Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوید مظفری کارشناس داوری فوتبال در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد داوران در لیگ هجدهم اظهار کرد: به نظرم همانند سال های گذشته شاهد اشتباهات تاثیرگذار داوری در لیگ هجدهم بودیم. داوری ها بهتر نشده است چرا که برنامه ای برای بهتر شدن قضاوت ها نداشتیم. 

تیم های ذوب آهن و سپیدرود رشت بیشترین ضرر در داوری دیدند 

مظفری درباره اینکه اشتباهات داوری لیگ امسال در نتایج بازی ها تاثیر گذار بود، گفت: بله اشتباهات داوری تاثیر گذار زیادی در لیگ امسال مشاهده کردیم و همه تیم ها از داوری ضرر دیدند و علاوه بر این در بعضی از بازی ها  داوری ها به نفعشان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم های ذوب آهن و سپیدرود رشت بیشترین ضرر از داوری در نیم فصل اول دیدند. خیلی عجیب است که مسئولان داوری می گویند که داوری ها خوب است و این درست نیست آنها نگاه ماهیتی به داوری داشته باشند و مسائل واضح و روشن نبینند. 

کارشناس داوری درباره راهکار برای  بهتر کردن داوری فوتبال تصریح کرد: تا زمانی که یک مدیر کاربلد در راس کمیته داوران نباشد و پیشکسوتان داوری جزء اعضای این کمیته نباشند اقدام مثبتی در داوری کشورمان صورت نمی گیرد. 

زیر ساختارهای کافی برای استفاده از VAR  نداریم 

او درباره اینکه سیستم کمک داور ویدیویی( VAR) در لیگ برتر فوتبال استفاده می شود، بیان کرد: من مطمئن هستم که فصل آینده هم از   VAR استفاده نمی شود چرا که زیر ساختارهای کافی در استادیوم های ما وجود ندارد. به نظرم مسئولان با طرح استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی فرار رو به جلو می کنند. 

مظفری درباره اینکه اشتباهات داوری با استفاده از VAR کمتر می شود، بیان کرد: طبیعی است استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی اشتباهات داوری را کم می کند اما معلوم نیست چه زمانی از این سیستم در ایران استفاده می شود. 

آموزش داوران به طور صحیح صورت نمی گیرد 

کارشناس داور ی درباره اینکه کلاس های توجیهی داوری در کاهش اشتباهات تاثیر گذار نیست، گفت: آموزش داوران یک موضوع پیش افتاده در فوتبال کشورمان است اما بستر مناسب وجود ندارد و آموزش ها به طور صحیح انجام نمی گیرد. 

او در پایان درباره اینکه امسال داور ی در سطح بین المللی داشتیم، خاطر نشان کرد: به نظرم داوری در حد و اندازه فغانی در لیگ برتر نداشتیم. اگر امثال فغانی در  مسابقات مهم جهانی سوت زدند به خاطر تلاش های خودشان بوده است و مسئولان برنامه ریزی برای این موضوع انجام ندادند. 

بیشتر بخوانید: 

فتاحی: ۹۰ درصد سکو‌ها در بازی تراکتور و استقلال در اختیار تبریزی‌ها قرار می‌گیرد/ فدراسیون و سازمان لیگ با صدور بیانیه باشگاه‌ها تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند

رفعتی: در بازی پرسپولیس و پدیده از کمک داور ویدیویی استفاده می‌شود

استفاده از داوران پشت دروازه در لیگ برتر

انتهای پیام/ 

اظهارات کارشناس داوری در خصوص پایان لیگ برتر فوتبال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون فوتبال کمیته داوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۵۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروط مهم فدراسیون فوتبال برای برگزاری فصل آینده لیگ برتر

دریافت 15 MB کد خبر 6098186

دیگر خبرها

  • قریشی: داور برای اخراج نکردن چشمی توجیهی ندارد
  • دزفولی: چشمی باید اخراج می‌شد/ دور ربیعی ملیجک نیست!+فیلم
  • شروط مهم فدراسیون فوتبال برای برگزاری فصل آینده لیگ برتر
  • ژاوی: این فصل را به عنوان فصل اشتباهات فردی به یاد خواهیم آورد؛ بسیار ناامید و عصبانی هستم
  • ژاوی: مایه شرمساری است، خیلی عصبانی‌ام!
  • داوران هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال مشخص شدند
  • برنامه و داوران هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال
  • نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور جبران شد
  • ۱۳۰ مورد تخلیه آب از منازل و امدادرسانی به ۱۴۰ خودرو و ۲۴۰ خانوار متاثر از شرایط جوی اخیر
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم