Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی باشگاه ذوب آهن، با توجه به ورود ناظران ،داوران و افسر امنیتی AFC  از روز یکشنبه به کشور عراق، صبح امروز عوامل اجرایی مسابقه ذوب آهن ایران و النصر عربستان عازم فرودگاه امام خمینی ( ره) تهران شدند تا عازم کشور عراق شوند. 

این گروه قرار است بعد از ورود به فرودگاه نجف بلافاصله مقدمات ورود مقامات AFC و تیم النصر عربستان و ذوب آهن و برگزاری مسابقه در ورزشگاه کربلا را فراهم سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول مسیر اصفهان تا تهران جلسه توجیهی عوامل اجرایی و تقسیم وظایف صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران ذوب آهن عربستان کربلا لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل

"گردان های الاشتر" بحرین با انجام یک عملیات برضد اسرائیل از خاک عراق، اعلام گشایش جبهه جدیدی در نبرد محور مقاومت علیه اسرائیل کرد.
به گزارش عصرایران، وبگاه نشریه "نیوزویک" آمریکا با اشاره به این موضوع نوشت:

شبه نظامیان مستقر در کشور جزیره ای بحرین مسئولیت اولین حمله خود به اسرائیل را برعهده گرفتند که نشان دهنده پنجمین جبهه گشوده شده توسط نیروهای ائتلاف "محور مقاومت "همسو با ایران از زمان آغاز جنگ غزه است.

این گروه که به "گردان های الاشتر" (سرایا الاشتر) معروف است و خود را مقاومت اسلامی در بحرین معرفی می کند، روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شنبه گذشته مقر شرکت اسرائیلی Trucknet Enterprises را با پهپاد هدف قرار داده است؛ شرکتی که گفته می شود "مسئول حمل و نقل زمینی در اسرائیل در شهر بندری ایلات در جنوب اسرائیل که "ام الرشراش" نیز نامیده می شود.

به گفته این گروه، این حمله "در حمایت از آرمان فلسطین و در حمایت از مردم در حال مقاومت در غزه" انجام شد.

این گروه گفت: "مقاومت اسلامی در بحرین تایید می کند که به حرکت و حمایت خود در همه سطوح از مردم صبور و مقاوم غزه ادامه می دهد و تا زمانی که تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه متوقف نشود، عملیات خود را متوقف نخواهد کرد."

به نوشته نیوزویک: این بیانیه کاملا منعکس کننده زبانی است که از دیگر جناح های محور مقاومت از جمله حزب الله لبنان، مقاومت اسلامی عراق و سوریه مستقر در عراق و جنبش انصارالله یا حوثی های یمن صادر می شود. گردان های الاشتر همزمان ویدئویی به شدت سانسور شده را به اشتراک گذاشتند که مدعی بود فیلمی از آماده سازی و اجرای حمله علیه بندر ایلات در مکانی نامعلوم (احتمالا از عراق) را نشان می داد.

این کلیپ به طور برجسته پرتره ای را نشان می داد که 4 مرد را به تصویر می کشید: "ردا الغصره"، "مصطفی یوسف" و "محمود یحیی" که در سال 2017 هنگام تلاش برای فرار از زندان بحرین به ایران توسط نیروهای امنیتی بحرین کشته شدند و همچنین احمد الممالی که در سال 2019 اعدام شد. هر 4 نفر توسط مقامات بحرینی به تروریسم متهم شدند و توسط گردان های الاشتر به عنوان شهدا مورد ستایش قرار می گیرند و در ویدئو برچسب تصویر این 4 شهید بر روی پهپاد شلیک شده به سمت اسرائیل نصب می شود.

نیوزویک با ارتش اسرائیل و شرکت "تراک نت" که هنوز این حمله را تایید نکرده اند و همچنین شاخه رسانه ای گردان های الاشتر برای اظهار نظر تماس گرفته است.

سفارت بحرین در ایالات متحده گزارشی از خبرگزاری دولتی بحرین را با نیوزویک به اشتراک گذاشت که در آن به نقل از "محمد العباسی" سخنگوی مرکز ارتباطات ملی بحرین، آمده است که دولت منامه گردان های الاشتر را یک سازمان تروریستی می داند که خارج از بحرین فعالیت می کند.

گردان های الاشتر یک گروه شبه نظامی شیعه است که با نظام پادشاهی آل خلیفه که اقلیت سنی حاکم بر اکثریت شیعه کشور بحرین است، مخالف است. این گروه حداقل از سال 2013 مسئولیت حملاتی علیه نیروهای امنیتی در بحرین را بر عهده گرفته است، از جمله تعدادی بمب گذاری که پرسنل امنیتی را هدف قرار داده است.  همراه این گروه دیگر شبه نظامیان مقاومت شیعه در بحرین مانند گردان های المختار و گردان های وعد الله نیز مسئولیت حملاتی را بر عهده گرفته اند. مقامات بحرینی مدعی حمایت ایران از این گروه ها هستند. 

پهپادی که در ویدئوی گردان های الاشتر مشاهده شد، شباهت هایی به مدل هایی داشت که اخیرا توسط انصارالله یمن به کار گرفته شده بود ؛ به ویژه پهپاد صماد ساخته انصارالله یمن. 

همانند تعدادی از شبه‌نظامیان محور مقاومت در سراسر منطقه، پرچم گردان‌های الاشتر مشت گره‌شده‌ای است که یک تفنگ کلاشینکف را در کنار یک کره و آیات قرآن، به تبعیت از الگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، برافراشته است.

در حالی که به نظر می رسد گردان های الاشتر تقریبا به اندازه برخی از برجسته‌ترین جناح‌های محور مقاومت در لبنان، عراق، سوریه و یمن فعال نیست، اما این گروه در کنار دیگر شبه‌نظامیان مسلمان شیعه، نگرانی‌های امنیتی پایدار برای رژیم آل خلیفه در بحرین ایجاد کرده است. 

بحرین همچنین برای ایالات متحده که پایگاهی کلیدی در آنجا دارد، بسیار واجد اهمیت است. شهر منامه، پایتخت بحرین، میزبان مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده است.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمله امریکا و انگلیس به یمن / حمایت کانادا، بحرین، استرالیا و هلند سید حسن نصرالله: بحرین دیگر کشور مستقلی نیست و عربستان آن را اشغال کرده است/ پادشاه بحرین باید تعدادی روانپزشک استخدام کند پشت پرده توافق اسرائیل با بحرین چیست؟

دیگر خبرها

  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک
  • «یسنا» پیدا شد / ورود دادستان به موضوع
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین