Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی‌اصغر توکلی»، عضو کمیسیون رسیدگی به شکایات اتحادیه املاک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص تحولات حوزه مسکن گفت: بازار مسکن همانند سایر بازارها متاثر از عرضه و تقاضا است. متاسفانه عرضه در کشور ما به صورت استاندارد نیست. در همه جای دنیا و سال های دور در کشور خودمان، عرضه مسکن با یک سیاست هایی روبرو بود و دولت زمین با تعرفه ترجیحی در اختیار مردم  قرار می داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کشور ما حدودا 90 درصد از قیمت مسکن ناشی از قیمت زمین است، افزود: الان لاکچری‌ترین و گرانترین بنایی که ساخته می‌شود متری نهایتا 4 میلیون تومان خرج دارد برای اینکه قیمت بازار به تعادل برسد، دولت باید با تعرفه ترجیحی یعنی با حداقل قیمت‌ها، زمین هایی که در اختیار دارد را به دست مردم یا انبوه سازان بسپارد.

توکلی ادامه داد: طرح مسکن مهر با اینکه طرح ناقصی بود و هیچ یک از امکانات لازم و ضروری را نداشت اما فشار  روانی جامعه را از بین برد و بخشی از نیازها را به آن سمت برد و نیاز را کنترل کرد.

وی عنوان کرد: ما نمی توانیم به واحدهای خالی که در کشور تعدادشان بین 5000هزار واحد تا 2میلیون واحد تخمین زده شده است دسترسی داشته باشیم زیرا هم در اسلام و همه ادیان به مالکیت احترام قائل هستند و نمی توان در این بخش مداخله کرد.

عضو کمیسیون رسیدگی به شکایات اتحادیه املاک تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما عرضه زمین وجود ندارد مگر در شرایط خاص و به افراد خاص. انبوه سازان دست شان از تولید گرفته شده زیرا نه می توانند وام دریافت کنند و نه زمینی با شرایط خوب در اختیارشان قرار می دهند. هر کسی با هر تخصصی از پزشک گرفته تا یک مغازه دار می تواند به این بازار وارد شود و باعث بالا رفتن هیجانات می شود.

توکلی گفت: عدم تولید در این چند سال بازار مسکن را دچار مشکل کرده و همه هزینه های دولتی اعم از جواز، بیمه های ساخت، بیمه های تامین اجتماعی برای نیروی کار هرساله در حال افزایش است و نوسانات روزانه قیمت مصالح ساختمانی در قیمت تمام شده تاثیر دارد.

خبرنگار: طالب زاده

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندارد جامعه دولت زمین مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود!

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران گفت: تایر در بعضی از رینگ ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک ها احتکار می شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن