Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:33:23 GMT

بکارگیری 2550 کمباین برای برداشت محصولات پاییزه گلستان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۲۰۶۶

بکارگیری 2550 کمباین برای برداشت محصولات پاییزه گلستان

گرگان - ایرنا - رییس اداره امور فناوری های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که دو هزار و 550 دستگاه کمباین محصولات پاییزه استان شامل کلزا، جو و گندم را از اواخر اردیبهشت تا ابتدای شهریور امسال برداشت می کنند.

مریم برزنونی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: تاکنون برگه معاینه فنی برای 70 درصد کمباین های استان با بهره گیری از کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان صادر شده و تا آخر این هفته به پایان می رسد که یکی از اهداف آن، کاهش ریزش محصول در زمان برداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص رده سنی کمباین های موجود در گلستان هم افزود: 25 درصد کمباین های گلستان زیر 13 سال، 45 تا 40 درصد کمباین ها بالای 20 سال و بقیه بین 13 تا 20 سال عمر دارند.
رییس اداره امور فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت که محدودیتی در ارایه تسهیلات بانکی برای نوسازی کمباین در استان وجود ندارد.
به گفته وی قیمت هر دستگاه کمباین تولید داخل حدود دو میلیارد و 800 میلیون و هر دستگاه کمباین وارداتی 14 تا 13 میلیارد ریال است که برای خرید آن به متقاضیان تسهیلات بانکی ارایه می شود.
به گزارش ایرنا استان مرزی گلستان از قطب های مهم کشاورزی کشور به شمار می رود که هر ساله برداشت محصولات پاییزه آن از میانه اردیبهشت آغاز و تا آخر مرداد ادامه خواهد داشت.
محصول پاییزه کشت شده گلستان شامل نخود فرنگی، باقلا، کلزا، گندم، جو و سیب زمینی است که امسال بیشترین سطح قابل برداشت به سه محصول گندم با بیش از 240 هزار هکتار، دانه روغنی کلزا با 87 هزار هکتار و جو با 82 هزار هکتار اختصاص دارد.
سال زراعی قبل، گلستان با خرید 112 هزار و 500 تن کلزا و 940 هزار تن گندم از کشاورزان به ترتیب رتبه های اول و دوم کشور را کسب کرده بود.
گلستان دارای 667 هزار هکتار زمین زراعی است که هر ساله حدود 500 هزار هکتار آن به زیر کشت محصولات پاییزه می رود.
6204/3091

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي كمباين گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ امروز یک شنبه ۹ اردیبهشت، هومن سپهوند مدیر اداره تعاون روستایی شهرستانهای شوش و کرخه گفت ؛ امسال برای رفاه حال کشاورزان پنج مرکز خرید دولتی کلزا رو تعیین کردیم تا محصول خود را به آن مراکز تحویل دهند

وی افزود؛ امسال برداشت کلزا نسبت به سال های گذشته عالی بود و بیش از ۱۸ هزار تُن برداشت کلزا از مزارع شهرستانهای شوش و کرخه داشتیم که این امر نسبت به سال های گذشته یک رکورد محسوب می شود

ایشان در ادامه گفتند؛ همانطور که قبلا گفته بودیم امسال شرکت مدلل کرمانشاه کلزای کشاورزان شهرستان های شوش و کرخه را خریداری کرد و تا به امروز ۲۰ درصد پول کشاورزان را پرداخت کرد

مدیر تعاون روستایی اظهار داشت؛ شرکت مدلل طبق قول هایی که داده قرار است طی یک ماه بعد از برداشت کلزا با تمام کشاورزان عزیز تسویه حساب کند

سپهوندگفت؛ قیمت کلزا که امسال توسط دولت تعیین شد ۳۵ هزار تومان می باشد و شرکت طبق همین قیمت پول کشاورزان را خواهد داد

وی افزود؛ از تمام کشاورزانی که با ما همکاری کردند و محصول خود را به مراکز دولتی ارائه دادند تشکر می کنیم

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900679

دیگر خبرها

  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر