Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@04:31:54 GMT

مشخص شدن علت آتش‌سوزی بازار تبریز

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۴۲۳۹

فرماندار تبریز گفت: اتصال برق علت آتش‌سوزی سرای دو دری (ایکی قاپیلی) بازار تبریز است.

به گزارش ایسنا، بهروز مهدوی در مراسم پرداخت خسارت بیمه‌گذاران زیان‌دیده حادثه آتش‌سوزی سرای ایکی قاپیلی بازار تاریخی تبریز، اظهار کرد: روز چهارشنبه آخرین مهلت اعلام دلیل آتش‌سوزی توسط آتش‌نشانی بود که مقرر شد روز یکشنبه دلیل آتش‌سوزی را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط آتش‌نشانی و نظر کارشناسان دادگستری، اتصالات برق دلیل آتش‌سوزی بود که به صورت کتبی به ما اعلام شده است.

وی با بیان اینکه تنها نیم‌درصد مساحت کل بازار آسیب دیده است، اضافه کرد: ۱۲۵ مغازه از ۵۰ الی ۱۰۰ درصد در این آتش‌سوزی آسیب دیدند که تنها ۹۰ مغازه بیمه کامل داشتند و چنین حوادثی ارزش بیمه را بیشتر نشان می‌دهد.

مهدوی ادامه داد: با اعلام حریق به آتش‌نشانی در ساعت ۲۲:۱۵، آتش‌نشانان و سایر مسئولان نظیر مدیرکل مدیریت بحران استان، استاندار، نماینده ولی فقیه، نیروی انتظامی، سپاه، ارتش و … در محل حادثه حضور یافته و توانستیم در کمتر از پنج ساعت آتش‌سوزی را مهار کنیم.

وی در خصوص جلسه با نمایندگان بیمه‌ها، توضیح داد: ساعت ۷:۳۰ صبح روز پنج‌شنبه جلسه‌ای با شورای هماهنگی بیمه‌های بازرگانی در فرمانداری برگزار کرده و خواستار تشکیل پرونده و رسیدگی سریع به موضوع آتش‌سوزی بازار شدیم.

فرماندار تبریز در رابطه با تصمیمات گرفته شده برای کمک به اصناف خسارت‌دیده، گفت: قراردادن مغازه‌های رایگان در اختیار اصناف به مدت یک سال توسط شهرداری تبریز، آغاز مرمت بازار از فردا (شنبه)، استمهال اقساط بانکی اصناف، اعطای تسهیلات کم بهره، تعریف ساز و کار برای چک‌های سوخته، توقف دریافت مالیات و … تصمیمات گرفته شده برای کمک به بازاریان خسارت دیده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از این، سازمان صمت در صدور و تمدید پروانه اصناف وجود بیمه را ضروری خواهد کرد، همچنین جلسه‌ای با نیروی انتظامی برای تعریف ساز و کار حفاظت از بازار برگزار خواهد شد؛ البته خود اصناف برای استفاده از نگهبان در تیمچه‌ها باید اقدام کنند، چرا که در صورت حضور نگهبان، چه بسا آتش‌سوزی سرای دو دری در همان لحظات اول با کپسول آتش‌نشانی اطفا می‌شد.

مهدوی از مسئولان بیمه‌ها درخواست کرد که مدیریت ریسک و ایمنی بازار تبریز را مطالعه کرده و همچنین از آتش‌نشانان که با همت خود مانع سرایت آتش به سراهای دیگر شدند، تقدیر کنند.

سید ناصر مبرقعی، عضو هیئت مدیره بیمه ایران نیز در این جلسه گفت: معمولاً اعلام نتایج حوادثی نظیر آتش‌سوزی بازار تاریخی تبریز حدود یک ماه طول می‌کشد که با همت مسئولان آذربایجان شرقی این اتفاق در کمتر از یک هفته رخ داد.

وی افزود: خدا را شکر با همت و جانفشانی آتش‌نشانان، این حادثه تلفات جانی نداشت. این حادثه بصیرت ما را در مدیریت ریسک اداره بازار تاریخی تبریز تقویت می‌کند.

در پایان این جلسه خسارت بیمه‌گذاران زیان‌دیده حادثه آتش‌سوزی سرای ایکی قاپیلار بازار تاریخی تبریز پرداخت شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: تبریز آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۴۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور در زمینه مالیاتی، بحث مربوط به اصلاح نظام مالیاتی و تمرکز بر مالیات‌ستانی هوشمند و عادلانه است. این موضوع به خصوص در مقابل تولید و همچنین مردم اهمیت بسیاری بالایی دارد؛ از همین رو بررسی آمار و ارقام مربوط به عملکرد سال گذشته در این زمینه بسیار مهم و کاربردی است.

طبق آمار سال گذشته میزان مالیات پرداختی کل مشاغل کشور از مجموع درآمدهای مالیاتی، عددی کمتر از 6 درصد بوده است که نسبت به حجم بالای این بخش از اقتصاد در تولید ناخالص ملی که بین 20 تا 30 درصد اقتصاد را شامل می‌شوند؛ این بخش مالیات کمتری نسبت به حجم خود در اقتصاد ایران پرداخت کرده است.

با وجود شاخص پایین مالیات به تولید ناخالص ملی در بخش مالیات اصناف، تمرکز اصلی نظام مالیاتی در دولت سیزدهم، بر اعطای هدفمند معافیت‌های مالیاتی به مشاغل خرد و مردمی در مقابل مشاغل و اصناف خاص دانه درشت با درآمدهای کلان بوده است.

هدف قرار دادن مشاغل و اصناف بزرگ با درآمدهای کلان می تواند به رفع مشکلات نابرابری درآمد در اقتصاد ایران نیز کمک کند. مطالعات نشان داده است که نابرابری درآمد در کشور با تکیه بر اصلاح نظام مالیاتی در حال کاهش است و پیش از این اقدامات وضعیت به طوری بود که درصد کمی از جمعیت سهم نامتناسب زیادی از ثروت را در دست داشتند.

با تمرکز بر جمع‌آوری مالیات از مشاغل پردرآمد و اصناف خاص، دولت در سال گذشته علاوه بر افزایش درآمد مالیاتی از این محل، توانسته است که ثروت را نیز به شیوه‌ای عادلانه‌تر نسبت به قبل توزیع کند.

در بخش مالیات اصناف، بیش از 50 درصد اصناف خرد مالیاتی پرداخت نکردند و از طرف دیگر بیش از 50 درصد مالیات اصناف تنها توسط 1 درصد پرداخت شده است. از همین رو تمرکز ویژه سازمان امور مالیاتی بر اخذ مالیات از مشاغل و اصناف بزرگ با درآمدهای کلان با تکیه بر اعداد و ارقام عملکرد مالیات اصناف سال گذشته بوده است.

تمرکز بر مالیات‌ستانی سیستمی و تقاطع داده‌ها مسیر اصلی تحقق این امرفراهم شده است. در این مدل با تکیه بر شفافیت اطلاعات سیستمی حاصل از سامانه مودیان و همچنین اعمال معافیت‌های مناسب برای اصناف کوچک و خرد، مسیر تحقق عدالت مالیاتی با تمرکز نظام مالیاتی بر اخذ مالیات از مشاغل خاص با درآمدهای کلان فراهم شده است.

نوع مودیان

سهم مودیان

درصد از مالیات مشاغل

سهم مردم و کسب‌وکارهای خرد از مالیات بخش اصناف

99%

50%

سهم اصناف و مشاغل خاص دانه‌درشت با درآمدهای کلان

1%

50%

دیگر خبرها

  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • پیام مشخص از بازار مسکن؛ جمعیت خانه‌ندار‌ها چه می‌گوید؟
  • ببینید | بی اعتنایی وزیر ابراهیم رئیسی به سخنان استاندار تبریز در جلسه رسمی
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد