Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا توافق کرده است تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم مکزیک و کانادا را در عوض جلوگیری از ورود فولاد چین به آمریکا از این دو کشور بردارد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، واشنگتن‌پست در گزارش روز جمعه خود اعلام کرد آمریکا توافق کرده است ظرف ۴۸ ساعت تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم مکزیک و کانادا را در عوض وضع مقررات جدید سختی برای جلوگیری از ورود فولاد چین به آمریکا از از این دو کشور، بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



واشنگتن‌پست اعلام کرد این توافق جلوی سهمیه‌بندی واردات فولاد از این دو کشور را، که کانادا و مکزیک با آن مخالف بودند، می‌گیرد.

طبق اعلام واشنگتن‌پست، این توافق گام مهمی در راستای دستیابی به تأیید معاهده تجاری آمریکا-کانادا-مکزیک توسط کنگره ایالات متحده می‌باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جنگ تجاری روابط آمریکا و مکزیک روابط آمریکا و کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین امروز جمعه در دیدار با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود در پکن تاکید کرد که پس از دیدار جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و شی جین پینگ همتای چینی او در ماه نوامبر در سانفرانسیسکو، روابط دو کشور شروع به تثبیت کرده است.

وزیر خارجه چین در عین حال افزود که عوامل منفی بر روابط بین واشنگتن و پکن انباشته شده است و روابط دو کشور با انواع مشکلات روبرو است، زیرا حقوق مشروع چین در زمینه توسعه به طور غیرقابل توجیهی سرکوب شده و منافع اساسی آن زیر سوال رفته است.

وانگ یی همچنین با تاکید بر اینکه ایالات متحده نباید از خطوط قرمز پکن در رابطه با حاکمیت، امنیت و منافع توسعه عبور کند، خاطرنشان کرد: تعهد به ثبات موضوعی جدی است که پکن و واشنگتن با آن روبرو هستند و میزان صداقت و توانمندی‌های آنها را به آزمایش می‌گذارد.

وی توضیح داد: اخیراً واشنگتن به دستیابی به متحدان ادعایی ادامه می‌دهد، دائماً تنش‌های منطقه‌ای را در دریا بالا می‌برد و شعله‌ور می‌کند و استقرار سیستم بازدارندگی علیه چین را تسریع می‌بخشد، در حالی که به تشدید تحریم‌های یکجانبه ادامه می‌دهد و فعالانه در محاصره فناوری مشارکت می‌کند.

وزیر چینی تصریح کرد که ایالات متحده به فهم نادرست خود از مواضع چین و ترویج سیاست بازدارندگی در مقابل آن ادامه می دهد، اما در مقابل، چین همکاری، توسعه، ثبات و نتایج برد-برد را برای جهان به ارمغان می آورد.

وانگ یی خاطرنشان کرد: واشنگتن نمی تواند همیشه از منظر جنگ سرد به جهان نگاه کند و همیشه نمی تواند یک چیز را بگوید در حالی که چیز دیگری را انجام می دهد.

در مقابل، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در آغاز مذاکرات روز جمعه با همتای چینی خود که درباره افزایش اختلافات بین دو قدرت هشدار داد، ابراز امیدواری کرد که در این زمینه پیشرفت حاصل شود.

بلینکن در دومین سفر خود به چین در کمتر از یک سال گذشته، تأکید کرد که در جریان مذاکرات در پکن موضوعات حساسی مانند رویه‌های تجاری چین و حمایت پکن از مسکو و همچنین موضوع تایوان را واضح و مستقیم مطرح خواهد کرد.

کد خبر 6089002

دیگر خبرها

  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است