Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:37:25 GMT

افزایش دو برابری پرونده تخلفات خودرویی نسبت به سال ۹۷

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۴۲۹۳

افزایش دو برابری پرونده تخلفات خودرویی نسبت به سال ۹۷

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با انتقاد از وضع قوانین محدود کننده در برخورد تعزیراتی با متخلفان بازار، از دو برابر شدن پرونده تخلفات حوزه خودرو در ۴۵ روز ابتدای سال نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان تعزیرات حکومتی، سیدیاسر رایگانی سو استفاده از فضای اقتصادی کشور را منتج به گرانی کالا و هم گران فروشی از سوی فروشندگان عنوان کرد و گفت: «متاسفانه در یکی دو هفته اخیر فقط در بحث شکر و خرما که اقلام پر مصرف ماه رمضان هستند، شاهد انبارهای اختفا شده شکر به قصد گران فروشی بودیم که در اخبار از احتکار این اقلام نام برده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»


وی با بیان اینکه عدم عرضه از منظر قانونی احتکار نامیده نمی‌شود، ادامه داد: «این اختفا به قصد گران فروشی است و ستاد تنظیم بازار علی رغم اصول اخلاقی و حرفه‌ای و تعهد در زمینه خرما، مجبور شدیم صادرات خرما را ممنوع کنیم تا بخشی از بازار تنظیم شود.»


رایگانی افزود: «عده‌ای با سو استفاده از این آشفته بازار هموطنان را آزار می‌دهد.»


سخنگوی تعزیرات گفت: «در سازمان تعزیرات به شدت موافق قیمت گذاری هستیم چراکه دست ما به عنوان مرجع رسیدگی کننده فقط برای برخورد با گران فروشی و سو استفاده احتمالی در بازار باز است.»


رایگانی ادامه داد: «در بحث مرغ مشاهده کردیم در یک مقطع سه قیمت متفاوت با حضور وزارت جهاد و تولید کنندگان و انجمن‌های صنفی تعیین شد ولی تا زمانیکه دستگاه‌های ناظر وارد عمل نشدند، در تهران با مرغ ۲۳ هزار تومانی رو به رو بودیم.»


وی با اشاره به کاهش قیمت مرغ در روزهای اخیر به زیر ۱۰ هزار تومان اظهار کرد: «همراهی و همدلی بخش خصوصی با نهادهای تصمیم گیر و قیمت ساز نقش مؤثری در کنترل بازار دارد؛ خاصه در قیمت گذاری که هر جایی این همدلی و همراهی اتفاق افتاده، منجر به خروجی مطلوب شده است.»


رایگانی با ذکر مثالی ادامه داد: «سال گذشته یک انبار در اطراف شهرری اختفا به قصد گران فروشی لوازم کفاشی کشف شد که به میزان مصرف یکسال تولید کشور احتکار کرده بود؛ در حالی که در همه جای دنیا عرضه و تقاضا خود تنظیمی قیمت‌ها را تعیین می‌کند.»


وی ادامه داد: «قانون نظام صنفی بر اساس خودتنظیمی بازار، مصوب شده است اما آیا شرایط بازار با قوانین موجود همسویی دارد؟ و نگاه خودتنظیمی به تنهایی کفایت می‌کند؟»


رایگانی گفت: «همکاران مجلس قانون نظام صنفی را تصویب کردند و مداخله دولت را به حداقل رساندند. از طرفی رئیس کمیسیون عمران مجلس طی مصاحبه‌ای اعلام کرد سازمان تعزیرات باید در بازار مسکن وظایف خود را انجام دهد؛ در حالی که قانون هیچ اختیار و وظیفه‌ای برای سازمان تعزیرات تعریف نکرده است.»


وی اضافه کرد: «سازمان تعزیرات بدون اجازه قانون هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد؛ تعزیرات زمانی به حوزه خودرو ورود می‌کند که اتحادیه‌های فروش درباره تخلف به ما گزارش دهند و یا سازمان حمایت تخلف خودروسازان را به ما ارجاع دهند یا اینکه شاکی خصوصی وجود داشته باشد.»


رایگانی با بیان اینکه تعزیرات سازمان ناظر نیست و وظیفه رسیدگی در راستای تخلفات را دارد، خاطرنشان ساخت: «در ۴۵ روز گذشته پرونده‌های حوزه خودرو نسبت به سال قبل دو برابر شده است؛ سال گذشته ۸ هزار و ۷۰۰ پرونده در شعب تعزیرات حکومتی مختومه کردیم ولی مجلس دست تعزیرات حکومتی را چقدر در قوانین باز گذاشته است؟»


وی افزود: «دوستان می‌گویند پلمب کردن تأثیری ندارد ولی با این حجم از سو استفاده در بازار این رویه را ولو خلاف میل باطنی باید بپذیریم.»


رایگانی اضافه کرد: «بخش حداقلی در بازار بر شرایط کنونی زندگی مردم سو استفاده می‌کنند؛ تخلفات و جرایم برای احتکار بازدارنده نیست. در مورد گران فروشی دارو جریمه ۵ هزار تومانی در نظر گرفته‌اند. ولی امروز قیمت یک آبنبات هم ۵ هزار تومان نیست.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

 بازار در جریان معاملات امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۲۸ (دو هزار و سیصد و بیست و هشت) رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۶۵ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۹۰،۵۰۰ (سه میلیون و چهارصد و نود هزار و پانصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۶۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۲.۲۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۲۱۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و دویست و ده هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

قیمت دلار مبادله‌ای در بازار داخلی هم ۴۴،۳۱۴ (چهل و چهار هزار و سیصد و چهارده) تومان قیمت خورد.

قیمت یورو مبادله‌ای امروز

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۴۹۱ (چهل و هفت هزار و چهارصد و نود و یک) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۱۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ پوند

پوند امروز با افزایش ۱.۶۶ درصدی، از ۷۶،۷۵۰ (هفتاد و شش هزار و هفتصد و پنجاه) تومان به ۷۸،۰۵۰ (هفتاد و هشت هزار و پنجاه) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله‌ای امروز

همچنین درهم امارات مبادله‌ای بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۱۲،۰۶۶ (دوازده هزار و شصت و شش) تومان معامله شد.

قیمت لیر ترکیه امروز

لیر ترکیه، امروز به ۱،۹۲۰ (یک هزار و نهصد و بیست) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دلار کانادا

دلار کانادا امروز با افزایش ۱.۵۳ درصدی، از ۴۴،۸۵۰ (چهل و چهار هزار و هشتصد و پنجاه) تومان به ۴۵،۵۵۰ (چهل و پنج هزار و پانصد و پنجاه) تومان رسید.

قیمت دلار استرالیا امروز

همچنین دلار استرالیا با افزایش ۱.۳۵ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۰،۷۰۰ (چهل هزار و هفتصد) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دینار عراق

دینار عراق، امروز به ۴۷ (چهل و هفت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۱۲ درصدی داشته است.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۱،۹۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۴۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۲۵ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۱.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۰۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون) تومان قیمت خورد.

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد