Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:16:38 GMT

امام جمعه مشهد: ما اهل جنگ نظامی نیستیم

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۵۵۷۷

امام جمعه مشهد: ما اهل جنگ نظامی نیستیم

چگونگی رویارویی در مقابل آمریکا پس از تحریم های وضع شده از سوی آنان، ضرورت تلاش بیشتر مسئولان برای جلوگیری از افزایش فشار اقتصادی بر زندگی مردم و مبارزه با سودجویان در بازار از جمله رهنمودهای امامان جمعه در سراسر کشور بوده است.

به عربده‌های آمریکا عادت کرده‌ایم / مسئولان در گرانی را به روی مردم ببندند

امام جمعه مشهد گفت: آمریکا به ما نمی‌رسد، نه تنها آمریکا، بلکه همه دشمنان ما در منطقه و دشمنان داخلی ما به ما نمی‌رسند، زیرا تمام انگیزه آن‌ها تا پای شکم و شهوتشان است اما ما دنبال خدا می‌دویم و خدا از جان ما عزیزتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه در شرایطی که امروز به سر می‌بریم، آمریکای ملعون بعد از ۴۰ سال شکست در مقابله با ما وارد فاز جدیدی شده و به تعبیر مقام معظم رهبری آرایش جنگی گرفته است، عنوان کرد: البته جنگ نظامی چیزی نیست که به راحتی راه بیفتد، زیرا ما اهل جنگ نظامی نیستیم و آمریکا هم جنگ نظامی را در همه تهدیدها به منفعت خود نمی‌بینید و بیشتر موجب ضرر و خسارت خود احساس می‌کند اما آنچه امروز آمریکا به عنوان آرایش جنگی به آن دست زده، دو کار می‌خواهد انجام دهد، در حقیقت یک کار با دو عامل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: عامل اول ایجاد فشارهای اقتصادی در تحریم نفت ایران، منع کردن از معاملات نفتی، تحریم بانکی ایران، منع از انتقال ارز و پول از دنیا و روابط تجاری ما با دنیا، راهی است که پیش گرفته و در این فشار بی‌رحمانه اقتصادی ما را به قدری به هم بمالد که تسلیم آمریکا شویم.

وی ادامه داد: عامل دومی که آمریکا برای تسلیم ما در نظر گرفته، ایجاد رعب و ترس است. عربده‌هایی که امروز رئیس‌جمهور آمریکا می‌کشد، ۴۰ سال است از رؤسای پیشین آمریکا تجربه کردیم، آن‌ها هم همین‌گونه عربده می‌کشیدند، منتها عربده‌هایش وقیح‌تر و خشن‌تر است. ما به این عربده‌ها عادت کردیم تاکنون مردم ما در برابر عربده‌های آمریکا عقب‌نشینی نکردند.

وی با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز عربده‌های آمریکا در فضای مجازی به این اندازه زیاد شده و می‌خواهد ایجاد رعب، هراس و ترس در دل ما کند، دلیل بر ضعف آمریکا است، تصریح کرد: این عربده‌کشی آمریکا دلالت بر ضعف و ناتوانی او از نظر تقابل با ما دارد. مهم این است ما نترسیم، نه از فشار اقتصادی او هراس داشته باشیم و نه از عربده‌کشی‌های او در فضای مجازی بترسیم، زیرا او می‌خواهد کاری کند، ما وحشت کنیم، اراده ما سست شود و بعد در مقابل او تسلیم شویم و تسلیم شدن در مقابل او یعنی در مقابل نابودی خود تسلیم شویم.

علم‌الهدی بیان کرد: مدام می‌گوید مذاکره با آمریکا؛ سر چه مذاکره کنیم؟ می‌گوید دیگر موشک نسازید، موشک‌هایی را هم که ساختید جمع کنید به این دلیل که موشک‌هایی که ساختیم تا برد دو هزار کیلومتر حداقلش است. هرچه آمریکا در منطقه ما امکانات دارد در تیررس موشک‌های ما است و گل سر سبد دردانه‌اش اسرائیل نیز در تیررس موشک‌های ما است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مسئولان ما در اینجا تکلیف دارند و در مقاوم‌سازی ما مکلف هستند، عنوان کرد: باید مدیریت‌ها را به صورت جهادی در شکلی قرار دهند که مردم ما بتوانند در برابر آمریکا مقاومت کنند. امروز ما در زندگی و معیشت خود دچار مشکلاتی هستیم که به آمریکا مربوط نیست. خرما را که از آمریکا نمی‌آورند و برای وارد کردن آن هم که دلار آمریکایی نمی‌خواهد، چگونه کیلویی سی و چند تومان می‌شود؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این گرانی برای مردم طاقت‌فرسا است. در ماه مبارک رمضان حتی اقداماتی که برای خانواده‌های محروم می‌شد، الان هم که آن اقدامات را انجام می‌دهیم به جای اینکه ۱۰۰ یا ۵۰۰ خانواده را زیر پوشش بگیرد، ۱۰ خانواده را زیر پوشش می‌گیرد.

وی بیان کرد: این مشکل گرانی مشکل قابل توجیه نیست. هیچ توجیهی ندارد، عده‌ای سودجو به جان مردم بیفتند، در بازار آزاد هرچه می‌خواهند ببرند، بدزدند و بچاپند و کسی جلوی آن‌ها نگیرد. بازار را تنظیم و با مدیریت مساله گرانی را در معیشت مردم حل کنید. چیزی نیست که مربوط به فشار آمریکا باشد، این مدیریت مربوط به خود ما است، در درجه اول مسئولان ما باید نترسند و نسبت به مدیریتشان سست نشوند، مجاهدانه و مرد و مردانه وسط بیایند و مشکل را حل کنند.

امام جمعه موقت ورامین: در مدیریت این امور ناتوان شده ایم


به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت الاسلام سید محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین اظهار کرد: سعادت یا شقاوت در زندگی انسان چیست؟ آنچه که از قرآن بیان می‌شود این است که هرگونه دگرگونی در خوشبختی یا بدبختی افراد و اقوام در دست خود آنها است.

وی با اشاره به روز ملی جمعیت اظهار کرد: مسئله جمعیت یکی از دغدغه‌های جدی امروز در کشور محسوب می‌شود؛ نباید اجازه داد کشور از نظر نسل جوان و جمعیت کارآمد دچار اختلال شود و در این خصوص ازدواج آسان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه دچار سختگیری‌های بی‌حساب و کتاب در برخی خانواده‌ها هستیم که در مسئله مهریه و متعلقات ازدواج سخت‌گیری‌های غلطی را انجام می‌دهند؛ برخی خانواده‌ها با این مشکل تراشی‌ها به جوانان خود ظلم می‌کنند.

امام جمعه موقت ورامین، فرزند آوری را مسئله دوم و مهم دانست و ادامه داد: جوانان باید پس از ازدواج زودتر فرزند دار شوند، برخی خانواده‌ها مبتلا به تک فرزندی هستند و این آفت بسیار بدی است و بحث مفصلی دارد که باید خانواده‌ها چند فرزند داشته باشند و در غیر این صورت جامعه و خانواده به مشکل برخورد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: رسیدگی به امور مردم و جلوگیری از سرگردانی آنها در پیچ و خم‌های اداری باید به صورت جدی مورد توجه باشد؛ استفاده از نظر شهروندان و صاحب نظران در تصمیم گیری ها می‌تواند بسیار راه گشا باشد.

محمودی با اشاره به دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری گفت: در این دیدار مطالب بسیار مهمی بیان شد، مورد اول خطاب مقام معظم رهبری به دشمنان بود که باید مسئولان داخلی مدیریت و برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند، مسئله دوم مسئله اقتصادی است که مشکل عمده در آن وجود دارد که در آن هم فشار بر معیشت طبقات ضعیف و حتی متوسط وجود دارد و ما نمی‌دانیم چرا برخی مسئولان در نظام اسلامی حاضر نیستند.

وی در خصوص مدیریت قیمت مرغ و گوشت و پیاز و سیب زمینی اظهار کرد: در مدیریت این امور ناتوان شده‌ایم و علت آن این است که مدیریت جوان انقلابی و جهادی وجود ندارد؛ چرا برخی مسئولان، ناتوانی خود را به کمبود اختیارات نسبت می‌دهند. قانون اساسی ما بهترین قانون اساسی است و دارای اختیارات تمام است و نمی‌توانیم از این ظرفیت‌ها درست بهره بگیریم، این مسئله به ضعف ما بر می‌گردد، وگرنه کمبود اختیارات نداریم.

محمودی گفت: همه می‌دانند که قسمت عمده مشکلات به خاطر ضعف مدیریت درون کشور است نه برجام و تحریم، لذا باز هم از مسئولان کشور درخواست می‌کنیم رهنمودهای رهبری را ببینند و بیشتر اجرا کنند.

خطیب جمعه ورامین گفت: ملت مظلوم یمن زیر بمباران‌های هواپیماهای سعودی قتل عام می‌شوند، اگرچه مبارزان غیرتمند یمنی با تمام وجود در برابر آل سعود ایستاده است. پرواز پهپادهای یمنی بر فراز عربستان و هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی توسط یمنی‌ها اوج اقتدار یمنی‌ها را به نمایش گذاشته و نشان داد، امروز یمن از اقتدار دیگری برخوردار است.

وی یادآور شد: برخی موسیقی‌های مبتذل را به عنوان الگوهای غلط معرفی می‌کنند، آنها می‌دانند حجاب چقدر در فرهنگ اسلامی و انقلابی ما مهم است، لذا به جنگ با حجاب می آیند و در ماه مبارک رمضان بر علیه حجاب شعار می‌دهند.

وی ادامه داد: آنها می‌دانند حوزه هنر چقدر تأثیرگذار است و امروز با نفوذ خود در حوزه هنری مثل سینما، کتاب و… به دنبال اهداف شوم خود هستند و در این میان اگر غفلت کنیم زمین‌گیر می‌شویم، وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم، اگر تعارف کنیم، اگر کوتاهی کنیم و اگر به این وظیفه پایبند نباشیم این انحرافات و مفاسد دین را از ما خواهد گرفت.


ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا استان ها امامان جمعه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت

دریافت 5 MB کد خبر 6098578

دیگر خبرها

  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟