Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@13:58:24 GMT

تولید۳۰ هزار تن چغندر قند در جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۲۹۵۴

تولید۳۰ هزار تن چغندر قند در جنوب کرمان

سعید برخوری، گفت: پیش بینی می شود، از سطح زیر کشت چغندر قند در جنوب کرمان، با عملکرد میانگین ۱۲۰ تن در هکتار بیش از ۳۰ هزار تن محصول در منطقه برداشت و به کارخانه تحویل شود.

«سعید برخوری» رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: در راستای سیاست اجرایی وزارت جهاد کشاورزی و برنامه های محوری سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، به منظور اصلاح الگوی کاشت با تأکید بر افزایش ضریب خود اتکایی در محصولات استراتژیک، افزایش کارایی مصرف آب، ساماندهی کشت و تولید محصولات آسیب پذیر بر اساس ظرفیت‌های منطقه و مطالعات علمی- کاربردی در سال زراعی( ۹۸-۹۷) عملیات کاشت چغندر قند پاییزه در سطح ۴۰۰ هکتار و تولید ۳۰ هزار تن هدف گذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید برخوری، افزود: با توجه به تقویم زراعی قابل توصیه عملیات کاشت از (۲۰ آبان ۹۷ ) آغاز شد که به دلیل محدودیت ماشین آلات و تجهیزات تخصصی در منطقه و ضرورت حمل و تأمین از سایر استان ها و  نیز دامنه تاریخ کاشت مناسب، کاشت در سطح ۲۵۰ هکتار با استفاده از ارقام هیبرید پرفکتا، لوانته، آنتک و پالما در شهرستان های کهنوج، قلعه‌گنج و رودبار جنوب در تاریخ (یکم دی ۹۷) پایان یافت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، ابراز داشت: در جهت افزایش بهره‌وری آب، ۶۰ درصد سطح کاشت به سیستم آبیاری نوار تیپ مجهز شد.
وی، بیان داشت: به منظور ارزیابی فنی و میدانی عملکرد کمی و کیفی، تعیین تاریخ کاشت مناسب و رقم مناسب به تعداد ۱۴ رقم هیبرید خارجی نیز کاشت و مقایسه شدند.
برخوری، عنوان کرد: برابر ارزیابی فنی و میدانی و برداشت توسط تیم کیل گیری سازمان جهاد کشاورزی و نماینده وزارت جهاد کشاورزی رکورد تولید ۱۷۸ تن به عنوان بالاترین رکورد به دست آمده در کشور ثبت و گزارش شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، با اشاره به آغاز عملیات برداشت از (۲۵ اردیبهشت)، افزود: برابر قرارداد منعقده، محصول تولیدی به کارخانه قند فسا حمل و تحویل می شود.
وی، اظهار کرد: پیش بینی می شود، از سطح مذکور با عملکرد میانگین ۱۲۰ تن در هکتار بیش از ۳۰ هزار تن محصول در منطقه برداشت و به کارخانه تحویل شود.
برخوری، اضافه کرد: برابر ارزیابی و تست انجام شده عیار محصول تولیدی از ۱۶ تا ۱۸ درصد گزارش شده است.  
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، با بیان این مطلب که قیمت خرید تضمینی هر کیلو چغندر قند پاییزه ۳۶۴۲ ریال اعلام شده،  افزود: در راستای حمایت از کشاورزان و پایداری تولید به ازای هر کیلو چغندر تحویلی ۶۱۵ ریال یارانه حمل و به ازای هر تن چغندر تحویلی ۲ کیلو شکر و ۲۰ کیلو تفاله خشک به عنوان جایزه تشویقی تحویل می شود.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن خبرگزاری شبستان مصلی قرآن کریم ماه مبارک رمضان خراسان جنوبي نماز جمعه اردبیل حضرت خدیجه س چغندر قند سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط

علی رمضانپور مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۵۷۴ واحد پرورش طیور با ظرفیت ۲۵ میلیون قطعه به ثبت رسیده است که می‌تواند رصد دقیقی از وضعیت صنعت طیور استان را به ما نشان دهد.

وی اضافه کرد: واحد‌های ثبت شده شامل ۴۱۲ واحد نیمچه گوشتی، ۲۲ واحد مادر گوشتی، سه واحد اجداد گوشتی، ۲۴ واحد پولت تخم گذار، ۷۵ واحد تخمگذار، سه واحد مادر تخمگذار، ۲ واحد اجداد تخمگذار، ۲۵ واحد بوقلمون گوشتی، یک واحـد بوقلمون مادر، شش واحد شترمرغ و یک واحد بلدرچین است.

رمضانپور ادامه داد: این سامانه از سال ۹۷ به منظور ایجاد ساماندهی صنعت طیور در سطح استان‌های کشور و شناسایی و مدیریت این واحد‌ها راه‌اندازی شده که استان قزوین از همان ابتدا در این سامانه فعالیت مستمری داشته است.

این مسئول بیان کرد: مدیریت تولید، امکان جلوگیری از فعالیت واحد‌های غیرمجاز، قابلیت ردیابی و پیگیری و فعالیت حلقه‌های تولید، رصد میزان تولید و توزیع جوجه یک روزه، ردیابی محصول از مزارع مرغ اجداد تا مزرعه مرغ مادر، گوشتی و در نهایت کشتارگاه از مزایای این سامانه است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: واحد‌های مرغداری در استان که قصد جوجه ریزی دارند اطلاعات خود را در سامانه سماصط ثبت تا سازمان جهاد کشاورزی بتواند به آنها خدمات ارائه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • برداشت چغندر قند در دزفول