Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- تصویب لایحه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل ازدواج مادران ایرانی و پدران خارجی و موافقت نمایندگان با یک فوریت طرح تشدید مجازات اسیدپاشی از مهمترین اتفاقات این هفته مجلس بود. ضمن اینکه نمایندگان در دو جلسه غیرعلنی به بررسی مهمترین رویدادهای سیاسی و بین المللی پرداختند.

جلسات این هفته مجلس شورای اسلامی با جلسه غیرعلنی نمایندگان ملت با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسدران انقلاب اسلامی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار سرلشکر حسین سلامی که به تازگی از سوی فرماند کل قوا به این سمت منصوب شده است، در این جلسه گزارشی از برنامه‌های خود در سپاه پاسداران، مسائل منطقه‌ای، راهبردی و تحریم‌های آمریکا ارائه کرد.
سردار سلامی در این جلسه 2 ساعته تحلیلی از تحرکات آمریکایی ها ارائه کرد و گفت: رفتارهای میدانی آمریکا نشان می هد که آنها دنبال جنگ نیستند و این را هم گفت که سپاه آمادگی هر گونه پاسخ دادن به تحرکات دشمنان در خلیج فارس را دارد.
در دومین جلسه غیرعلنی این هفته نمایندگان مجلس،تحولات اخیر مربوط به برجام و ضرب‌الاجل 60 روزه ایران به اروپایی‌ها و تمهیدات برای مقابله با تحریم‌ها را مورد بررسی قرار دادند.
علاوه بر این نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته ای که گذشت بالاخره تکلیف لایحه اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی با پدرخارجی را روشن کردند.لایحه ای که به گفته حجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی سرنوشت 15 هزار ایرانی و 40 هزار فرزند حاصل از ازدواج این زنان با مردان خارجی را روشن می کند.
معاون حقوقی رییس جمهوری با اشاره به این که نزدیک به چهار سال در دولت بر روی این لایحه کار شده است،یادآورشد: بخش زیادی از قانون مدنی ما از فقه امامیه گرفته شده است و باید نظرات اجتهادی بعدها به این لایحه اضافه شود، اما بخشی از قانون مدنی مان علاوه بر فقه امامیه، از نظام های حقوقی همانند فرانسه اخذ شده است که در این نظام ها در گذشته سیستم خون را فقط قائل به پدر می دانستند اما الان همین نظام ها و این سیستم بحث انتقال خون را از جانب پدر و مادر می دانند بنابراین باید نظام انتقال خون را باید هم از طریق مادر و هم پدر بدانیم.

**مخالفت مجلس با اولویت بررسی طرح خط و مشی اداره و نظارت بر صداوسیما
هفته گذشته همچنین «علی مطهری» نماینده مردم تهران و نایب رییس مجلس به عنوان نمایندگی از تعدادی از نمایندگان درخواست در اولویت قرار گرفتن بررسی طرح خط و مشی اداره و نظارت بر صدا و سیما در صحن علنی را مطرح کرد. به گفته مطهری قانون اداره سازمان صداوسیما مصوب سال 59 است که متناسب با شورای سرپرستی در آن زمان تدوین شده است و با قانون فعلی سازگار نیست.
به گفته مطهری رهبر معظم انقلاب اختیارات شورای سرپرستی ثابت را تا زمان تصویب قانون جدید به آقای لاریجانی واگذار کرد که هنوز قانون جدیدی تصویب نشده است. از مجلس ششم تا مجلس نهم در تلاش هستیم تا قانون لازم در این زمینه تدوین و تصویب گردد، تصویب این قانون برای مجلس شورای اسلامی و کشور اکنون اولویت دارد و باید تکلیف این قانون مشخص شود.
اما مخالفان این طرح با تاکید بر این که امروز اولویت کشور بنا بر گفته همه جریانات، اقتصادی ومبارزه با فساد است، ضرورتی برای اولویت بررسی‌ این طرح قائل نشدند. به اعتقاد مخالفان اولویت این طرح، متون مندرج در آن مملو از مغایرت با قانون اساسی است و با نظرات شورای نگهبان نیز تطبیق ندارد و لذا هم اولویت بررسی این طرح زیر سوال است و هم محتوای آن قابل تامل است.
هرچند در این بین موافقان اولویت این طرح از قانونمند شدن صداوسیما به عنوان یک سازمان بزرگ و اثرگذار در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دفاع کردند. به باور موافقان این طرح سازمان صدا و سیما بیش از دو دهه است که قانون منسجمی ندارد در حالی که اگر صداوسیما توانمند شود می‌تواند در مقابل شبکه‌های ضد انقلاب بایستد.

** تحقیق و تحفص از بانک شهر روی میز نمایندگان
نمایندگان این هفته همچنین با تقاضای تحقیق و تفحص از بانک شهر موافقت کردند.به گفته محجوب؛ بررسی نحوه گرفتن زمین و ساختمان از شهرداری تهران و شهرداری های دیگر، بررسی اقدامات شرکت مسکن و ساختمان جهان وابسته به بانک شهر، بررسی اقدامات مرتبط با خط 6 مترو، بررسی نحوه پرداخت و خرید پروژه مگامال، بررسی دادن وام به شهرداران و مدیران شهرداری، بررسی اهلیت مدیران بانکی، بررسی نسبت مدیران بانک و مسوولین شهرداری نسبت های احتمالی فامیلی میان کارکنان بانک و مقامات شهرداری از مهم ترین محورهای این تحقیق و تفحص است.

**موافقت مجلس با یک فوریت طرح تشدید مجازات اسیدپاشی
همچنین نمایندگان در این هفته با اولویت بررسی یک فوریت طرح تشدید مجارات اسید پاشی و حماییت از بزه دیدگان موافقت کردند.
فاطمه حسینی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به عنوان طراح این فوریت است در این باره معتقد است که بنابر بررسی های صورت گرفته و خلاء قانونی برای مجازات اسیدپاشی، همچنین با توجه به آنچه که جنبه عمومی جرم مربوط می شود و این که امکان اجرای قصاص یا مجازات وجود ندارد یا بسیار دشوار است فوریت این طرح درخواست شد.

** نمایندگان مجلس از دو سوال قانع و از یک سوال قانع نشدند
در این هفته سوال 3 نماینده تهران، نیشابور و زنجان از وزیر آموزش و پرورش نیز در دستور کار مجلس قرار داشت که سید محمد بطحایی با حضور در صحن علنی مجلس به سوالات آنها پاسخ داد.
فاطمه ذوالقدر نماینده تهران از وزیر در مورد رشد بی رویه آموزشگاه های علمی آزاد و کتاب های آموزشی پرسید و گفت: طی دهه 60 صرفاً 286 کتاب کمک آموزشی تولید شده بود اما طی سالهای اخیر بیش از 16 هزار کتاب کمک آموزشی تولید شده است.
به گفته نماینده مردم تهران، سازمان پژوهشی وزارت آموزش و پرورش از وظیفه اصلی خود فاصله گرفته و به سمت تولید کتاب‌های کمک آموزشی رفته است. این کتاب‌ها را با اطلاع از خلاء که در کتب آموزشی وجود دارد تولید می‌کند.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به نماینده تهران گفت: حجم فعالیت این آموزشگاه‌ها نسبت به سال گذشته کاهش یافته و امیدوارم با حذف کنکور و یا متعادل شدن آزمون‌های مراکز آموزش عالی بتوانیم شاهد حذف این شیوه باشیم.
بطحایی با بیان این که مجوز چاپ کتب کمک درسی را وزارت ارشاد می دهد اظهارداشت: 7 سال پیش برای استاندارد سازی کتاب‌های کمک آموزشی فهرست رشد ایجاد شد تا کتاب‌های معتبر در این فهرست قرار گیرند.
وی خطاب به نمایندگان تصریح کرد: خانواده‌ها به ما می‌گویند بچه‌های ما را برای کنکور آماده کنید و تست زنی به آنها یاد بدهید. همچنین در مدارس ابتدایی استفاده از هر گونه آزمون و کتب کمک آموزشی را ممنوع کردیم.
با این حال و با وجود توضیحات بطحایی،در نهایت نهایت نمایندگان از پاسخ های وی قانع نشدند.
هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی هم این هفته درباره اقدامات وزارت آموزش و پرورش در خصوص نهاد آموزش و پرورش از بطحایی سوال کرد و گفت: در دوران شما خصوصی سازی از 7 درصد به 13 درصد افزایش یافته است و در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران تا این حد مدرسه خصوصی نداریم. طبق قانون قرار بود همه مردم از آموزش رایگان بهره مند شوند و سوال ما این است که در خصوصی سازی چه چیزی وجود دارد که مدارس به این سمت و سو رفته اند؟
این نماینده مجلس ضمن ابراز تاسف از این که فاصله حقوق معلم و پزشک 40 برابر است، تصریح کرد: 99 درصد بودجه تخصیص داده شده به آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق کارکنان این وزارتخانه می‌شود و اقدامات درخوری برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش صورت نمی‌گیرد.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال نماینده نیشابور هم گفت: مهمترین برنامه ما در وزارت آموزش و پرورش، استقرار و اجرای سند تحول بنیادین است که این سند با جامعیتی که دارد، همه ارکان و بخش‌های آموزش و پرورش را در بر می‌گیرد.
وی یادآورشد: ما در سال 97 زیرساخت‌های لازم برای اجرای سند تحول بنیادین را فراهم کردیم و برنامه‌های عملیاتی آن مشخص شده است و در سال 98 هم به دنبال اجرای دقیق این سند هستیم.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تمام برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در کلیه سازمان‌ها و واحدهای تابعه آن در سال 98 مبتنی بر سند تحول بنیادین برنامه ریزی شده است و امیدوارم در سال 98 نیز گام جدی در اجرا و استقرار سند تحول بنیادین یعنی ارتقا نظام آموزش و پرورش برداریم.
هاجر چنارانی و نمایندگان مجلس بعد از سخنان بطحایی از سخنان وزیر قانع شدند.
علی وقف چی نماینده زنجان سومین نماینده سوال کننده از وزیر بود که در مورد عزل و نصب های وزارت آموزش و پرورش پرسید . نمایندگان در مجلس از پاسخ‌های وزیر قانع شدند. هرچند نماینده زنجان اعلام کرد که قانع نشده است.
**سیام**3050**1058 **2021**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۳۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم

نتیجه آزمون آموزگاری ۱۴۰۳ در تاریخ دوشنبه، سوم اردیبهشت اعلام شد و پذیرفته‌شدگان این آزمون می‌توانند مدارک خود را بارگذاری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیش از این، آزمون استخدامی آموزگاری در اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد و بیش از ۶۳۰ هزار داوطلب در این آزمون شرکت کردند؛ نتیجه این آزمون نیز در تاریخ دوشنبه، سوم اردیبهشت اعلام شد و اکنون نیز امکان تکمیل و بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان اولین مرحله آزمون آموزگاری از امروز فراهم و متقاضیان در مهلتی چهار روزه می‌توانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir مدارک خود را برای ارزیابی، بارگذاری کنند.

پیش از این نیز سیدحسین داودالموسوی، مدیرکل هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه متقاضیان پس از دریافت نتیجه آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری سال ۱۴۰۳ که هجدهم اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، در صورتی که بر اساس نتیجه مندرج در کارنامه، جزو معرفی شدگان چند برابر ظرفیت قرار گرفته باشند، اظهار کرد: این دسته از پذیرفته شدگان باید نسبت به تکمیل کاربرگ‌های مورد درخواست اقدام و هریک از داوطلبان معرفی شده چند برابر ظرفیت، موظف هستند طبق مفاد اطلاعیه سازمان سنجش و بر اساس تقویم زمان‌بندی در فرایند بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش و سایر مراحل حضور یابند.

وی بررسی صلاحیت‌های عمومی افراد واجد شرایط را منوط به تأیید مدارک و مستندات داوطلبان دانست و افزود: با توجه به اینکه مقرر است تکمیل کاربرگ اطلاعات فردی داوطلبان برای بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش از طریق سامانه my.medu.ir انجام گیرد؛ ضروری است پس از انتشار اسامی در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش کشور در مهلت تعیین شده با مراجعه به سامانه مذکور با استفاده از گزینه ورود از طریق درگاه دولت و استفاده از شماره همراه با مالکیت شخص داوطلب نسبت به تکمیل دقیق فرم اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک مورد نیاز مندرج در اطلاعیه سازمان سنجش، اقدام کنند.

مدیرکل هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: عواقب ناشی از تکمیل نکردن یا ارسال ناقص فرم مذکور و ارسال نکردن مدارک موردنیاز در زمان مقرر متوجه داوطلب است.

داودالموسوی خطاب به پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون استخدامی گفت: داوطلبان می‌توانند برای پیگیری اخبار و دریافت اطلاعات مورد نیاز مربوط به گزینش به درگاه اینترنتی https://gozinesh.medu.gov.ir مراجعه یا با نصب پیام‌رسان شاد، در کانال گزینش آموزش و پرورش به نشانی( @gozinesh_medu کانال‌های سازمانی/ ادارات کل ستادی / ورود به بخش گزینش) عضو شوند.

بررسی مدارک، معاینات پزشکی، سنجش و ارزیابی تکمیلی و گزینش

داوطلب لازم است در زمان تعیین شده در بخش تذکر مهم، با ورود به سامانه جذب و استخدام (کارا) در کارپوشه تعریف شده برای وی، نسبت به تکمیل نمون‌برگ‌ها و بارگذاری تمام اسناد و مدارک لازم اقدام کند، بدیهی است مراجعه نکردن یا تکمیل نکردن نمون‌برگ‌ها در زمان مقرر به منزله انصراف تلقی خواهد شد، بر این اساس داوطلب از فرایند استخدام در آموزش و پرورش حذف خواهد شد.

همچنین با توجه به اینکه مقرر است تکمیل نمون‌برگ اطلاعات فردی داوطلبان برای بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش از طریق سامانه جذب و استخدام (کارا) انجام گیرد؛ ضروری است پس از انتشار اسامی در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در زمان تعیین شده به سامانه مذکور مراجعه کرده و نسبت به تکمیل دقیق نمون‌برگ اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک مورد نیاز شامل عکس پرسنلی، تصویر تمام صفحات شناسنامه و تصویر کارت ملی، تصویر آخرین مدرک تحصیلی، تصویر مدارک مربوط به کسب مقام یا رتبه‌های علمی، فرهنگی و هنری، ورزشی و قرآنی تصویر گواهی معتبر اشتغال در آموزش و پرورش، تصویر سوابق ایثارگری داوطلب و خانواده درجه یک و تصویر سوابق فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در نهادهای انقلابی و امور عام‌ُالمنفعه مانند بسیج اقدام کنند.

ضروری است از کاربرگ اطلاعات فردی تکمیل شده یک نسخه پرینت تهیه شده و ضمن الصاق یک قطعه عکس پرسنلی به آن، پرینت مزبور در مرحله بررسی اسناد و مدارک تحویل همکاران گزینش‌گر مستقر در محل شود.

داوطلب معرفی شده (واجد شرایط) باید برای تصدیق و تأیید اسناد و مدارک خوداظهاری زمان ثبت‌نام در آزمون و بررسی سوابق و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی که در سامانه جذب و استخدام (کارا) بارگذاری کرده است و بررسی ویژگی‌های جسمانی و روانی (معاینات پزشکی)، مطابق زمان تعیین شده در سامانه جذب و استخدام (کارا) به مراکز تعیین شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه مراجعه کند، به داوطلبان توصیه می‌شود به منظور تسریع در امور فرایند بررسی، در مهلت تعیین شده برای پیگیری امور مربوطه مراجعه کنند و پس از طی اقدامات مربوطه در مراحل قبل و دریافت معرفی نامه عکس‌دار از کارگروه مرحله دوم، داوطلب باید با در درست داشتن پرینت کارنامه اولیه صادره از سازمان سنجش آموزش کشور و کارت ملی، طبق زمان تعیین شده در کارپوشه داوطلب در سامانه جذب و استخدام (کارا)، برای سنجش و ارزیابی تکمیلی به حوزه ارزیابی تعیین شده مراجعه کند.

داوطلب مکلف است بعد از انجام مرحله اول، برای انجام فرایند گزینش، مطابق زمان تعیین شده توسط هسته گزینش استان از طریق سامانه جذب و استخدام (کارا) برای بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش به محل تعیین شده، مراجعه کند.

با توجه به اینکه سنجش و ارزیابی تکمیلی در حوزه‌های ارزیابی به صورت گروهی انجام می‌گیرد، مراجعه نکردن داوطلب در روز، ساعت و تاریخ تعیین شده، به منزله انصراف تلقی خواهد شد، ساعت مراجعه در حوزه‌های سنجش و ارزیابی تکمیلی نوبت صبح ۶:۳۰ و در نوبت بعدازظهر ساعت ۱۳:۰۰ است.

مدارک امتیازآور پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری»

عناوین مدارک امتیازآور مربوط به سوابق و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی بر اساس اصلاحات دفترچه آزمون به شرح زیر آماده شود:

کسب مقام در مسابقات و رویدادهای معتبر علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تربیتی، آموزشی و فناوری

مستندسازی تجربیات و سوابق تدریس و فعالیت در مراکز آموزش عالی، گروه‌های جهادی، مدارس، مراکز فرهنگی، تربیتی و تحقیقاتی با ارائه مدارک معتبر از مراجع ذی‌ربط و بیمه

گواهی معتبر مهارت‌ها و رتبه‌های علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تربیتی، آموزشی و فناوری

تقدیرنامه‌های مرتبط در سطح (امتیاز بر اساس سطوح کسب تقدیرنامه)

کد خبر 748341

دیگر خبرها

  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان