Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:07:03 GMT

سنجش نوآموزان از نیمه خرداد امسال آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۳۰۲۷

سنجش نوآموزان از نیمه خرداد امسال آغاز می شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از آغاز اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از نیمه خردادماه و با پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

مجید قدمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا با بیان اینکه حدود 1.5 میلیون دانش آموز تا پایان شهریور امسال مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرند، افزود: خانواده ها ضمن مراجعه به مدرسه به نزدیک ترین پایگاه سنجش ارجاع داده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اکنون بیش از 2 هزار و 231 پایگاه برای ارزیابی دانش آموزان اول دبستان و همچنین پیش دبستانی ها فعال شده است.
قدمی افزود: هدف اصلی طرح «سنجش نوآموزان» هدایت دانش آموزان خاص با درصد معلولیت کم به مدارس عادی است؛ رویکردی که مورد تایید اغلب متخصصان نیز قرار گرفته است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: بیش از 10 هزار ارزیاب در مراکز پایگاه سنجش به منظور ارزیابی هوش، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی فعالیت می کنند.
وی همچنین گفت، هر چند که از خانواده ها بابت طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان 30 هزار تومان دریافت می شود اما پایگاه ها براساس سنجش وضعیت اقتصادی خانواده ها، به صورت رایگان و یا نیم بها دانش آموزان را مورد ارزیابی قرار می دهند و حضور در پایگاه های سنجش و دریافت برگه های ثبت نام از این مراکز اجباری است.
قدمی یکی از شروط این ثبت نام را مراجعه به موقع در این پایگاه ها عنوان کرد و افزود: نوبت گیری ها از طریق سیستم الکترونیکی انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: این مراکز به پایگاه های درجه یک، دو و سه تقسیم می شوند که در هر یک از این پایگاه ها به ترتیب 42، 38 و 14 ارزیاب به سنجش دانش آموزان می پردازند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه طرح سنجش نوآموزان بیش از 20 سال است که انجام می شود، خاطرنشان کرد: بنابر آمار و اطلاعات بیش از یک میلیون و 400 هزار دانش آموز سال گذشته مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتند.
به گفته قدمی بر اساس خروجی ها 48 درصد سنجش شدگان دختر، 51 درصد آنها پسر، 94 درصد راست دست و 6.0 درصد نیز چپ دست، بیش از 70 درصد دانش آموزان سابقه پیش از دبستان و حدود 22 درصد آنها نتایج ازدواج های فامیلی بودند.
وی با اشاره به اینکه در نتیجه اجرای این طرح سال گذشته بیش از 160 هزار پدر و مادر بی سواد شناسایی شد، تصریح کرد: هر سال اطلاعات این خانوارها در اختیار سازمان نهضت سوادآموزی قرار می گیرد و در راستای این ارتباط زمینه آموزش و تحصیل آنها فراهم می شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: همچنین براساس نتایج این سنجش، حدود پنج درصد از دانش آموزان چاقی مفرط، 6.1 درصد از آنها لاغری شدید، 4.0 درصد کوتاهی قد و بیش از 8 هزار و 817 دانش آموز نیز استثنایی تشخیص داده و به مدارس خاص فرستاده شدند.
به گفته وی یکهزار و 890 نفر دیگر نیز از دانش آموزان استثنایی تشخیص داده شده اند اما به منظور دریافت آموزش های تلفیقی به مدارس عادی فرستاده شدند. در این نوع از آموزش نابینایان جز در استفاده از کتاب های بریل به مانند دانش آموزان عادی آموزش می بینند و ناشنوایان نیز دارای آموزش های حرکتی هستند و ناتوانان جسمی هم صرفا در حرکات ورزشی متفاوت عمل می کنند.
قدمی افزود: آمار دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور برابر با 152 هزار نفر است که نزدیک به 8 هزار و 500 نفر در مدارس خاص تحصیل می کنند و حدود 73 هزار نفر از این دانش آموزان (استثنایی) نیز در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.
دانام**9484**1883

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي طرح سنجش نوآموزان مدارس عادي مجيد قدمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است

علی موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور برگزاری کلاس‌های درس در مدارس استان بوشهر اقدامات لازم صورت گرفته و زمان پایان کلاس‌ها و امتحانات هر مقطع مشخص شده است.

وی از ادامه آموزش در همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه خبر داد و اضافه کرد: در پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی دانش‌آموزان تا نوزدهم اردیبهشت در مدارس خواهند بود و دانش‌آموزان پایه ششم به خاطر امتحان هماهنگ کشوری تا ۸ خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: برای اینکه دانش‌آموزان آمادگی لازم را داشته باشند ۲ روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد بیان کرد: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم نیز تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

موحدی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا ۳۰ خرداد افزود: امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود و برنامه امتحانی ابلاغ شده است.

کد خبر 6090491

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل