Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه کشورمان، درباره جزییات سفر خود به چین بیان کرد: چین یکی از  مهمترین شرکای سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بوده و از اعضای باقی مانده در برجام است. بنابراین مهم است که در مرحله جدید مشورت های نزدیکی با طرف چینی داشته باشیم.

وی افزود: در خصوص تحولات اخیر و تصمیم جمهوری اسلامی ایران در مورد اجرای حقوقش در برجام طبق بند 36 و همچنین در مورد روابط دو جانبه و مسایل بسیار خطرناکی که در حال حاضر در  منطقه ما در جریان است، گفت و گو خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به هر حال فرصت بسیار خوبی بود که بعد از سفر به ژاپن توقفی هم در چین داشته و با دوستان چینی خود گفت و گو داشته باشم.

ظریف در پاسخ به این سوال که نتیجه سفر به سه کشور برای نجات برجام چه بوده است، گفت: بیشتر مذاکرات انجام شده برای اعلام شرایط و مشورت بوده و نجات برجام وظیفه جامعه بین المللی است.

وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد: اگر جامعه بین المللی احساس کند که برجام یک دستاورد مهم است؛ باید همانند ایران برای حفظ آن اقدام عملی انجام دهد.

وی تاکید کرد:  اقدام جامعه بین المللی تاکنون بیشتر اظهار نظر و صدور بیانیه بوده و تاکنون اقدام عملی نشان داده نشده، در حالی که اقدام عملی کاملا مشخص است. لازم است روسیه و چین که دوستان ما در برجام  هستند و تمایل دارند که این توافق حفظ شود با اقدام عملی منافع اقتصادی مردم ایران را حفظ کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امور خارجه ایران جامعه بین المللی چین روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۴۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک خواهد کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دولت ترینیداد و توباگو گفت این اقدام به دستیابی به "صلح پایدار" کمک می‌کند.

در بیانیه خبری وزارت امور خارجه این کشور حوزه کارائیب همچنین آمده است که به رسمیت شناختن کشور فلسطین "اجماع فزاینده بین المللی در مورد موضوع تشکیل کشور فلسطین" را تقویت کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه فاش کرد که انتظار می‌رود چندین کشور اتحادیه اروپا تا پایان ماه مه، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

پیش از این، اسپانیا و ایرلند متعهد شدند که حمایت بین المللی را برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل تضمین کنند، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین "یک دستاورد برای حماس" است.

تاکنون ۱۴۱ کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • بیانیه تند پرسپولیس در مورد اتفاقات بازی با سپاهان
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • اتفاقات سکوهای زنان دردسرساز شد؛ اولین اقدام کمیته انضباطی در خصوص پرسپولیس و سپاهان
  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • همه وظیفه داریم در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم