Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@17:41:08 GMT

لزوم برخورد قاطع ناجا با روزه خواری

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۵۴۸۱

لزوم برخورد قاطع ناجا با روزه خواری

نچه در این میان حائز اهمیت بوده، این است که نگاه به روزه خواری به عنوان یک منکر اخلاقی تقلیل پیدا کرده در حالی که مراجع انتظامی باید بهتر از هر کسی بدانند که طبق قانون مجازات اسلامی روزه خواری که فعلی است حرام وقتی در سطح جامعه و علنی انجام می شود جرم محرز بوده و فرد خاطی به عنوان مجرم باید تحویل مراجع قضایی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ پیش از آغاز ماه مبارک رمضان نیروی انتظامی با صدور بیانیه ای با مراکز توزیع غذا؛ هتل ها و حتی مردمی که در پارک ها و تفرجگاه ها حضور می یابند اتمام حجت نموده و درخواست کرد تا حرمت این ماه نگه داشته شود.

اما متاسفانه ظواهر امر چیز دیگری را نشان می دهد، از جمله اینکه برخی از پارک ها از جمله پارک پردیسان قائم که جمعیت زیادی هم در این محل اجتماع می کنند و اکثرا هم جوان هستند به هیچ عنوان حرمت ماه مبارک نگه داشته نمی شود و برخی از دختران و پسران این قدر جسارت به خود می دهند که قلیان به دست در ملأ عام حاضر می شوند.

قبلا در این مکان یک ایستگاه نیروی انتظامی بود و نظارتی هم می شد ولی مدتی است که این ایستگاه از این محل منتقل شده است و هر کس هر کاری دلش بخواهد انجام می دهد.

البته باید یادآور شوم که در بوستان هایی که از ایستگاه ها و دید ناجا دورتر هستند روزه خواری به راحتی صورت می گیرد، متاسفانه نظارت ها کم و جرائم روزه خواری زیاد شده است.

در کل باید گفت این روزها نگاهی به سطح شهر، پارک ها و بازارها  و حتی سوپرمارکت ها و مغازه هایی که به نوعی محصولات غذایی می فروشند نشان می دهد که روزه خواران بدون هیچ ترس و ابایی و حتی عامدانه و با تمسخر مشغول خوردن بوده و در این راه هیچ کوتاهی هم نمی کنند.

آنچه در این میان حائز اهمیت بوده، این است که نگاه به روزه خواری به عنوان یک منکر اخلاقی تقلیل پیدا کرده در حالی که مراجع انتظامی باید بهتر از هر کسی بدانند که طبق قانون مجازات اسلامی روزه خواری که فعلی است حرام وقتی در سطح جامعه و علنی انجام می شود جرم محرز بوده و  فرد خاطی به عنوان مجرم باید تحویل مراجع قضایی گردد.

گفتنی است قانون گذار حداقل مجازات روزه خواری علنی را ۷۴ ضربه شلاق دانسته و این قانون شاید سال هاست حتی در کشور فراموش شده و دستگاه انتظامی کشور بجای برخورد صریح با روزه خواران در راستای جلوگیری از ادامه این روند صرفا به امر به معروف و نهی از منکر می پردازند. حال آنکه اساسا وظیفه ای که بر عهده مسئولان مربوطه است برخورد با فعل حرام است نه امر به معروف!

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند

رئیس کل دادگستری استان کرمان، گفت: دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قوه قضائیه را دارند برخورد و دست آنها را از جامعه قضایی کوتاه کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس نظارت و ارزشیابی قضات استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قدیانی، دادستان انتظامی قضات و جعفری، معاون ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، شهدا به ویژه شهدای قوه قضائیه و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به رویکرد اصلاحی و پیشگیرانه قبل از وقوع تخلف در دادسرای انتظامی قضات، اظهار داشت: در این رویکرد اولویت پیشگیری و اصلاح امور است و رویکردی است که قاطبه قضات در جمهوری اسلامی آن را مطالبه داشتند.

وی با بیان اینکه هیچ کس در قوه قضائیه از افرادی که مشکلی داشته و دنبال فسادی باشند دفاع  نمی‌کند و مطالبه قضات و کارمندان دستگاه قضایی این است که با افراد فاسد با شدت برخورد شود، گفت: این افراد مانند غده چرکینی هستند که زحمات و تلاش‌های دیگر افراد شاغل در آن دستگاه را از بین می‌برند و موجب بدنامی سایر افراد می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد این افراد در دستگاه قضایی بسیار کم و حساب آنها از بدنه قضات زحمتکش، باتجربه، سالم، مومن و انقلابی جدا است، افزود: رویکرد جدید قوه قضائیه این است که شان و جایگاه قاضی در جامعه حفظ و زحمات قضات و کارکنان زحمت کش دستگاه قضایی به جامعه نشان داده شود و در عین حال اگر جایی فردی مرتکب فساد شد با قاطعیت با آن برخورد شود و در این رابطه همه باید کمک کنند. 

وی با بیان اینکه عده‌ای از شکات حرفه‌ای که عمدتاً از بدنه مردم نیستند برای رسیدن به اهداف غیرقانونی خود علیه برخی از قضات پاکدست شکایات واهی مطرح می‌کنند، گفت: پس از بررسی‌های لازم، کذب و دروغ بودن ادعای واهی این افراد مشخص می‌شود.

حمیدی با اشاره به اینکه تا الان رویکرد دستگاه قضایی بر این بود که پرونده تشکیل و بعد از بررسی‌ها، آن پرونده مختومه و قرار منع تعقیب صادر می‌شد، افزود: باید دادسرای انتظامی قضات دست این گونه افراد را از جامعه قضایی کوتاه کند.

وی با بیان اینکه این افراد باید تحت تعقیب قرار گیرند، گفت: باید با اینگونه افراد که قصد تخریب قضات و قوه قضائیه را دارند برخورد بازدارند شود و از حیثیت دستگاه قضایی دفاع شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • گریه سردار رادان در میان حامیان برخورد با بی‌حجاب‌ها
  • حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • اجرای طرح برخورد با سارقان در دامغان/ ۸سارق دستگیر شدند
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است
  • کشف ۲تن شکر قاچاق در رودسر