Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول جهادی بسیج دانشجویی استان خوزستان گفت: طبق آخرین برآورد حدود ۱۳۰۰۰ منزل مسکونی به دلیل وقوع سیل در خوزستان تخریب شده‌اند که نیازمند بازسازی و نوسازی هستند.

امیر کمیلی راد، مسئول جهادی بسیج دانشجویی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص آخرین وضعیت سیل خوزستان گفت: با وجود گذشت بیش از ۴۰ روز از سیل خوزستان هنوز تعدادی از روستا‌های این منطقه درگیر پساسیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیلی راد با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی و منازل مسکونی برخی از روستا‌های خوزستان درگیر آب هستند، افزود: در روستا‌های صراخیه و صفحه منطقه شادگان هنوز آب در منازل مسکونی وجود دارد و زندگی مردم به روال عادی خود بازنگشته است.
مسئول جهادی بسیج دانشجویی استان خوزستان اظهار کرد: روستا‌های حدبه، گرمه، رکبه اکنون درگیر پساسیلاب هستند. البته در این منطقه فقط زمین‌های کشاورزی درگیر آب هستند و به طور کامل زیرآب رفته اند، ولی آب منازل مسکونی تخلیه شده است.
وی اضافه کرد: در سوسنگرد به دلیل ورود آب کرخه، روستا‌های بیت اشخیتر، عصافره، ابورفوش هنوز درگیر سیلاب هستند و آب در این سه روستا همچنان وجود دارد.
کمیلی راد ادامه داد: البته روستا‌های شاکریه، سبهانیه، بنده بیت سلیط، عفلوگ و هوفل شرقی، هوفل غربی، هوفل علی آباد، هوفل سیدناصر، هوفل سیدحمد هم هنوز درگیر پساسیل هستند و اکنون به امدادرسانی دولت و نیرو‌های جهادی نیازمندند و زمین‌های کشاورزی این منطقه از بین رفته اند و گل و لای در منازل مسکونی ساکنان منطقه وجود دارد.
وی با بیان اینکه روستا‌های حاشیه دز نیز همچنان درگیر سیل هستند و گل و لای در منازل مسکونی منطقه وجود دارد، یادآور شد: بزرگترین مشکلی که اهالی این مناطق اکنون با آن مواجه اند از بین رفتن زمین‌های کشاورزی و منبع درآمدیشان است. طبق آخرین برآوردی که انجام شده ۱۳۰۰۰ منزل مسکونی به دلیل وقوع سیل در خوزستان تخریب شده اند که نیازمند بازسازی و نوسازی هستند.
مسئول جهادی بسیج دانشجویی استان خوزستان گفت: برای امدادرسانی به سیل زدگان این مناطق کمیته‌ای تشکیل داده ایم تا در زمینه کنترل آب‌ها فعالیت داشته باشد چرا که در برخی روستا‌های شادگان اکنون شاهد هدررفت آب هستیم و در تالاب شادگان سطح آب به حدی رسیده که اهالی می‌توانند با ایجاد حوضچه‌های ماهی، امرار معاش کنند. علاوه بر این قرار است تیم‌های جهادی ما بعد از ماه رمضان به مناطق سیل زده استان اعزام شوند و به مردم خدمت رسانی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیل خوزستان اردوی جهادی اردوی جهادی دانشجویی مناطق سیل زده خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان آوار برداری انفجار منزل مسکونی در قوچان 

کمال علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی گزارش انفجار یک واحد مسکونی در خیابان شریف واقفی قوچان در ساعت ۱۶:۳۹ سه شنبه نیروهای عملیاتی این آتش نشانی به محل اعزام شدند.

سرپرست سازمان آتش نشانی قوچان با بیان اینکه عملیات با ۲۴ نیرو آتش نشانی و ۴ خودروی عملیاتی با همراهی یک تیم امدادی از هلال احمر انجام شد، تصریح کرد: این عملیات پس از ۵ ساعت و در ساعت ۲۱:۲۰ به اتمام رسید.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حین آوار برداری جسد یک خانم مسن توسط نیروها کشف شد، گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

کد خبر 6093660

دیگر خبرها

  • پایان آوار برداری انفجار منزل مسکونی در قوچان 
  • توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی
  • فیلم/توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • حادثه انفجار یک منزل مسکونی در قوچان 
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان/ یک نفر فوت شد
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند