Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:38:46 GMT

اندونزی برحمایت خود از برجام تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۰۰۳۷

اندونزی برحمایت خود از برجام تاکید کرد

تهران- ایرنا- درهشتمین کمیته مشورتی دو جانبه ایران و اندونزی، که با حضور مسئولان عالی رتبه دو کشور درجاکارتا برگزار شد ، مقام های اندونزیایی بر حمایت از برجام به عنوان یک توافق بین المللی تاکید کردند .

به گزارش روز شنبه ایرنا، هشتمین نشست کمیته مشورتی دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی به ریاست محمود فرازنده دستیار ویژه وزیر امورخارجه ایران در امورآسیا اقیانوسیه و 'دسرا پرچایا' معاون وزیر خارجه اندونزی در امور آسیا پاسفیک و آفریقا در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دو طرف، در این نشست زمینه های همکاری دوجانبه از جمله در بخش های علمی و فرهنگی ، سیاسی ، امنیتی – دفاعی و اقتصادی را مرور کرده و نقشه راه همکاری ها برای سال جاری ترسیم شد.
طرفین ضمن تاکید بر وجود زمینه های فراوان همکاری میان دو کشور در بخش های مختلف ، از اقدامات و تحولات صورت گرفته در روابط و همکاری ها استقبال و بر لزوم استفاده از هه ظرفیت ها برای افزایش مناسبات و همکاری ها بویژه همکاری های تجاری و اقتصادی و نیز یافتن مکانیسمی برای تبادلات مالی و پولی تاکید کردند.
علاوه بر موضوعات دو جانبه همکاری های منطقه ای و بین المللی مورد تمرکز دو طرف قرار گرفتن از جمله همکاری در قالب سازمان همکاری اسلامی ، کشورهای عضو حاشیه اقیانوس هند، اتحادیه جنوب شرق اسیا ( آسه آن ) و موضوعات سازمان ملل .
براساس گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در اندونزی ، تحولات مربوط به برجام از جمله خروج آمریکا و برقراری تحریم های یکجانبه جدید،. تصمیم اخیر ایران بعد از یکسال صبر و اجرای تعهدات خود ، تلاش آمریکا برای به صفر رساندن صدور نفت ایران ، قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریست و تحولات جاری منطقه خلیج فارس از جمله مواردی بودند که دراین نشسست مورد بررسی و تبادل نظر قرارگرفت.
اندونزی حمایت خود را از برجام اعلام و بیان داشت باید برای حفظ برجام تلاش کرد و نباید اجازه دهیم تحریم های یک جانبه روابط اندونزی و ایران را تحت تاثیر قرار دهد.
از دیگر موضوعات مورد بحث وضعیت خاورمیانه و فلسطین بود که دو طرف حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند و اقدمات رژیم اشغالگر قدس و نقض حقوق بشر دراین سرزمین را محکوم کردند.
در زمنیه اقتصادی نیز تجار و بخش خصوصی اندونزی، همانند بخش خصوصی دیگر کشورها، علاقه خود را به برقراری ارتباط و انجام تجارت با ایران و دسترسی به بازار بزرگ این کشور را مطرح کردند.
آساق**1599**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اندونزي ايران برجام كميته مشورتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۰۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی

برخی از پناهجویان افغانستانی در «جاکارتا» پایتخت اندونزی با برپایی تجمع در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، دست به اعتراض زدند و خواستار حمایت این نهاد برای اسکان در کشورهای دیگر شدند.

خیابان‌های شهرهای مختلف اندونزی در سال‌های اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات بسیاری از سوی پناهجویان افغانستانی بوده است.

بسیاری از پناهجویان افغانستانی، بیش از ۱۰ سال است که به اندونزی آمده‌اند با این حال پس از گذشت این مدت، جز سرگردانی و بلاتکلیفی چیزی عایدشان نشده است.

گفته می‌شود بیشتر این پناهجویان خواستار ورود نهادهای بین‌المللی به موضوع و کمک به انتقال آنها به کشور ثالث هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • فوران دوباره کوه «روآنگ» در اندونزی
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق