Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:56:10 GMT

دیدگاه عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به نظام پرداخت

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۳۹۲۷

دیدگاه عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به نظام پرداخت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی با عنوان «نظام پرداخت اسباب بازی نیست» با بیان برخی انتقادات یادآور شد که در همه جای دنیا برای پرداخت حقوق و دستمزد، یک نظام جامع وجود دارد.

به گزارش ایسنا، متن کامل یادداشت سید محمد میرمحمدی به این شرح است : مشکل از آنجا شروع می­‌شود که عده­ای در مجلس هفتم شعار اصلاح نظام هماهنگ پرداخت را دادند و در عمل عده ای علیرغم اینکه سیاست­‌های کلی نظام اداری مراحل نهایی را می گذراند، بی صبرانه منتظر ابلاغ نشدند و محصول برنامه لایحه قانون خدمات کشوری را پخت و پز کردند که علیرغم اشکالات فراوان، مجلس محترم آن را بطور موقت تصویب کرد و بدون اینکه یک گزارش منطقی و عملکردی از آن ارائه شود و یا به نظرات کارشناسان و متخصصان این رشته توجه کافی شود چند بار تمدید مهلت شد و سرانجام نیز با اشکالاتی دائمی شدن آن به تصویب مجلس رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل مضاغف از آنجا شروع شد که مجلس با تأمین مبلغی نحوه اعمال آنرا به دولت واگذار کرد و از آن روز تا به امروز، یک روز پلکانی، یک روز نردبانی، یک روز بی عدالتی به بهانه عدالت و یک روز 000/400تومان، یک روز، و یک روز و یک روز.

در همه جای دنیا، حتی ایرانِ قبل از این شعارهای تخریب­گرِ نظام پرداخت حقوق و دستمزد، یک نظام جامع دارند و برای اعمال آن با توجه به شرایط اقتصادی و بودجه، پیش­بینی بودجه می­‌کنند و هم مدیران و هم کارکنان تکلیف خود و میزان حقوق و دستمزد خود را برای پیش­‌بینی زندگی خود و ارتقاء آن را در اختیار دارند نه مثل این روزها که فقط با یک بال، بودجه یکساله را قانونگذاری دائمی و نظام اداری را متزلزل می­‌کنند.

اگر معتقدید که کسانی حداقل حقوق را می­‌گیرند و یا مثلاً بیش از 93% بازنشستگان کشوری زیر 3 میلیون حقوق می­‌گیرند عادلانه نیست که نیست و شما می­‌خواهید فاصله را کم کنید بسم الله، قانون خدمات کشوری در اختیار شما بوده و هست، مبنای پایه حقوق اقشار پائین را بالا ببرید و حداقل معیشتی را به عنوان عامل نگهدارنده برای همه در نظر بگیرید و سایر عوامل شغل و شاغل را بر اساس نظام هماهنگ یا سیستم امتیازی اگر آنرا قابل اجراء می دانید به جریان بیندازید.

این چه وضعی است که بودجه­ ریزان با نگاه هزینه­‌ای به منابع انسانی هر ساله حتی بدون توجه به همین قانون که مبناء را جبران تورم و هزینه زندگی می‌داند به عنوان افزایش حقوق، یک عددی را در میان می­‌گذارند و سپس اندیشمندان مجلس و دولت را وا می­‌دارند که هر سال طرح­‌هایی نو در اندازند، بدون اینکه بدانند سرنوشت کارکنان دولت و بر آن اساس بازنشستگان به خطر می­‌افتد و قابلیت برنامه­ ریزی زندگی کارکنان و پیش­‌بینی را از آنان سلب می‌کند. قابل ذکر است که پس از گذشت 2 ماه از سال جاری، حکم افزایش، تعیین تکلیف نشده است.

حمله بی­ محابا به بازنشستگان و مدیران دلسوز جمهوری اسلامی، دولت را از نیروهای متخصص و با تجربه محروم می­‌کند و امید را در دل کارکنان دولت که آینده خود را در آئینه بازنشستگان می­‌بینند به یأس تبدیل می­‌کند و چه بسا فساد اداری را نیز تشدید نماید.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نظام پرداخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای از اتمام بررسی جداول لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیأت رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱،۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تأمین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳