Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@03:40:33 GMT

افزایش ۱۲ درصدی تعهدات ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۵۶۸۵

افزایش ۱۲ درصدی تعهدات ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از معاونت فرهنگی و اطلاع رسانی ستاد بازسازی عتبات استان همدان، محمدعلی بادامی، رئیس ستاد بازسازی استان همدان، امروز 28 اردیبهشت‌ماه در آئین تودیع و معارفه مسئول ستاد بازسازی عتبات در شهرستان همدان، اظهار کرد: با توجه به اینکه کار ستاد بازسازی عتبات کاری اهل بیتی است چراکه این مجموعه نه دولتی است و نه بخش خصوصی بلکه مجموعه‌ای مردم‌نهاد است که قریب به 12 سال در استان همدان فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه شهرهای مریانج و قهاوند مستقل از همدان فعالیت دارند، ادامه داد: فعالیت‌های ستاد در هر شهرستان توسط یک فرد که به عنوان مسئول آن شهرستان معرفی شده است دنبال می‌شود، خوشبختانه تمامی شهرستان‌ها در استان همدان دارای مسئول هستند که حکم رسمی برای همه آنها ابلاغ شده است.
وی افزود: ارتباط با فرمانداری، شورای شهر، شهرداری، رؤسای بانک‌ها و نهادهای دیگر و خیرینی که در نهادهای مردمی حضور دارند، سیاست کلی ستاد است لذا مسئولین در این جهت باید فعالیت داشته باشند.
بادامی با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات سه مسئولیت مشخص دارد، یادآور شد: جمع‌آوری نذورات، هدایت نذورات به سمت پروژه‌های عتبات و اربعین، از زمان فعالیت ستاد بازسازی در استان همدان موکب‌ها شکل گرفتند و هر ساله شاهد خدمت‌رسانی آنها به زائران اربعین حسینی هستیم.
وی اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون زیر 10موکب در ستاد فعالیت نداشته‌اند، از سال گذشته تاکنون فعالیت موکب‌ها نظام‌مندتر شده و هر موکب جهت فعالیت خود باید در سایتی که ایجاد شده است، ثبت‌نام و مجوز فعالیت را دریافت کند.
رئیس ستاد بازسازی استان همدان گفت: نکته حائز اهمیت این است که ستاد بازسازی عتبات از طریق موکب‌ها در بین مردم شناخته شد چراکه موکب‌ها به نام ستاد بازسازی در ایام اربعین فعالیت می‌کنند.
بادامی خاطرنشان کرد: همدان دارای ظرفیت خوبی جهت جذب و تحقق تعهدات ستاد است که متأسفانه تاکنون به خوبی از این ظرفیت استفاده نشده است.
وی بیان کرد: دفتر ستاد بازسازی عتبات شهرستان همدان در محل کانون فرهنگی شهیدان بهادربیگی راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: تبلیغات و اطلاع رسانی مهم‌ترین وظیفه اعضاء ستاد است به طوریکه مردم به خوبی با اهداف ستاد بازسازی عتبات آشنا شوند.
رئیس ستاد بازسازی استان همدان، ارتباط مستمر با نهادها و ادارات را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: حضور در نماز جمعه و فعال کردن بخش بانوان از انتظاراتی است که از ستاد بازسازی عتبات شهرستان همدان داریم.
وی بیان کرد: بررسی شده که 31استان در کل کشور بایدبالغ بر 1000میلیارد تومان آورده داشته باشند که این مبلغ صرف سه پروژه ترفیع گنبد امام حسین(ع)، صحن حضرت زهرا(س) و صحن حضرت زینب(س) و مابقی صرف پروژه‌های کاظمین و سامرا خواهد شد.
بادامی با بیان اینکه همدان در سال گذشته نسبت به سال 96، 12درصد افزایش داشته است،گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و تورم، استان همدان تاکنون در زمینه تحقق تعهدات به خوبی عمل کرده است.
وی تأکید کرد: شعار امسال کالامحوری است لذا ستاد بازسازی شهرستان همدان باید در سمت کالامحوری فعالیت کند که در این راستا باید با کارخانجات و شهرک‌های صنعتی ارتباط مؤثری برقرار شود و از ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی همدان به خوبی استفاده شود.
وی آورده نقدی ستاد بازسازی عتبات استان همدان را بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: هرساله بیش از 50 درصد درآمد توسط بانوان همدان محقق می‌شود و در سال گذشته بیش از یک و نیم تن مس و 14کیلو طلا در استان همدان جمع‌آوری شد.

اهدای یک خشت طلا به ستاد بازسازی استان از سوی شهرداری همدان
رئیس ستاد بازسازی عتبات استان همدان اذعان کرد: باید توجه کرد که رهبر انقلاب و آیت‌الله سیستانی بر ساخت و توسعه حرم‌های مطهر در عتبات عالیات تأکید دارند و شبهاتی که در این زمینه مطرح می‌شود باید به خوبی تبیین شود.
کتابی، معاون جذب ستاد بازسازی عتبات استان همدان نیز اذعان کرد: مسئولیت شهرستان همدان نسبت به سایر شهرستان‌ها سنگین‌تر است چراکه ظرفیتی در شهرستان همدان وجود دارد که سایر شهرستان‌ها از آن برخوردار نیستند.
وی ادامه داد: تعهد ستاد نسبت به سال گذشته افزایش یافته لذا جهت تحقق آن تلاشی مضاعف را می‌طلبد و با وجود مشکلات اقتصادی در جامعه اعضای ستاد بازسازی عتبات باید روش‌های مناسبی را جهت جذب شناسایی کنند.
کتابی با بیان اینکه در سال گذشته استان همدان تفاهم‌نامه‌هایی با برخی از دستگاه‌ها منعقد شده است، بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری همدان مقرر شد شهرداری همدان درخصوص تبلیغات همکاری لازم را داشته باشند.
وی وعده هدیه یک خشت طلا به ستاد بازسازی استان همدان از سوی شهرداری را از دیگر تعهدات دانست و افزود: بر اساس مذاکراتی با اداره کل آموزش و پرورش استان همدان، بخش‌نامه‌ای از سوی این اداره کل به کلیه مدارس استان ابلاغ شد که مبنی برآن نذورات در مدارس جمع‌آوری شود.
معاون جذب ستاد بازسازی عتبات استان همدان خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با بانک‌ها منعقد شده که مدیر کل بانک انصار همدان مسئولیت آن را بر عهده گرفته و در این راستا کارگروهی را با حضور بانک‌های استان تشکیل داده‌اند.
وی افزود: مذاکراتی با مدیر کل بنیاد شهید همدان انجام شده و مقرر شده تا به کلیه خانواده شهداء اهداف ستاد تبیین و اطلاع‌رسانی شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان ستاد بازسازی عتبات عالیات خشت طلا تعهدات ستاد بازسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟

در جلسه صحن شورای این هفته همدان وضعیت کیفیت نان همدان مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای حل مشکلات این حوزه احصا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، در این جلسه که امروز با حضور اعضای شورا، شهردار همدان، معاون فرماندار، مدیرکل اداره غله استان و غیره برگزار شد وضعیت کیفیت نان و افزایش تعداد نانوایی‌ها در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ضرورت افزایش تعداد نانوایی‌های شهر اظهار داشت: در حال حاضر کمبود نانوایی در برخی نقاط شهر همدان برای مردم مشکل ساز شده و انتظار می‌رود این مشکل با همکاری دستگاه‌های مربوطه حل شود.

محمود مسگریان بیان کرد: در حال حاضر چهار نقطه از شهر برای ساخت نانوایی شناسایی شده است و لازم است تا دیگر نقاطی که نیاز به نانوایی دارند شناسایی و در راستای این موضوع اقدامات لازم انجام شود.

*مکانی برای عرضه تولیدات مشاغل خانگی در همدان ایجاد شود

وی عنوان کرد: همکاری فرمانداری و اداره مسکن و شهرسازی لازمه حل مشکل تامین زمین برای ایجاد نانوایی بوده و شورا و شهرداری نیز آماده همکاری و مساعدت کامل است.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اقدامات شهرداری در زمینه ایجاد بستر برگزاری فروشگاه‌هایی برای عرضه محصولات مشاغل خانگی گفت: ایجاد 13 هزار شغل خانگی در سال گذشته در همدان اقدام شایسته‌ای است که نیاز است تا مکانی برای عرضه تولیدات مشاغل خانگی در همدان نیز فراهم شود.

*اعلام آمادگی شهرداری برای رفع مشکل کمبود نانوایی‌های سطح شهر

شهردار همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه رویکردی که در ماموریت‌ها و عمل به وظایف در برخی دستگاه‌های اجرایی وجود دارد نگاه سود محور در ارائه خدمات است.

سید مسعود حسینی بیان کرد: می‌توانیم با دستگاه‌های مربوطه در زمینه ساخت نانوایی کمک کنیم از جمله مسکن و شهرسازی با ارائه زمین و اعلام همکاری اوقاف در دادن تعدادی از قطعات زمین ضمن ساختن نانوایی این املاک را به نانواها اجاره دهیم ضمن اینکه می‌توانیم از ظرفیت مساجد و مدارس در این زمینه استفاده کنیم.

حسینی در مورد حمایت مشاغل خانگی اظهار داشت: مهم‌ترین کاری که می‌توان در این زمینه انجام داد بازاریابی مناسب است و در این زمینه شورا و شهرداری همکاری و حمایت خود را از مشاغل خانگی اعلام می‌کند.

* ضرورت احداث نان سراها برای رفع مشکل کمبود نانوایی‌ها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز اظهار داشت: متاسفانه در برهه‌ای از زمان کاربری نانوایی‌ها را به عنوان تجاری لحاظ کرده‌اند که امروزه به دلیل افزایش قیمت ملک و زمین مالکان نانوایی‌ها را به فروشگاه‌های تجاری تبدیل کرده‌اند.

حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی بیان کرد: کانکس‌ نانوایی اعتبار و وجاهت قانونی ندارد و در حال حاضر 13 کانکس نانوایی در نقاطی از شهر مستقر شده که یک تصمیم موقت است اما نباید به یک بدعتی در حوزه شهرسازی تبدیل شود چرا که این موضوع منظر شهری را مخدوش می‌کند.

*مردم همدان از کیفیت نان و میزان دورریز آن ناراضی هستند

وی با بیان اینکه طبق قوانین و اختیارات؛ شورای شهر باید در زمینه رفع مشکلات نان و نانوایی وارد شود افزود:مردم از کاهش کیفیت انواع نان و افزایش میزان دور ریز آنها ناراضی هستند و مسئولان باید در این مورد چاره اندیشی کرده و کیفیت نان را افزایش دهند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان افزود: با توجه به افزایش جمعیت شاید پخت نان سنتی زمان زیادی را نیاز داشته باشد و بر اساس نیاز به افزایش پخت تمایل نانوایان به سمت پخت نان صنعتی پیش برود اما اقبال مردم بیشتر به مصرف نان‌های سنتی است و ما باید موضوع سلامت شهروندان را مد نظر قرار دهیم.

صفری افلاکی اعلام کرد: ساخت مجتمع یا سرای نان از راهکارهای مهم در رفع مشکل کمبود نانوایی و پخت نان است و این مجتمع‌های نان را می‌توان در چندین نقطه شهر در وسعت بالا ساخت ضمن اینکه نانسراها می‌توانند چندین مدل نان را به صورت شبانه‌روزی تولید کنند

وی با بیان اینکه در کنار مجتمع‌های نان می‌توان موزه‌های نان نیز ایجاد کرد افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که سازه‌هایی با معماری ایرانی اسلامی برای مجتمع‌های نان احداث کنیم و کرامت مردم هم برای تهیه نان حفظ شود.

* ضرورت اجرای طرح ساماندهی نانوایی‌ها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان با بیان اینکه در چندین سال اخیر با مشکل نان و نانوایی مواجه هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 15 نقطه شهر با مشکل کمبود نانوایی مواجه است که این مشکل در نقاط کم برخوردار وجود ندارد و رد بالای شهر همدان دیده می‌شود.

اسدالله ربانی‌مهر بیان کرد: امنیت حوزه نان و نانوایی‌ها مباحث مهمی است که در این راستا پیگیر طرح ساماندهی نانوایی‌ها هستیم و انتظار می‌رود شهرداری با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد ما را در حل این مشکل کمک کند.

* فعالیت 200 نانوایی در این شهر اجاره‌ای است

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه قیمت نان باید افزایش یابد عنوان کرد: در حال حاضر فعالیت 200 نانوایی در این شهر اجاره‌ای است که هم اکنون به دلیل گرانی اجاره‌بها رو به تعطیلی می‌روند.

خوانساری تصریح کرد: در حال حاضر معضل بسیار بزرگی که در این حوزه وجود دارد این است که نانوایی از، پخت نان سنگک ریگی به سمت پخت نان صنعتی یا چدنی پیش می‌روند که این برای سلامتی شهروندان آسیب است چرا که پخت نان سنگکی چدنی برای بدن سم است و باید با راهکارهای مناسب نانوایی‌ها را به سمت پخت نان ریگی و سنتی سوق دهیم.

وی افزود: تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری همایش نان کامل در سیلوی مرکزی همدان در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود و در این همایش نان کامل پخت کرده و در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۵ درصدی موالید در شهرستان گناباد
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد