Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:49:05 GMT

جایگاه روابط عمومی در نهادها نیازمند بازنگری است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۳۴۵۵

جایگاه روابط عمومی در نهادها نیازمند بازنگری است

اصفهان- ایرنا- استاد دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر اصفهان گفت : متاسفانه در بسیاری از سازمان ها و ادارات، روابط عمومی شغلی در سطح پایین چارت سازمانی قرار دارد و بیشترین فعالیت آن تنها نصب بنر و یکسری فعالیت های جزئی است که نیازمند بازنگری است.

فاطمه قصابی روز شنبه در گفت گو با ایرنا افزود : روابط عمومی که مهارتها و اطلاعات لازم را در عرصه های مختلف دارد باعث موفقیت سازمان می شود و به همین دلیل در جایگاه ویژه ای قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت : با توجه به عصر ارتباطات و اطلاعات بخصوص در فضاهایی که مدیر سازمان، اداره و شرکت، نسبت به شغل روابط عمومی در مجموعه خود آگاهی لازم را داشته باشند و در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی موثر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی الکترونیک که بر مبنای فناوری است، دارای قدرتی است که فعالیت های سازمان را به خوبی می تواند با برنامه ریزی و در کمترین زمان انجام دهد، بخصوص در حوزه خبر و اطلاع رسانی که زمان نقش بسزایی دارد.
این استاد رشته روابط عمومی ادامه داد: این نوع روابط عمومی نیازمند دو اصل است یکی مدیر سازمان که روابط عمومی را در جایگاه اصلی و واقعی خود قرار دهد و دیگری خود روابط عمومی که مهارت ها و اطلاعات لازم و به روز را کسب نماید.
قصابی با تاکید بر بازنگری جایگاه روابط عمومی در ادارات از سوی مدیران بیان کرد: اگر یکی از نقش های روابط عمومی را اطلاع رسانی بدانیم، زمانی روابط عمومی می تواند در این امر موفق شود که به مواردی که اشاره شد تسلط کافی داشته باشد، در غیر این صورت هیچ نقشی در اطلاع رسانی پیشتاز نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر برخی سازمان ها و ادارات دولتی به این سمت رفته اند که اگر می خواهند موفق باشند نیازمند روابط عمومی قوی با مهارت ها و اطلاعات لازم هستند اما متاسفانه در برخی از ادارات کماکان مشاهده می کنیم که این چنین نیست.
وی ادامه داد : به طور مثال یک فردی مسئول روابط عمومی است که از شغل روابط عمومی و مهارت های لازم آن اطلاعی ندارد و تنها برای داشتن سمتی این مسوولیت را در اختیار گرفت، به نوعی روابط عمومی در این نوع جایگاه، هیچ نقشی ندارد.
این استاد دانشگاه بیان کرد : اگر مدیر روابط عمومی تحصیلات، فعالیت، تخصص و مهارت لازم را داشته باشد به طور مسلم در تصمیم گیری های مدیریتی تاثیرگذار خواهد بود و هم به مدیریت و هم به سازمان کمک شایانی خواهد داشت.
وی پیشنهاد داد شخصی که می خواهد در روابط عمومی سازمان فعالیت کند باید علاقه مند به این مسوولیت و فعالیت های آن باشد و تحصیلات، تخصص و مهارت های لازم را کسب کند.
به تاکید وی روابط عمومی باید در لحظه و در ثانیه زندگی و از فناوری های مختلف برای رسیدن اهداف سازمان استفاده کند.
بیست و هفتم اردی بهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است.
6026/م/س

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي روابط عمومي مدرس دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته اند؛ اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: خاک آلوده بر سلامت انسان چه تاثیری می‌گذارد؟

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomixو فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی‌تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228561 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور