Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@05:01:19 GMT

تغییر چندباره نام شرکت دریافت کننده ارز دولتی +اسناد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۵۸۰۸

تغییر چندباره نام شرکت دریافت کننده ارز دولتی +اسناد

خرداد؛ شرکت غلات میهن یکی از ۲۰ شرکتی بوده که طی یک سال گذشته رقم قابل توجهی ارز دولتی دریافت کرده است. این شرکت در پایان سال مالی ۹۷، نام خود را به غلات بان تغییر داده است.

بر اساس اطلاعات بانک مرکزی، از ابتدای فروردین سال ۹۷ تا اردیبهشت ۹۸ بیش از ۲۹ میلیارد و ۷۲۸ میلیون دلار به واردکنندگان پرداخت شده است، یکی از عجایب لیست این بود که از میان ۱۰ هزار شرکت دریافت کننده، بیشترین رقم دریافتی، تنها به سه شرکت پرداخت شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته عجیب دیگر وجود نام خیریه امیرالمومنین متعلق به موسوی اردبیلی در میان اسامی و دریافت ۹ میلیون دلار توسط این مجموعه بود.
آنگونه که یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرده بود، ما به التفاوت ارز آزاد و دولتی که به برخی شرکت‌ها و افراد واگذار شده، حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است.
اما این لیست عجایب دیگری هم داشت؛ یکی از پرداخت‌ها مربوط به شرکتی به نام غلات میهن بوده است. این در حالی است که شرکتی به این نام هماکنون وجود ندارد چراکه این شرکت در پایان سال مالی ۹۷ نام خود را به «غلات بان» تغییر داده است.
نکته جالب اینجاست که ابتدای سال ۹۷ نام شرکت یکبار از «زر باختر آسیا» به «غلات میهن» تغییر داده بود. این یعنی در یک سال چند بار نام شرکت عوض شده اما در داده‌های بانک مرکزی، نام شرکت دریافت کننده ارز دولتی، همچنان «غلات میهن» ذکر شده است. با اینهمه به جز مواردی که در روزنامه رسمی آمده، نه اطلاعات دقیقی از شرکت «زرباختر آسیا» در دست است، نه «غلات میهن» و نه «غلات بان»!



آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد شرکت غلات میهن نیز یکی از ۲۰ شرکتی بوده که در یک سال گذشته رقم قابل توجهی ارز دولتی دریافت کرده است. بر اساس آمار، این شرکت ۱۳۹۴.۴۲۸.۸۸۷ دلار دریافت کرده است. تنها اطلاعات موجود از این شرکت در روزنامه رسمی کشور موجود است که بر اساس آن، شرکت در سال ۱۳۷۹ تاسیس شده و به تولید نان صنعتی می‌پردازد. این شرکت تا پیش از دریافت ارز دولتی در زرندیه استان مرکزی فعالیت می‌کرده است. اطلاعات به درد بخور دیگری از اعضای هیات مدیره این شرکت در دست نیست.

به گزارش رویداد۲۴ آنگونه که اطلاعات روزنامه رسمی نشان می‌دهد، در زمان دریافت ارز دولتی، در پاییز سال گذشته، سرمایه این شرکت از ۲۰۰ هزار تومان به ۲۰ میلیارد تومان افزایش داشته که گفته شده از محل مطالبات حال شده بوده است. در همان تاریخ بازرس شرکت نیز تغییر کرده و چندی بعد هم آدرس شرکت از استان مرکزی به تهران تغییر می‌یابد. بدین ترتیب شرکت غلات میهن در سال ۹۷ هم دفتر خود را به تهران منتقل می‌کند، هم توانسته سرمایه خود را به شکل جهشی افزایش دهد. برچسب ها: ارز ، ارز دولتی

منبع: خرداد

کلیدواژه: ارز ارز دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۵۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امر تغذیه گیاهان و عضو هیات علمی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور گفت: اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها می‌تواند ما را در بحث تولید غلات به خوکفایی برساند، با توسعه این طرح می‌توان امیدوار بود که قسمت مهمی از غلات در آینده در دیمزارها تولید شوند کما اینکه جهش تولید در دیمزارها می تواند به امنیت غذایی کشور کمک کند.

احمد اخیانی هشتم اردیبهشت‌ماه در «همایش جهش تولید در دیمزارها و گرامیداشت روز جهانی گندم و نان» در روستای امام قیس بروجن اظهار کرد: سال گذشته جشنواره جهش در دیمزارها در کشور و با هدف پر کردن بخشی از خلا موجود در تولید محصول گندم در دیمزارها برگزار شد، البته باید پتانسیل عملکرد گندم در دیمزارهای کشور حدود ۲.۵ تن در هکتار باشد اما میانگین عملکرد کشور در چند سال اخیر کمتر از یک تن بوده است.

وی افزود: به دلیل خلا عملکرد بسیار بالا و در راستای استفاده از آب سبز و تولید پایدار در دیمزارها این طرح با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام برگزار و موفقیت‌های بسیار خوب و کم نظیری را ایجاد کرد، به طوری که سال گذشته با اجرای این طرح در سطح نزدیک به چهار میلیون هکتار، شاهد افزایش حدودا ۴۰ درصدی تولید در مجموع محصولات مختلف همچون غلات، حبوبات و علوفه وحتی موجب توسعه گیاهان دارویی بودیم، البته این امر پایداری تولید در دیمزارها را به شدت تقویت کرد و کیفیت گندم تولیدی سال گذشته به نسبت سنوات ماقبل افزایش یافت.

اخیانی گفت: این طرح در اکثر دیمزارهای کشور در حال انجام و سال آینده سال پایانی فاز اول آن است، که نزردیک به ۲۵۰ هزار بهره‌بردار در این طرح مشارکت می‌کنند، طرحی که در ۵۰ سال اخیر بی نظیر بوده و در امر مشارکت و همکاری در بعد همگانی و مباحث فنی منحصر بفرد است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: پروژه‌های متعدد در راستای توسعه مکانیزاسیون، مباحث فنی و ... در این طرح در حال انجام است که قطعا با توجه به مشارکت و استقبال خوب بهره‌برداران ادامه می‌یابد و می‌تواند در بسیاری موارد مخصوصا تولید غلات ما را به خوکفایی برساند، البته تقریبا ۲۰ درصد از غلات از دیمزارها تولید می‌شده که با توسعه این طرح می‌توان امیدوار بود که قسمت مهمی از غلات در آینده در دیمزارها تولید شود و پایداری عملکرد بیشتری را نسبت به اراضی آبی که به شدت در حال تنش بوده داشته باشد، کما اینکه جهش تولید در دیمزارها می تواند به امنیت غذایی کشور کمک کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خط دفاع پرسپولیس فقط یک تغییر اجباری دارد
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی