Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@18:29:44 GMT

افزایش تولید پسته در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۰۴۸۰

افزایش تولید پسته در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تولید پسته در این استان از هفت هزار و ۴۵۶ تن سال ۹۵ هم اینک به هشت هزار و ۸۰۰ تن رسیده است.

غلام حیدر زورقی افزود: کشاورزی بر پایه دانش نوین و استفاده از تجارب کارشناسی بسیار حائز اهمیت است.

وی بهره برداری صحیح از محصولات کشاورزی را مهم دانست و بیان کرد: در سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه برنامه‌های بلند مدت وجود دارد که انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: ۲۳ سند توسعه محصولات کشاورزی و زیر بنایی در سیستان و بلوچستان تهیه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، نخیلات، پسته، میوه‌های گرمسیری، گیاهان دارویی، پرورش شتر را از جمله موارد این سند عنوان کرد و به تشریح برنامه‌های این نهاد در این حوزه‌ها پرداخت.

زورقی اظهار کرد :۲ هزار و ۱۴۲ نفر به طور مستقیم و چهار هزار و ۲۸۴ نفر به طور غیر مستقیم در بخش پسته مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: ۱۴۸ هزار و ۴۶۰ تن میوه گرمسیری پارسال در سیستان و بلوچستان تولید شده که این امر اشتغالزایی هزار و ۵۲۰ نفر به طور مستقیم و سه هزار و ۴۰ نفر به طور غیر مستقیم را فراهم کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت :۷۵۰ هزار نفر شتر در این استان وجود دارد که با توجه به ظرفیت‌های خوب منطقه می‌توان صادرات نیز داشته باشیم.

وی افزود: ۵۰ درصد شترهای سیستان و بلوچستان پلاک گذاری شده و بقیه نیز در حال انجام است.

زورقی به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در بخش گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: از تولید هزار و ۱۲ تن گیاه دارویی سال ۹۵ به ۱۵ هزار و ۱۷۹ تن در سال ۹۷ رسیده ایم که این امر موجب اشتغال هزار و ۳۷۶ نفر به طور مستقیم و پنج هزار و ۵۰۴ نفر به طور غیر مستقیم شده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور

ایسنا/کرمان فرماندار راور گفت: بارندگی روزهای گذشته در مجموع حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی، راه‌ها و دام شهرستان وارد کرده است.

رضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا درباره خسارت اولیه ناشی از بارش‌های اخیر در شهرستان راور اظهار کرد: ۱۴ رشته قنات در این بارش‌ها آسیب دیده که ارزش ریالی آن چهار میلیارد تومان برآورد شده می‌شود.

وی با اشاره به خسارت پنج میلیارد تومانی به کانال و لوله‌های آب کشاورزی افزود: بارندگی روزهای پایانی هفته گذشته ۹ میلیارد ریال به مزارع گندم، استخرهای ذخیره آب و تعدادی دام خسارت زده است.

فرماندار راور با اشاره به آسیب ۲۰ هکتار باغ زیتون و پسته با برآورد اولیه یک و نیم میلیارد تومان بیان کرد: ۲۰۰ کیلومتر راه‌های عشایری شهرستان تخریب شده است. 

وی با اشاره به تخریب بندهای انحرافی در سطح شهرستان راور در بارش‌های روزهای گذشته گفت: جمع کل خسارت اولیه در این بخش بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بوده است.

عباسی خسارت بارندگی و سیلاب به ابنیه راهداری از جمله پل‌ها، روکش آسفالت و شانه جاده‌ها در شهرستان راور را ۱۵۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: خسارت نوسانات دمایی و عدم تامین نیاز سرمایی در ۶۰۰۰ هکتار از باغات پسته شهرستان به ویژه رقم کله قوچی نیز باعث ریزش بیش از ۶۰ درصد جوانه‌های گل پسته شده که برآورد خسارت به میزان ۱۴۴۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان