Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@00:35:39 GMT

وزیر اقتصاد: با باجه‌های VIP بانکها برخورد می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۲۸۶۵

وزیر اقتصاد: با باجه‌های VIP بانکها برخورد می‌کنیم

خانه ملت: فرهاد دژپسند با اشاره به نحوه تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی در سال ۹۸، اظهار داشت: در حال حاضر از واردات سال گذشته استفاده می‌کنیم و در سال جاری تاکنون حدود ۳ میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی تخصیص یافته است.

‌وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه دولت در حال حاضر به دنبال احیای وزارت بازرگانی است تا یک وزارتخانه مستقل و متولی، امر توزیع و نظارت بر بازار را بر عهده داشته باشد، افزود: یعنی سیاست گذاری و نظارت بر بازار باید توسط یک دستگاه مستقل انجام شود، چراکه هم اکنون دستگاه‌های تولیدی خود این کار را انجام می‌دهند به همین دلیل دولت به فکر تشکیل وزارت بازرگانی به صورت مستقل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری ویژه برای جلوگیری از رسوب کالا در بنادر

وی از تشکیل جلسه‌ای بین وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی برای تعیین تکلیف کالاهایی که در بنادر و پایانه‌ها رسوب کرده خبر داد و اضافه کرد: همکاری خوبی در این بخش بین دستگاه‌ها وجود دارد تا سریع‌تر واردات کالاهایی که ثبت سفارش شده و منشأ ارزی آن مشخص بوده تسهیل شود.

کاغذی در گمرکات موجود نیست؛ شاید در پایانه‌ها و بنادر وجود داشته باشد

این عضو کابینه دولت دوازدهم، با بیان اینکه عده‌ای زمانی که از گمرک صحبت می‌کنند بنادر و پایانه‌ها را نیز جز گمرک محسوب می‌کنند، تاکید کرد: گمرک زمانی متولی امر می‌شود که اظهارنامه پر شده باشد و قبل از آن نیز گمرک تلقی نمی‌شود و در این راستا هر زمانی که وارد گمرکات شده ترخیص می‌شود و در حال حاضر کاغذی در گمرکات موجود نبوده و شاید در پایانه‌ها و بنادر وجود داشته باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص ایجاد باجه‌های VIP برای ارائه خدمات به مشتریان خاص و با سپرده‌های بالا، تصریح کرد: گزارش وجود باجه‌های VIP به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه شود تا در این راستا پیگیری‌های لازم صورت گرفته و با بانک‌های ایجاد کننده این باجه‌ها برخورد شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: دژپسند کالاهای اساسی ارز دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام مهدوی‌مطلق ظهر چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد افزود: هر چه در بحث ازدواج در مسئله جوانان خوب کار شود، معضلات و مشکلات اجتماعی کمتر می‌شود.

وی بیان داشت: راهبرد کلان کشور، جوانی جمعیت و جمعیت سازی است است اما با وجود مشکلاتی که جوانان در بحث ازدواج دارند این امر میسر نمی‌شود.

مهدوی مطلق اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی ظرفیت خود را در اختیار ازدواج جوانان قرار دهند و تمامی دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و دستگاهی اجرایی که دارای امکانات رفاهی، فرهنگسرا و تالار، باشگاه و اردوگاه‌ها و هسته‌های مشاوره هستند، موظف‌اند با هماهنگی کمیته ساماندهی ازدواج، فضاهای مذکور را برای برگزاری جشن و مراسم ازدواج در اختیار زوج‌های واجدالشرایط قرار دهند.

کد خبر 6087647

دیگر خبرها

  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است