که این گروه بر رویت خداوند در آخرت دارند در این آیه است، اما اشتباه آن ها این مورد است که به قرینه های آیه توجهی ندارند.


این مرجع تقلید افزود: کلمه ناظره که در قرآن کریم آمده چه به معنای مشاهده کردن باشد و چه به معنای انتظار کشیدن، باید با استفاده از محل قرارگیری در جمله و قرینه ترجمه و معنی شود.


وی ادامه داد که بر اساس آیات قرآن اینکه گروهی اعتقاد دارند خداوند در آخرت بر کرسی نشسته و ما می توانیم او را رویت کنیم، از اندیشه یهودیت نشات گرفته است.


آیت الله سبحانی در بخش پایانی سخنان خود گفت: ما به کتاب حدیث بخاری احترام می گذاریم، برخی از آیات و روایات این کتاب صحیح و مورد تایید است، اما این بدین معنا نیست که این کتاب نیاز به چکش کاری ندارد، تنها قرآن است که بی نیاز از اصلاح است.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان حضرت خدیجه س خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان قرآن سبک زندگی اسلامی روزنامه آمریکا قرآن کریم روزنامه ها حضرت خدیجه س قرآن کریم آیت الله سبحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۱۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فیلم، جشنواره فیلم مسکو دومین جشنواره قدیمی جهان است که به‌عنوان یکی از جشنواره‌های رتبه الف جهان شناخته می‌شود. مراسم اختتامیه چهل و ششمین دوره این جشنواره جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد. فیلم سینمایی «آه سرد» در بخش مسابقه اصلی جشنواره مسکو حضور داشت و جایزه نتپک و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران رادریافت کرد.

ناهید عزیزی صدیق کارگردان، رضا محقق تهیه‌کننده و ایمان صدیق بازیگر در مراسم حضور داشتند.

بازیگران «آه سرد» ایمان صدیق، علی باقری، محمد اشکانفر، سالار دریامج، امیر شمس، امیر آرام، کوروش اشراقی، حسام رضاییان، اهورا بهرامی و برسام بهرامی هستند.

کد خبر 6089292

دیگر خبرها

  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • باران بهاری هوای مشهد را پاک کرد
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • آیت الله هاشمی علیا عنوان کرد؛ لطف الهی به مؤمنان جهت دوری از تعصب جاهلی
  • رویت یک پژو ۲۰۶ با نقاشی عجیب در خیابان‌های ایران | تصویـر
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است