Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا،محمد نصرتی مدافع سابق پرسپولیس معتقد است که هت‌تریک برانکو و شاگردانش در قهرمانی لیگ برتر تا سالیان سال دست نیافتنی خواهد بود و این افتخار بزرگ در تاریخ باشگاه پرسپولیس ثبت شده و باعث جذب هواداران بیشتری برای این مجموعه خواهد شد. از نظر او برانکو در این شرایط سخت و فشردگی بازیها و هجمه‌هایی که علیه او و تیمش بود کار بزرگی انجام داد 

هت‌تریک قهرمانی پرسپولیس بالاخره رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه چه صحبتی دارید؟

جا دارد یک تبریک جانانه به مجموعه پرسپولیس، هواداران، بازیکنان، مدیریت و کادر فنی تیم و در راس آن آقای برانکو بگویم که در این 3-4 سال فوق العاده نتیجه گرفته‌اند. نکته مهمی که باید بگویم این‌که سال اولی که برانکو آمد پرسپولیس پایین جدول بود من که در این تیم بازی کرده‌ام می‌دانم چه فشاری از سوی هواداران و رسانه‌ها و مدیریت روی تیم بود اما همان سال برانکو تیم را با تفاضل گل نایب قهرمان کرد و الان هم 3 سال پشت سر هم قهرمان شده‌اند که این کار بزرگ از هر کسی برنمی‌اید و به همین دلیل برانکو یک مربی استثنایی برای پرسپولیس بوده است.

بازی پرسپولیس و پارس‌جنوبی در شهر جم چطور بود؟

در این بازی تا قبل از این‌که پرسپولیس به گل برسد بچه‌ها استرس داشتند و فکر می‌کردند با کوچک ترین اشتباه همه چیز از دست می‌رود. در بازی با ماشین سازی در تهران هم همین اتفاق افتاده بود و بچه‌ها دوست داشتند آنجا و در ورزشگاه آزادی و مقابل چشم هواداران جشن قهرمانی بگیرند که نشد و با توجه به این‌که آسیا را هم از دست داده بودند استرس زیادی روی تیم بود. استرس انرژی را تحلیل می‌دهد که تا حد زیادی هم طبیعی بود و باعث شده بود در این چند هفته تیم نتیجه نگیرد. البته فشار بازیها هم بود و این فشردگی هم انرژی تیم را تخلیه کرده بود.

این هت‌تریک قهرمانی را یک اتفاق تاریخی می‌دانید؟

 

بله، قطعا یک اتفاق تاریخی است و تا سالیان سال دست نیافتنی است و تا سالهای سال کسی نمی‌تواند چنین رکوردی را به جا بگذارد.

این هت‌تریک قهرمانی برای مجموعه پرسپولیس چقدر اهمیت دارد؟

قطعا این هت‌تریک در تاریخچه باشگاه ثبت می‌شود و تاریخ باشگاه را باشکوه‌تر می‌کند. باشگاهها را به قدمت، افتخارات و جام هایی که می‌برند می‌شناسند و این هت‌تریک قهرمانی در در تاریخ باشگاه می‌ماند و جاودانه می‌شود.

با این همه فشردگی و فشاری که روی تیم بود برانکو چکار کرد که پرسپولیس دوباره قهرمان شد؟

برانکو وظیفه خودش را به صورت‌ایده آل انجام داد. من چند سال با برانکو کار کرده‌ام و نوع کارش را می‌دانم و خیلی روی تمرین تاکید دارد چون معتقد است که تمرین باعث پیشرفت می‌شود و معتقدم که برانکو بهترین مربی خارجی است که بعد از انقلاب به ایران آمده است.

یعنی شما برانکو را از کی‌روش هم بهتر می‌دانید؟

صد در صد بهتر می‌دانم. برانکو با توجه به نتایجی که گرفته بهتر از کی‌روش است. البته کی‌روش هم خدمات خوبی به فوتبال ما داشت اما برانکو را انتخاب می‌کنم چون هم با تیم‌ملی ما به جام جهانی صعود کرد و هم با پرسپولیس بهترین نتایج را گرفت و نایب قهرمان آسیا هم شد.

بحث آسیا شد. در مورد حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا چه نظری دارید؟

امسال فشردگی بازیها زیاد بود و به تیم فشار آورد و یک سری هجمه‌های ناجوانمردانه هم به تیم وارد شد. من در تیم‌های بزرگ و تیم‌ملی بازی کرده‌ام و در این تیم‌های پرطرفدار کار کردن به مراتب سخت‌تر از تیم‌ملی است. حییف شد که پرسپولیس از آسیا حذف شد اما زندگی همچنان ادامه دارد.

جام حذفی همچنان برای پرسپولیس باقی مانده است. فکر می‌کنید همه چیز با قهرمانی در لیگ برای پرسپولیس تمام شده یا آن‌ها جام حذفی را هم می‌خواهند؟

پرسپولیس تا الان که فوق العاده بوده و اگر جام حذفی را هم بگیرند دست نیافتنی می‌شوند. امیدوارم با قهرمانی در جام حذفی بچه‌ها کارشان را کامل کنند و یک افتخار دیگر هم به دست آورند.

در مورد تیم‌ملی صحبت کنیم. حضور مارک ویلموتس را به عنوان سرمربی جدید تیم‌ملی چطور تحلیل می‌کنید؟

 

قبلا هم گفتم که برانکو بهترین انتخاب برای هدایت تیم‌ملی است اما عده ای از هواداران پرسپولیس ناراحت شدند. با احترامی که برای ویلموتس و تاج قائل هستم اما بهترین گزینه برای تیم‌ملی برانکو است چون شناخت کامل از فوتبال ایران و آسیا دارد و همیشه تیم‌ملی ارجح است و منافع ملی از همه مهمتر است ضمن این‌که به لحاظ هزینه هم برانکو زیاد گران نیست.

به هر حال فدراسیون فوتبال ویلموتس را انتخاب کرده است. در مورد حضور او چه نظری دارید؟

اگر حضور او در تیم‌ملی قطعی شود مهم ترین فاکتور ویلموتس این است که انگیزه دارد. در هر کاری انگیزه خیلی مهم است و اگر انگیزه نداشته باشی نمی‌توانی موفق شوی و انگیزه عامل خیلی مهمی است. ویلموتس زمانی که بازی می‌کرد بازیکن خوبی بود و در جام جهانی هم بازی کرده است و باید ببینیم برای تیم‌ملی ما چه برنامه‌هایی دارد. شناخت زیادی از ویلموتس نداریم و اول باید بیاید و برنامه‌هایش را بگوید و ببینیم چه اهدافی در فوتبال ما دارد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پرسپولیس محمد نصرتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاتر از زیدان: آنچلوتی پرافتخارترین مربی تاریخ رئال

به گزارش "ورزش سه"، آنچلوتی با کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های سوپرجام این فصل فوتبال اسپانیا که در ریاض برگزار شد موفق شد تعداد قهرمانی‌هایش را به یازده برساند و با تعداد جام‌های زید الدین زیدان به عنوان سرمربی رئال مادرید برابری کند.

حالا تنها میگل مونیوز با ۱۴ قهرمانی بالاتر از آنها قرار گرفته است. با این حال، سرمربی ایتالیایی رئال عملا قهرمانی این تیم در رقابت‌های لالیگا را قطعی کرده و به این ترتیب می‌تواند از زیدان عبور کند و به تنهایی در جایگاه دوم قرار بگیرد.

هرچند به نظر می‌رسد که سایه اسطوره باشگاه رئال مادرید همیشه بر سر آنچلوتی باقی بماند چون زیدان شرایط را برای او بسیار دشوار کرد. این مربی فرانسوی تنها کسی است که موفق شده در تاریخ فوتبال اروپا در سه لیگ قهرمانان متوالی عنوان قهرمانی را به همراه تیمش به دست آورد.

اما آنچلوتی به هیچ وجه در این زمینه هم کوتاه نخواهد آمد. تعداد قهرمانی‌های او در زمان حضورش روی نیمکت رئال با توجه به کسب عنوان قهرمانی لالیگا به ۱۲ جام خواهد رسید و اگر بتواند در لیگ قهرمانان این فصل هم عنوان قهرمانی را به دست آورد، تنها یک جام با میگل مونیوز فاصله خواهد داشت.

او همچنین با کسب دو عنوان قهرمانی در لالیگا و به دست آوردن جام لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند با رکورد زیدان در زمان حضورش روی نیمکت رئال برابر شود. در حالی که تعداد قهرمانی‌های در لیگ قهرمانان مجموعا به پنج قهرمانی خواهد رسید چون پیش از این در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۷ این افتخار را با میلان هم کسب کرده است. در واقع او در حال حاضر تنها مربی با ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان است و زیدان، گواردیولا و پیزلی پشت سرش قرار دارند.

از سوی دیگر، آنچلوتی در صورت کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ قهرمانان در این فصل می‌تواند به اولین مربی تاریخ باشگاه رئال مادرید تبدیل شود که دو بار موفق به ثبت دبل در این باشگاه شده است. او دو فصل قبل هم موفق شد عنوان قهرمانی لالیگا را برای رئال به ارمغان بیاورد و در فینال لیگ قهرمانان در پاریس برابر لیورپول به پیروزی رسید و جام را بالای سر برد.

رئال در طول تاریخ تجربه چندانی در کسب دوگانه نداشته است. اولین دوگانه این تیم در فصل 57-1956 تحت هدایت خوزه ویالونگا به دست آمد و یک سال بعد با لوئیس کارنیگلیا این افتخار را تکرار کرد. زیدان هم در سال 2017 موفق به فتح دوگانه شده بود.

آنچلوتی حالا این فرصت را دارد که بتواند از رکورد مونیوز هم عبور کند. او در دسامبر سال گذشته قراردادش را تا سال ۲۰۲۶ با رئال مادرید تمدید کرد و فصل آینده برای او بسیار خاص خواهد بود تا بتواند قهرمانی‌های بیشتری را با این تیم به دست آورد. مربی ایتالیایی این فرصت را خواهد داشت که به رکورد مربی افسانه‌ای رئال مادرید برسد و به موفق‌ترین سرمربی تاریخ این باشگاه تبدیل شود.

دیگر خبرها

  • بالاتر از زیدان: آنچلوتی پرافتخارترین مربی تاریخ رئال
  • سارا پاداش برای قم تاریخ ساز شد
  • اوسمار: هوادران پرسپولیس پس از گل‌محمدی به دنبال برانکو بودند
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • باهنر: یحیی گزینه خوبی برای تراکتور است
  • نصرتی با تراکتور ادامه می‌دهد
  • علی خطیر: بعد از قهرمانی استقلال در آسیا، امروز بزرگترین روز در تاریخ باشگاه است! / فیلم
  • حدادی: عدد شش برای ما مقدس است!
  • چشمک ستاره دوم به آبی‌ها
  • هوشمند: پرسپولیس و استقلال کار سختی برابر نساجی دارند