Web Analytics Made Easy - Statcounter

امامی امین گفت: هدف‌ گذاری ایران و ترکیه در حوزه اقتصادی و بازرگانی ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار است منتهی اکنون این رقم ۸ میلیارد دلار برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ،«محمد امامی امین» امروز شنبه ( 28 اوردیبهشت) در دیدار با سفیر ترکیه گفت: در استان تهران 17 هزار کارخانه بزرگ، 60 لکه و شهرک صنعتی و 70 هزار واحد صنفی بزرگ، ظرفیت‌های قابل توجهی است که می‌توان از آن  در جهت توسعه روابط اقتصادی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اظهار کرد: دو کشور ایران و ترکیه دارای ویژگی‌های مشترکی است  که باید برای رسیدن به اهداف مشترک کمک کنیم و برای تحقق این امر نیاز به کار جدی داریم.برای رسیدن به نقطه مشترک راه طولانی وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه باید کمک کرد تا در سایه گسترش روابط اقتصادی شاهد توسعه و آبادانی دو کشور باشیم  اطر نشان کرد: باید بتوانیم نقش مؤثری در عرصه بین‌الملل هم ایفا کنیم.

 

امامی امین بیان کرد: فرهنگ و تاریخ  کشورهای ایران و ترکیه درهم تنیده است،این عمل مسئولیت ما را دو چندان می‌کند، نیاز است که به تحکیم بهتر روابط تهران و آنکارا کمک کنیم.

 

وی بیان کر: هدف‌ گذاری ایران و ترکیه در حوزه اقتصادی و بازرگانی 30 تا 40 میلیارد دلار است منتهی اکنون این رقم 8 میلیارد دلار برآورد شده که اگر کالایی که توسط مسافران و گردشگران نیز لحاظ شود حجم تجاری قطعاً بیشتر می‌شود

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان مصلی قرآن کریم خراسان جنوبي نمایشگاه رمضان اردبیل ایران و ترکیه روابط تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۵۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر آمارهای منتشرشده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته، ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل، ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

براساس این گزارش، مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

کد خبر 6093986 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم