Web Analytics Made Easy - Statcounter

عادل بزدوده مدرس و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان و تئاتر عروسکی، درباره جدیدترین فعالیت خود در سال جاری، به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر کلاس‌های آموزشی خود در دانشگاه و خانه عروسک را برگزار می‌کنم و در عین حال منتظر مشخص شدن میزان حمایت مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تولید و اجرای اثری نمایشی هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای من انجام داده، ۳ ماه زمستان سال جاری نوبت اجرا در مرکز تولید تئاتر کانون را در اختیار دارم.

بزدوده درباره اثری که برای اجرا مدنظر دارد، یادآور شد: اولین نمایش عروسکی کودک در ایران، نمایش «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» بود که سال ۱۳۵۰ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید و اجرا شد. در آن نمایش بنده و هنرمندانی چون مرضیه برومند و بهرام شاه‌محمدلو حضور داشتیم. «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» در واقع سنگ بنای تئاتر عروسکی کودک در ایران بود.

این کارگردان تئاتر اظهار کرد: قصد دارم نمایش «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» را بازتولید کنم و در صورت ایجاد شرایط، در مرکز تولید تئاتر کانون به صحنه ببرم.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: با شرایطی که در تئاتر ایران وجود دارد و همچنین شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه، ترجیح می‌دهم دست به عصا حرکت کنم و کمی مراقب باشم.

کد خبر 4616775 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کارگردان تئاتر تئاتر ایران تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» اختصاص دارد.

فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» به نویسندگی علی حاتمی و کارگردانی عباس جوانمرد (محصول ۱۳۴۵) چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و سیدمحسن حسن‌زاده (منتقد تئاتر) برگزار می‌شود.

در این فیلم تئاتر ۴۵ دقیقه‌ای، حسین کسبیان، بهمن مفید، نصرت پرتوی و محمود دولت‌آبادی به ایفای نقش می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای حضور در این جلسه می‌توانند به سامانه تیوال مراجعه کنند.

کد خبر 6088708 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر