Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در حاشیه این بازدید با بیان اینکه هادی آباد یک بسته‌ آماده برای تمام آسیب‌های اجتماعی است، اظهارکرد: متاسفانه محله هادی آباد تمام مسائل مرتبط با حاشیه نشینی را از قبیل کالبدی، زیرساختی و فرهنگی را یکجا در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تصریح بر اینکه برای رسیدگی به مشکلات این محله باید تمام دستگاه‌ها پای کار باشند گفت: باتوجه به اینکه اکثر ساکنان محله مهاجر هستند باید سیاست‌هایی را به کار گیریم تا بستر مناسب برای بازگشت مهاجرین و روستاییان به روستا و زادگاه خود فراهم شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه حضور مسئولان در مناطق آسیب خیز و محروم ضروری است افزود: این امر از اهمیت بالایی برخوردار است تا تصمیم‌ گیرندگان برای مناطق حاشیه نشین و آسیب‌پذیر نیز این محلات و ساکنین را از نزدیک ببیند و مشکلات برایشان ملموس باشد چراکه بازدید از این محلات در تصمیم گیری بهتر تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین تصریح کرد: طبق مصوباتی که در آخرین جلسه کارگروه ارتقا سلامت اجتماعی و بازآفرینی شهری اتخاذ گردید مقرر شد؛ دستگاه های متولی به ویژه راه و شهرسازی و شهرداری در خصوص برنامه های مختص محله هادی آباد اهتمام نمایند.

این مسئول تشریح کرد: به منظور ترسیم اطلس جغرافیایی مناطق محروم استان و برنامه ریزی مناسب برای این مناطق با استفاده از تمامی ظرفیت دستگاههای متولی و سازمانهای مردم نهاد طرحی در دفتر اجتماعی استانداری در حال اجراست که با بازدید میدانی از این مناطق و گفتگوی مستقیم با ساکنین این مناطق بتوانیم در جهت پیشگیری از آسیبهای احتمالی برنامه های موثری را تدارک ببینیم.

وی افزود: برای کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار نیازمند همکاری تمامی  دستگاه‌های اجرایی استان قزوین  هستیم که در این خصوص طرح‌هایی با استفاده از ظرفیت سمنها در دست اجراست.

بیدخام ادامه داد: مهم ترین مسئله در سکونتگاه های غیررسمی و مناطق حاشیه نشین مشکلات کالبدی نیست، بلکه فقدان برنامه های منسجم فرهنگی و اجتماعی است که نیازمند هم افزایی و تشریک مساعی تمامی دستگاههای فرهنگی  و پرهیز از موازی کاری است.

بیدخام تصریح کرد: بحث اشتغال زایی و کارآفرینی این اقشار در اولویت است چراکه اگر این موضوعات جدی شود آسیب‌های آن مناطق به مرور کمتر خواهد شد.

وی ابراز کرد: متاسفانه این مناطق بسته‌ای از تمام آسیب‌ها هستند، و با وجود زندگی در منازل ۳۰ تا۴۰ متری، در واگذاری به شهرداری مقاومت می‌کنند چراکه اگر این منازل را واگذار کنند توان خرید در سایر مناطق را ندارند.

بیدخام با تاکید بر توانمندسازی جامعه محلی و ساکنان مناطق حاشیه نشین برای حل مشکلاتشان، ایجاد و راه اندازی دفاتر تسهیل گری در محلات حاشیه نشین را با بهره مندی از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد ضروری دانست.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اظهار کرد: با راه اندازی دفاتر تسهیلگری در محلات آسیب خیز  توسط سازمانهای مردم نهاد و رصد  وضعیت محله، کمبودها و مشکلات آنها احصا و با ارتباط دو سویه ای که دارند می توانند از طریق هماهنگی با مسئولان و دستگاه های اجرایی گام های موثری در راستای بهبود وضعیت این مناطق  در ابعاد مختلف بردارند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی اجتماعی و فرهنگی استفاده از ظرفیت حاشیه نشینی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از تلاش برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در استان نام برد و گفت : پس از گلایه مقام معظم رهبری از اجرایی‌نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس، نقشه راه این سند تهیه شده و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است.

 وی افزود: از مهر امسال ۵۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان بر مبنای الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت بخشی به مدارس دولتی یکی از مهمترین اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش در استان خواهد بود، گفت: در تلاشیم تا با کیفیت بخشی به مدارس برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان تلاش کرده و در عین توجه به جنبه‌های تربیتی، در راستای بالا بردن معدل دانش‌آموزان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

محمدی با بیان اینکه باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در عین داشتن امید و نشاط مجهز به خردورزی باشند، افزود: امسال اهتمام بیشتری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی اشاره‌ای هم به استخدامی‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه داشت و گفت: سال گذشته قریب ۱۵۰۰ نفر پ یرفته شدند و امسال ۱۶۰۰ معلم از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد که البته بگونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در فرآیند گزینش افرادی جذب شوند که شانیت معلمی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد، گفت: ۲۶ هزار فرهنگی متولی امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند