Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@03:45:11 GMT

افکار مردم به سمت معنویت و اخلاق برود

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۸۱۳۶

افکار مردم به سمت معنویت و اخلاق برود

خبرگزاری شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، کارگاه آموزشی تحلیلی «گام دوم انقلاب» در سالن کنعانی علوم پزشکی یاسوج به میزبانی گروه معارف علوم پزشکی و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: گام دوم انقلاب که با چشم روشنی و امید و اتکا به خداوند متعال و با تکیه بر چهل سال پایداری انقلاب بر آرمانها بوده، آرمان هایی که مردم  و در مقایسه با   دیگر‌انقلاب ها و اهداف آن مستحکم و پابرجا بر روی ارزش ها و اصول آن ایستاده اند، در این رابطه یکی از مهمترین جهات انقلاب اسلامی مقدمه سازی برای انقلاب جهانی خورشید ولایت عظمی امام زمان (عج) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام مسعود داستار بیان کرد: بزرگان انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را جهت تمدن سازی به سمت اهداف والا پایه گذاری کرده که سبب انقلاب درونی، انقلاب در اهداف، افکار و حرکت به سمت آرمان خواهی و عدالت طلبی و عزت خواهی خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: در ابتدای انقلاب دغدغه دشمن پیگیری دلیل حمله به سفارت آنها بود اما اکنون دامنه انقلاب جهان را در نوردیده است، و از طرفی کسانی نظیر اسرائیل می خواهند که به مرزهای  آنها نزدیک نشویم اما در حال حاضر اشراف کامل به آن رژیم وجود دارد،  باید گفت دامنه انقلاب در کشورهای همسایه و همچنین کشورهای نظیر  کشمیر هند انقلاب اسلامی  یک انقلاب کوچک  را وجودآورده است،  بنابراین در این راستا گام اول انقلاب به خوبی برداشته شد.

 

داستار افزود: برای نظام سازی باید مبانی را پیاده سازی کرد و یکی از ارکان آن سکانداری بوده که در وجود امام (ره) و امروز در وجود رهبر انقلاب تجلی دارد، در ۲۲ بهمن سال گذشته رهبر انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را پیاده کردند 

 

وی اظهار کرد:  پنج مرحله برای  تمدن سازی وجود دارد که  می توان به  انقلاب سازی ونظام سازی، حکومت و دولت اسلامی به معانی عام که تمام قوا و ارکان اجرایی باید در راستای اهدافی که برای آن ترسیم شده حرکت کرد و گام های بعدی جامعه اسلامی وجود  گل سرسبد هستی  امام عصر (عج) و تمدن اسلامی خواهد بود، در این راه باید مطالبات مردمی وجود داشته باشد و کسی جز جوانان این موضوع را نمی توانند  محقق کنند.

 

داستار ادامه داد: یکی از علت های ماندگاری انقلاب نسبت به دیگر انقلاب ها مانند انقلاب  الجزایر، فرانسه که آنها یا اصلا باقی نمانند یا آرمان های آنها و انقلابیون آنها بلعیده شد  نمونه آنها انقلاب الجزایر را میتوان اشاره کرد، و دلیل ماندگاری آن این است که  آرمان های انقلاب با فطرت های انسانی همراه بوده و کهنه نخواهد شد و با اقبال مردم مواجه بوده که رهبر انقلاب بر همین اساس به جوانان مختلف اروپایی نامه ای از ارزش های انقلاب نوشتند، این انقلاب بدون‌ پیشینه بود هرچند  انقلاب های نظیر مارکسیستی وجود داشت اما آنچه که در اسلام بود در آنها نبود و از طرفی تمدن سازی و اسلامیت در آنها نبود بنابراین نمی توان از آنها الگو گرفت.

 

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بیان کرد: عناوین انقلاب و برکات آن  شامل ثبات و  امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران، روشن شدن موتور پیشران کشور در ابعاد علمی و فرهنگی ، مشارکت مردمی و مسابقه خدمت رسانی، ارتقاء بینش سیاسی مردم، حرکت کردن در جهت عدالت که البته با عدالت   آرمانی فاصله دارد و افزایش چشمگیر معنویت است.

 

وی با اشاره به بعد معنوی انقلاب گفت: یکی از بعد های معنویت در انقلاب  را می توان  در سیل اخیر نام برد  که مردم و مسوولان در این قضیه حضور پیدا کرده، از طرفی معنویت یعنی برجسته سازی ارزش های معنوی و سوق دادن مردم به سمت این ارزش ها، از طرفی  جهت نظام اسلامی در مقایسه با دیگر‌نظام ها روشن شده که می توان یکی ازاین جهت ها را  را اخلاص نامید به عنوان مثال  خدمت فراوان در دیگر کشور ها و همچنین توسط  سلبریتی ها انجام می شود  باید گفت آیا برای تبرج سازی بوده یا بر اساس اخلاص است و چون بر اساس ارزش های معنوی و اخلاص نیست بنابراین تاثیر گذار نخواهد بود.

 

داستار افزود:  امروز فکر را  باید جهت داد بنابراین در سرفصل گام دوم انقلاب به علم و عدالت و اقتصاد به ترتیب اشاره شده است، که افکار به سمت معنویت و اخلاق سمت و سو داده شود.

 

وی با اشاره به بعد اخلاق در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در بعد اخلاق  یعنی رعایت فضیلت هایی چون خیر خواهی، کمک به نیازمندان، و سایر خصوصیات اخلاقی که با جهت دادن به افکار می توان آنها را پیاده کرد و از طرفی وجدان انقلابی در تمدن سازی نقش بسزایی دارد، در کشورهای دیگر‌ افراد بیش از ۴۰۰ مرتبه کنترل می شوند اما اثر گذار نیست ولی این وجدان اخلاقی و ایجاد و میل سازی به سمت اخلاق است که آنها را کنترل  خواهد کرد.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان حضرت خدیجه س آمریکا قرآن نماز جمعه ماه مبارک رمضان برجام اردبیل سبک زندگی اسلامی نمایندگی ولی فقیه کارگاه آموزشی معنویت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۸۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم

آفتاب‌‌نیوز :

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، دقایقی پیش با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. ️

مهم‌ترین محور بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح دیل است:

* تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی کشور به اهمیت تعلیم و تربیت و اهمیت معلم است. مشکل بسیاری از مسائل ما ناشی از افکار عمومی است.

اگر افکار عمومی نسبت به یک قضیه توجیه شوند و توجه پیدا کنند، انجام آن کار آسان‌تر خواهد شد.

ما اکنون در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم؛ اگر افکار عمومی نسبت به این مسئله حساس شود، معلم را بشناسد و قدر معلم را بداند، در همه این مشکلات اثر خواهد گذاشت؛ ما این را می‌خواهیم.

بنده صریحاً وظیفه عمومی را برای تشکر از معلمین عرض می‌کنم برای اینکه افکار عمومی توجه به این مسئله پیدا کنند. هرچه شغل معلمی محترم‌تر باشد جاذبه او بیشتر خواهد شد

این برنامه، از جمله دیدار‌های سالانه رهبر انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت، نیاز پیش‌ِ روی ما به حساب می‌آید
  • صهیونیست‌ها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند | ویدئو
  • رهبر انقلاب: در آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • شهید مطهری مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و فرقان انقلاب بود
  • رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • اولین واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • رهبر انقلاب: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند