Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:05:05 GMT

رویش بیش از ۷۰ گونه گیاه دارویی در ایرانشهر

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۸۷۶۸

رویش بیش از ۷۰ گونه گیاه دارویی در ایرانشهر

مدیر محیط زیست ایرانشهر گفت: بارندگی‌های اخیر در ایرانشهر موجب رویش گونه‌های متنوع از گیاهان دارویی در طبیعت این شهرستان شده است.

‌به گزارش ایسنا- هاشم‌زهی افزود: بیش از ۷۰ گونه گیاه دارویی در این شهرستان به ویژه ارتفاعات کوه خضر بزمان رشد کرده است.

مدیر محیط زیست ایرانشهر افزود: برخی از این گیاهان شامل کلپوره، گلدر، چای ترش گواتک، شوتک، سارنگ، ازگند (آویشن)، درنگ (درمنه)، برنجاسف، بوجایل، کل کشته، نعنا کوهی، راب، اسفناج وحشی، ریواس، پونه، گل گاوزبان، بنه، بادام کوهی و زیر بال خاصیت درمانی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: بهره وری از گیاهان دارویی در این مناطق موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌شود و ظرفیتی است که باید از آن بهره برد.

مدیر محیط زیست شهرستان گفت: برخی گونه‌های گیاهی این استان از انواع نادر، منحصر به فرد و گاه اندمیک با خواص بسیار ارزشمند دارویی محسوب می‌شوند.

هاشمزهی افزود: موقعیت آب و هوایی و اقلیم مناسب، این استان را به رویشگاه گیاهان دارویی کمیاب تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: گز روغن، پنیرباد، آنغوزه، بنه، سنا، کُنار، وشاء، بادام کوهی، آلوئه ورا، مریم گلی، برازمبل، کلپوره، گون، پونه، ایشوِرک، استبرق، درخت مسواک، خرزهره، علف مار، مارموتک، ریواس، درمنه، موسیر، زیره سیاه، گُلدِر، هندوانه ابوجهل، خارمریم، خارشتر، گل گندم، خاکشیر، خارخَسَک، گزنه، شاه‌تره، بید، مورد، پنیرک، داتوره، بنگدانه، پونه سا، مشکک، سه پستان، بومادران، پنج انگشت و بارهنگ از جمله گیاهان دارویی خودروی این منطقه هستند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گياهان دارويي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۸۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، در نشست امروز شورای کشاورزی استان از سایت مدیریت ستاد گیاهان دارویی به نشانی نشانی www.herbalplant.ir رونمایی شد.
دهقان پور رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: رونمایی از این سایت سبب می‌شود اطلاعات تولید و فراوری گیاهان دارویی و میزان کشت و محل کشت آن‌ها برای سرمایه گذاران مشخص می‌شود.
فارس با داشتن بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی زیر کشت گیاهان دارویی تولید بیش از نیمی از گیاهان دارویی کشور را در سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص داد.
در این نشست همچنین برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی علاوه بر اعتبارات ملی، بودجه استانی هم در نظر گرفته شد استاندار فارس در این نشست بر علمی‌تر شدن تولید و بهره‌برداری محصولات حوزه کشاورزی تاکید کرد و از متولیان خواست در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی از هوش مصنوعی استفاده کنند.
دکتر ایمانیه استاندار فارس  هم در این نشست بر علمی‌تر شدن تولید و بهره‌برداری محصولات حوزه کشاورزی تاکید کرد و از متولیان خواست در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی از هوش مصنوعی استفاده کنند.
 در این نشست همچنین برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی علاوه بر اعتبارات ملی بودجه استانی در نظر گرفته شد.
حل مشکل کاهش سهم سوخت ادوات کشاورزی و تلاش برای پیشگیری از پیشروی ملخ‌های مراکشی در مزارع و باغ‌های فارس از دیگر مباحث مطرح شده در شورای کشاورزی بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • تعریف کمپوست
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • پشمینه رستنی شفابخش دشت‌های اصفهان
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام