Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@11:27:30 GMT

عقب‌نشینی ترامپ از لفاظی علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۳۹۸۶

عقب‌نشینی ترامپ از لفاظی علیه ایران

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تشدید لفاظی‌های اخیرِ مقامات آمریکایی علیه کشورمان، اکنون رسانه‌ها گزارش داده‌اند که دولت دونالد ترامپ به دنبال تنش‌زدایی با ایران است.

در همین ارتباط، روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به نقل از چند مقام آگاه گزارش داده که دیپلمات‌های ارشد دولت ترامپ اخیرا تلاش‌های خود را در این زمینه آغاز کرده و در جستجوی راه‌هایی برای کاستن از سطح تنش‌ها با ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه عنوان کرده است که مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت آمریکا، نیز اخیرا از مقامات اروپایی خواسته به کاهش تنش با ایران کمک کنند و این کشور (ایران) را مجاب کنند که تنش‌های موجود را کاهش دهد. 

نیویورک‌تایمز همچنین در گزارش خود به نقل از برخی منابع آگاه گزارش داده که ترامپ صبح روز چهارشنبه در جلسه‌ای که در «اتاق وضعیت» کاخ سفید برای بررسی موضوع ایران تشکیل شده در پاسخ به اظهارات مشاوران و مقامات ارشد نظامی دولت خود "قاطعانه" تاکیده کرده که خواهان رویارویی نظامی با ایران نیست.

به نوشته این روزنامه، یافته‌های دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا درباره تحرکات نظامی اخیر ایران و استقرار موشک برروی قایق‌های تندروی این کشور، ترس زیادی را نسبت به اقدام نظامی ایران علیه منافع آمریکا و متحدانش در منطقه ایجاد کرده است.

نیویورک‌تایمز در گزارش خود به موضوع اختلاف‌ نظر میان ترامپ و جان بولتون - مشاور امنیت ملی کاخ سفید- نیز اشاره کرده و به نقل از یک منبع آگاه گفته است ترامپ بیش از آنکه از اقدامات بولتون علیه ایران باشد، از این ناراحت است که تصور شود بولتون سیاست دولت او در قبال خاورمیانه را هدایت می‌کند.

طبق گزارش این روزنامه، بولتون اخیرا در محافل خصوصی از بی‌میلی ترامپ برای ایجاد تغییر در خاورمیانه ابراز ناخرسندی کرده است. یک منبع آگاه نیز چندی پیش از قول ترامپ به رسانه‌های آمریکایی گفته بود "اگر همه چیز دست بولتون بود ما اکنون در چهار نقطه مشغول جنگ بودیم!»

این اظهارنظرها باعث شده گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال برکناری بولتون نیز طی روزهای اخیر قوت بگیرد. بر همین اساس، برخی افراد در کاخ سفید در گفتگو با نیویورک‌تایمز درباره آینده او در سمت مشاور امنیت ملی آمریکا ابراز تردید کرده‌اند؛ هرچند کاخ سفید این گمانه‌زنی‌ها را رد کرده است.

روزنامه واشنگتن پست نیز هفته گذشته به نقل از برخی مقام‌های دولت آمریکا گزارش داد ترامپ از برخی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خودسرانه در دولتش برای تشدید تنش‌ها با ایران ناخرسند است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابوس «بی بی»

«نتانیاهو بیش از آنکه برای نوار غزه و شهر رفح شاخ و شانه بکشد، این روزها آن ها را در هیبت کابوس‌های ترسناکی می‌بیند که دیر یا زود، سناریوهای ناامیدکننده و خطرناکی را برای وی رقم خواهند زد.»

به گزارش مشرق، در آستانه هفت ماهگی جنگ غزه، سُستی رژیم صهیونیستی و درماندگی آن در مواجهه با ملت و مقاومت فلسطین، بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است. دولت نتانیاهو علی رغم لفاظی‌های دور و دراز مقام‌های ارشد این دولت، هنوز نتوانسته دو هدف اصلی خود از حمله به غزه یعنی نابودسازی حماس و آزادسازی اسرای صهیونیست را محقق کند.

در عین حال، ساکنان صهیونیستِ فلسطین اشغالی نیز بر شدت فشارهای خود علیه دولت نتانیاهو جهت پایان دادن به جنگ غزه افزوده و آنگونه که نتایج نظرسنجی‌های مختلف در اراضی اشغالی مورد اشاره قرار می‌دهند، بسیاری از صهیونیست‌ها بر این باورند که جنگ غزه به یک مساله شخصی برای نتانیاهو و طیف افراطیون متحد وی تبدیل شده است. عملیات تنبیهی موشکی-پهپادی اخیر ایران علیه اراضی اشغالی نیز تا حد زیادی اعتبار و آبرویی که نتانیاهو برای خود به عنوان ناجی امنیتِ صهیونیست‌ها قائل بود، بر باد داده و عملا او را با سیلی از فشارها و تحقیرها مواجه کرده است.

بگذریم که اکنون رژیم اشغالگر قدس تحت نخست وزیری نتانیاهو، منفورتر از هر زمان دیگری پیش چشم افکار عمومی منطقه و محیط بین‌المللی قرار دارد. موضوعی که تا حد زیادی تحت تاثیر توحش عجیب و غریب صهیونیست‌ها در جریان جنگ غزه و کشتار بیش از ۳۰ هزار انسان بیگناه و مجروح کردن ده‌ها هزار تن دیگر در بحبوحه جنگ مذکور است. حال در این وضعیت، جالب است که نتانیاهو و اعضای ارشد دولت وی، همچنان با قلدری از حمله قریب الوقوع به رفح سختن می‌گویند. موضوعی که با واکنش اعتراضی و گسترده دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکایی در اقصی نقاط این کشور همراه شده و سیلی از توجهات رسانه‌ای و افکار عمومی جهان را به سمت خود جلب کرده است.

این اقشار به طور خاص خواستار پایان یافتن جنگ غزه و همچنین خاتمه دادن به همدستی دولت آمریکا با جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه ملت فلسطین هستند. اعتراضاتی که به دیگر دانشگاه‌های جهان در به ویژه کشورهای غربی سرایت کرده و اکنون در استرالیا، فرانسه و ایتالیا نیز شاهد برگزاری رویدادهای اعتراضی مشابهی هستیم.

بدتر از همه اینکه بر طبق گمانه زنی‌های مختلف، دیوان بین‌المللی دادگستری به زودی حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو را به دلیل ارتکاب وی و دولتش به جنایات جنگی در نوار غزه صادر خواهد کرد. معادلاتی که همه و همه، از نتانیاهو یک مُهره سوخته ساخته‌اند. فردی که اگر به رفح حمله نکند، افراطیون حاضر در دولتش موجب سقوط وی و دولت ائتلافی او خواهند شد و این مساله موجب خروج نتانیاهو از قدرت و مواجهه وی با سیلی از پیگردهای قضایی و تسویه حساب‌های سیاسی خواهد شد.

اگر هم حمله بکند، این موضوع می‌تواند شدت و حجم فشارها علیه نتانیاهو و دولتش را چندین برابر افزایش دهد و تا حد زیادی ماهیت نامشروع اشغالگران اسرائیلی را در عرصه بین‌المللی بیش از هر زمان دیگری برجسته‌سازی کند. موضوعی که نه به نفع صهیونیست‌ها و نه متحدان غربی آن‌ها به ویژه در آمریکا است. از این رو، نتانیاهو بیش از آنکه برای نوار غزه و شهر رفح شاخ و شانه بکشد، این روزها آن‌ها را در هیبت کابوس‌های ترسناکی می‌بیند که دیر یا زود، سناریوهای ناامیدکننده و خطرناکی را برای وی رقم خواهند زد.

منبع: الف

دیگر خبرها

  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • اولین قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس با برتری 2-0 مقابل بولتون (30 آوریل، 2005) / فیلم
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • کابوس بی‌بی
  • کابوس «بی بی»
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • عدم عقب‌نشینی هوینس از اظهاراتش علیه توخل