Web Analytics Made Easy - Statcounter

راستاد گفت: جشن میلاد امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) در قالب طرح ضیافت الهی در ۲۴ بقعه متبرکه و شاخص صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

«حسن راستاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تبریک پیشاپیش ولادت امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) اظهار کرد: همزمان با شب نیمه ماه مبارک رمضان و ولادت با سعادت کریم اهل بیت(علیه‌السلام)، ویژه مراسمی در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا افزود: در این راستا 24 بقعه متبرکه و شاخص شهرستان صومعه‌سرا در قالب طرح ضیافت الهی میزبان برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) است.

 

وی با بیان اینکه در برخی از این بقاع متبرکه به مناسبت جشن میلاد کریم اهل بیت(علیه‌السلام) ضیافت افطاری برپا است، گفت: همه ائمه اطهار(علیه‌السلام) خیرخواه مردم بودند و خداوند برای اینکه انسان‌ها را هدایت کند، پیشوا و رهبر برای آنان قرارداده است و ائمه معصومین پیشوایان دین انسان‌ها هستند.

 

راستاد با بیان اینکه سخاوت وجود امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) از مهمترین و بارزترین ویژگی‌های این امام است، تصریح کرد: سفره کریمانه امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) همیشه پهن بود و همه مردم بویژه مساکین و یتیمان از آن بهره می‌بردند و این سخاوت وجود باید برای همه الگو باشد.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با اشاره به ابعاد شخصیت امام مجتبی(علیه السلام)، خاطرنشان کرد: پیامبر بزرگوار اسلام(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) از همان سنین کودکی از امام مجتبی(علیه السلام) به عظمت و بزرگی یاد می‌‌کرد، بی‌تردید این برخوردهای محترمانه و محبت‌آمیز، نشانگر این بود که آن حضرت می‏‌خواست شخصیت والای امام را بیش از پیش، به مسلمانان معرفی کند.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خراسان جنوبي ماه مبارک رمضان مصلی قرآن کریم قرآن خبرگزاری شبستان جشن گلریزان حضرت خدیجه س بجنورد خراسان شمالی جشن میلاد امام حسن مجتبی طرح ضیافت الهی بقاع متبرکه صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

دَخَلتُ على أبی الحسَنِ العَسکرِیِّ علیه ‏السلام فقالَ: «أینَ کُنتَ؟ فَقُلتُ: زُرْتُ الحُسینَ علیه ‏السلام، قالَ: أما إنّکَ لو زُرْتَ قَبرَ عبدِ العظیمِ عِندَکُم لَکُنتَ کَمَن زارَ الحُسینَ بنَ عَلِیٍّ علیهماالسلام؛» «راوی: یکى از اهالى رى گفت: خدمت امام هادى علیه ‏السلام مشرّف شدم. حضرت پرسید: کجا بودى؟ عرض کردم: به زیارت حسین علیه ‏السلام رفته بودم. حضرت فرمود: بدان که اگر قبر عبدالعظیم در شهر خودتان را زیارت کنى، همچون کسى باشى که حسین بن على علیهماالسلام را زیارت کرده باشد.»

منبع: ثواب الأعمال: ج ۱، ص ۱۲۴

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟