Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که در سطح شهر تهران و دیگر شهرهای کشورمان، تعداد پرشمار پروانه‌های «Vanessa cardui» یا «رنگین‌بانو» دیده می‌شوند. «رنگین‌بانوها» که گاهی در برخی جا‌ها با نام «پروانه‌های گل ِ خار» شناخته می‌شوند، معمولاً بین یک تا دو ماه و در شرایط آب‌وهوایی خوب تا سه ماه عمر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گونه پروانه در عین حال می‌تواند مسافتی طولانی را با سرعت نسبتاً بالایی پرواز کند.

 از اواسط دی‌ماه پارسال، حضور جمعیت بالایی از این پروانه‌ها در جنوب استان سیستان‌وبلوچستان توسط سازمان محیط زیست گزارش شده بود. جمعیت آن‌ها با گرم‌ترشدن فصل و رفتن به سمت بهار در مناطق شمالی‌تر بیشتر و پیش‌بینی شد که با بهاری‌شدن مناطق شمالی کشور، پروانه‌ها در تمام این مناطق به وفور یافت شوند.

در چند روز گذشته کارشناسان محیط زیست، دلایل مختلفی را عامل وقوع این اتفاق دانستند؛ برخی عامل این موضوع را بارش‌های بهاری عنوان کردند و مدعی شدند که تغییر اقلیم و گرمایش جهانی در وقوع چنین اتفاقی در تهران بی‌تأثیر نبود.

کاربران فضای مجازی در واکنش به حضور گسترده این پروانه‌ها در سطح شهر، با چاشنی طنز به این موضوع  نگریستند. در ادامه نمونه‌هایی از پست‌های به اشتراک گذاشته شده با موضوع حضور پروانه‌ها در سطح شهر را می‌توانید ببینید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روبرتو دزربی: مایلم که در برایتون به کار خودم ادامه بدهم

سرمربی ایتالیایی مرغ‌های دریایی، اعلام کرد که درباره آینده‌اش چه تصمیمی گرفته است. 

روبرتو دزربی در حال حاضر قصد دارد به فعالیت در برایتون ادامه بدهد. 

طرفداری | به گزارش اسکای ایتالیا، برایتون پس از شروعی قوی در فصل جاری، طی ماه‌های اخیر افت فاحشی را تجربه کرده است. آن‌ها هم اکنون در رده دوازدهم جدول لیگ برتر انگلیس قرار دارند. دزربی که در این مدت به باشگاه‌های بزرگ متعددی در فوتبال اروپا لینک شده است، در جدیدترین اظهارات خود گفته:

باید تعادلی میان دل و عقل خود برقرار کرد. ما فصل گذشته به لیگ اروپا راه پیدا کردیم. حالا انتظارات متفاوت است ولی من مایلم که در اینجا بمانم. من بازیکنانم، این شهر، این باشگاه و هوادارانش را دوست دارم. اگر از حضور در اینجا راضی باشم، هیچ تیمی نمی‌تواند مرا جای دیگری ببرد. 

بیشتر بخوانید:

بازگشت نام روبرتو دزربی به لیست بایرن مونیخ 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • تخلیه بوستان‌های ساحلی دزفول در پی افزایش دبی «دز»/ هشدار خودداری از حضور در مناطق تفریحی
  • روبرتو دزربی: مایلم که در برایتون به کار خودم ادامه بدهم
  • مردم خوزستان از تردد غیر ضروری و حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • طرح/ با مهر معلم آمدم تا اینجا
  • هشدار؛ خوزستانی‌ها از حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • ایستادن
  • محمد کریمی، کاپیتان سپاهان: هر تیمی جای ما بود، تا اینجا هم دوام نمی‌آورد / فیلم
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • گپ و گفت با معلم امدادگر/ نقش معلمان در جامعه روستایی
  • فیلم| اینجا اشترانکوه است؛ آلپِ ایران