Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- مديرعامل آبفاي جنوب شرقي استان تهران گفت: در شرايط موجود 40 درصد از يکهزار و 400 کيلومتر شبکه توزيع آب در اين منطقه نياز به اصلاح دارد.

به گزارش روز شنبه شرکت آب منطقه اي تهران، عليرضا کارگري اظهارداشت: بازسازي شبکه‌هاي توزيع آب، نه تنها پاشنه آشيل شهرهاي جنوب شرقي استان است بلکه در بسياري از شهرهاي کشور وضعيت همين‌گونه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: در کشور بيشترين لوله‌هايي که در شبکه‌هاي توزيع آب شهري استفاده مي‌شود از جنس پلي‌‌اتيلن و ميانگين عمر آنها در تاسيسات ما 20 سال است که براي حفظ شرايط موجود شبکه‌هاي توزيع آب، بايد سالانه حدود پنج درصد از آنها را اصلاح کنيم که با توجه به پايين‌بودن قيمت آب‌بها براي اين کار محدوديت منابع مالي داريم.
*کندبودن روند کاهش سرانه مصرف آب در جنوب شرق استان تهران
کارگري با اشاره به کندبودن روند کاهش سرانه مصرف آب در جنوب شرق استان تهران افزود: سرانه مصرف آب در حوزه شهرهاي جنوب شرقي استان کم‌تر از 200 ليتر در شبانه‌روز است در حالي که طبق استانداردي که از سوي شرکت مهندسي آبفاي کشور اعلام شده، سرانه مصرف خانگي 180 ليتر در شبانه‌روز است.
مديرعامل آبفاي جنوب شرقي استان تهران اظهارداشت: در مصوبه هيات وزيران براي شرايط خشک و تغيير اقليم در شهرهاي بالاي 100هزار نفر جمعيت، مصرف 105 ليتر در شبانه‌روز در نظر گرفته شده است.
وي گفت: با اين شرايط بايد به سمت اصلاح مصرف به سوي الگوي استاندارد برويم و عدد کم‌تر از 200 ليتر را به 150 ليتر در شبانه‌روز و در مرحله بعدي به 105 ليتر در شبانه‌روز برسانيم.
کارگري با بيان اينکه واقعي‌شدن تعرفه‌هاي آب در کاهش مصرف سرانه آب بسيار مهم است، افزود: بر اساس آمار سازمان برنامه کشور سهم آب‌بها در سبد خانوار کم‌تر از نيم‌درصد است، در نتيجه شهروندان براي استفاده از تجهيزات کم‌مصرف ترغيب نمي‌شوند و منابع مالي انجام پروژه‌هاي مديريت مصرف آب تامين نمي‌شود.
*شناسايي 3600 رشته انشعاب غيرمجاز در جنوب شرق استان تهران
وي با بيان اينکه‌ در مناطقي که در حاشيه حوزه خدمات شهري هستند انشعاب‌هاي غيرمجاز را مديريت کرده‌ايم، افزود: انشعاب‌هاي غيرمجازي که در خارج از محدوده پوشش شرکت و در حوزه خطوط آب خام بوده‌اند با هماهنگي با فرمانداري‌ها و دادگستري جمع آوري شده است.
مديرعامل آبفاي جنوب شرقي استان تهران تاکيد کرد: سال گذشته 3هزار و 600 رشته انشعاب غيرمجاز را شناسايي کرديم که تنها در يکصد مورد آن نياز شد از ظرفيت‌هاي قانوني استفاده کنيم و 3هزار و 500 مورد با استفاده از ظرفيت‌هاي محلي حل و به انشعاب‌هاي مجاز بدل شد.
*مصرف 30 ميليون متر مکعب از آب سد ماملو براي شهرهاي جنوب شرقي استان تهران
کارگري گفت: 30 ميليون متر مکعب در سال ظرفيت استفاده از طرح آب‌رساني ماملو براي شهرهاي جنوب شرقي استان تهران است که در حال حاضر به دليل اينکه مدول نخست تصفيه‌خانه هفتم آب تهران در حال بهره‌برداري است، قرچک و بخشي از پاکدشت از 15 ميليون متر مکعب آب اين سد برخوردارند و با راه‌اندازي مدول دوم تصفيه‌خانه هفتم آب تهران در امسال 15ميليون متر مکعب ديگر از آب اين سد به استفاده شهرهاي باقرآباد‌، ورامين و بخش ديگري از شهر پاکدشت خواهد رسيد.
وي افزود: در شهرهاي زير پوشش آبفاي جنوب شرقي استان تهران، سالانه حدود 65 ميليون متر مکعب آب زيرزميني استفاده مي‌شود که با استفاده از طرح آب‌رساني ماملو برداشت از آب‌هاي زيرزميني کم‌تر خواهد شد.
مديرعامل آبفاي جنوب شرقي استان تهران تاکيد کرد: نياز آبي جمعيت زير پوشش ما در امسال 80 ميليون متر مکعب است که با توجه به شرايط دشت ورامين بايد رويکرد مديريت مصرف و سازگاري با اقليم را در پيش بگيريم.
تهرام/7245//1348
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی/ فراجا مسئول تامین امنیت مرزهاست

جانشین فرمانده فراجا توضیحاتی را درباره طرح جدید انسداد در مرز‌های شرقی کشور ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، چندی پیش خبری مورد اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور منتشر و اعلام شد که بناست دربازه زمانی سه ساله دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی در مرز‌های مشترک میان ایران و افغانستان ساخته شود. در همین راستا نیز جانشین فرمانده فراجا توضیحاتی بیشتر از اجرای این طرح را ارائه کرده است.

سردار قاسم رضایی درباره اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی گفت: مسئولیت مرز‌های کشور با فرماندهی انتظامی است و مرزبانی وظیفه کنترل و مدیریت مرز‌ها را دارد. در بعضی از مرز‌ها مانند مرز‌های شمال غربی و مرز‌های شرقی، تهدیداتی از آن سوی مرز‌ها وجود دارد که ما با آن مقابله می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: به عنوان مثال حمل و نقل مواد مخدر یا تردد اشرار و حتی نفوذ تروریست‌ها ممکن است از این مرز‌ها صورت بگیرد. در همین راستا و بنابر درخواست پلیس، مقرر شد انسداد‌های فیزیکی در این مرز‌ها ایجاد شود تا کنترل و مدیریت آن‌ها بهتر صورت گیرد.

رضایی اظهارکرد: بنابراین با مدیریت فراجا و استفاده از نظرات کارشناسی مرزبانی و بودجه‌ای که دولت تامین کرده است، مقرر شد از امکانات مهندسی رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساخت این دیوار‌ها نیز استفاده شود. در صورت نیاز با سپاه پاسداران نیز هماهنگی‌هایی صورت خواهد گرفت و از ظرفیت آنان نیز استفاده خواهیم کرد. در واقع این طرح، طرح پلیس است که ارتش به خاطر داشتن دانش فنی مناسب اجرای آن را بر عهده گرفته است. در مجموع فراجا مسئول تامین امنیت مرز‌های کشور است.

وی با بیان اینکه همه منطقه دیوارکشی نخواهد شد؛ افزود: تنها در نقاطی که آسیب پذیری وجود دارد این انسداد فیزیکی ایجاد می‌شود. علاوه بر آن مرزبانان و مرزنشینان غیور ما نیز در تامین امنیت مشارکت دارند. خوشبختانه تجهیزات خوبی نیز برای رصد و پایش مرز‌ها در اختیار فراجا قرار دارد و البته این تجهیزات بیشتر هم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • توضیحات استاندار تهران درباره تشکیل دو استان غربی و شرقی در تهران
  • استاندارتهران جزئیات تشکیل استانهای تهران شرقی وغربی را تشریح کرد
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • بارش باران در خوزستان
  • تقسیم تهران به دو استان غربی و شرقی به کجا رسید؟
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • افتتاح مرحله سوم محور نسیم شمال قزوین
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی/ فراجا مسئول تامین امنیت مرزهاست