Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@17:42:25 GMT

تشخیص خودکار زبان ها در آپدیت جدید مترجم گوگل

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۷۹۸۲

تشخیص خودکار زبان ها در آپدیت جدید مترجم گوگل

قابلیت ترجمه تصویری مترجم گوگل (Google Translate) این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا با استفاده از دوربین گوشی، متن‌های مختلف را ترجمه کنند. روی کاغذ ویژگی جذابی به‌نظر می‌رسد اما در عمل، این بخش هنوز نتوانسته به آن پختگی لازم برسد که مهمترین علتش هم انتخاب دستی زبان‌ها است

به گزارش خبرنگار ایمنا، برای ترجمه تصویری گوگل ترنسلیت ابتدا باید زبان‌های مورد نظر را انتخاب کرده، سپس دوربین گوشی را باز کنید و از متن عکس بگیرید تا در نهایت ترجمه نمایش داده شود؛ خبری از تشخیص اتوماتیک زبان‌ها نیست و نکته اینجاست هنگام اجرای دوربین نیز نمی‌توانید زبان‌ها را تغییر دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتما باید دوباره به خود برنامه گوگل ترنسلیت برگردید.

ظاهرا تمام این مشکلات قرار است به‌زودی برطرف شود. وب‌سایت ۹to۵Google در کنکاش کدهای آخرین نسخه از گوگل ترنسلیت متوجه آپدیتی بزرگ برای اپلیکیشن شده که جدا از کیفیت بهتر ترجمه و پشتیبانی از زبان‌های بیشتر، تشخیص خودکار زبان‌ها هنگام استفاده از ترجمه با دوربین را نیز به گوگل ترنسلیت می‌آورد.

در این آپدیت روند ترجمه تصویری ساده‌تر خواهد شد. هر وقت دوربین را جلوی متنی گرفتید، خود برنامه زبان را مشخص کرده و بنابراین تنها باید زبانی که می‌خواهید متن به آن ترجمه شود را انتخاب کنید. همچنین گوگل در حال کار روی یک سیستم واقعیت افزوده لحظه‌ای است تا با آن دیگر نیازی به عکس گرفتن هم نباشد.

در واقع همین که دوربین گوشی را جلوی متن‌ها بگیرید، بلافاصله ترجمه را خواهید دید. این ویژگی‌های جدید دوربین در نسخه ۵.۲۹ گوگل ترنسلیت ظاهر شده‌اند اما هنوز فعال نیستند. با این حساب ممکن است در آینده‌ای نزدیک بالاخره شاهد بهبود ترجمه تصویری اپلیکیشن مترجم گوگل باشیم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ترجمه ترجمه کتاب شرکت گوگل گوگل گوگل کروم مترجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۷۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آپشن جدید خودروهای آمریکا

آمریکا تا سال ۲۰۲۹ خودروهای جدید را ملزم به داشتن سیستم ترمز اضطراری می کند.

به گزارش ایسنا، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات‌متحده اعلام کرد که تمام خودروهای سواری و کامیون‌های جدید فروخته شده در ایالات‌متحده تا سپتامبر ۲۰۲۹ باید سیستم ترمز اضطراری خودکار داشته باشند و اعلام کرد که این قانون سالانه جان ۳۶۰ نفر را نجات می‌دهد و از حداقل ۲۴ هزار آسیب ناشی از این مشکل جلوگیری می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار از سنسورهایی برای تشخیص اینکه خودروها نزدیک به برخورد با خودروی دیگر یا عابر پیاده در جلو هستند، استفاده می‌کنند و اگر راننده این کار را نکرده باشد، به‌طور خودکار ترمز می‌گیرد. این قانون سیستم‌ را ملزم به شناسایی عابران پیاده در نور روز و  شب  می‌کند.

دیگر خبرها

  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • سه پیشنهاد جنجالی برای هدایای تبلیغاتی
  • استقبال متفاوت و جذاب تیم شمس آذر از بازی با پیکان
  • آپشن جدید خودروهای آمریکا
  • تصویری دیده نشده از علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم
  • فیلم کوتاه، زبان مختص خود را دارد/ «قضاوت» برآمده از تجربه زیسته
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد