Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: افزایش سطح آگاهی عمومی قضائی مردم باید جزو برنامه‌های رسانه‌ها قرار گیرد تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، ناصر عتباتی پیش از ظهر امروز در دیدار  با جمعی از اصحاب رسانه  اردبیل با اشاره به جایگاه ویژه و مهم رسانه‌های ارزشی، اظهار کرد: رسانه‌ها امروز تاثیرگذاری بسیاری در جامعه دارند و اینجاست که به نقش ویژه و مهم رسانه‌های ارزشی پی می‌بریم و باید با همت تمامی رسانه‌ها بالاخص رسانه‌های ارزشی در راستای اعتلای اهداف و آرمان‌های انقلاب گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افزایش سطح آگاهی عمومی قضائی مردم باید جزو برنامه‌های رسانه‌ها قرار گیرد تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه باشیم و پیشگیری از وقوع جرم نیز یکی از دیگر از دستاوردهای این افزایش سطح آگاهی عمومی خواهد بود.

عتباتی با اشاره به کاهش تشکیل پرونده‌ها در صورت اجرای اقدامات فرهنگی در جامعه، تصریح کرد: نتیجه کاهش تشکیل پرونده‌ها این است که دستگاه قضا فرصت خواهد داشت تا مسائل مهم‌تر و کلان‌تر را بررسی کند و با فراغ بال به پرونده‌های مهم، بزرگ و حساس رسیدگی نماید.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضائی باید با هماهنگی، ارتباط و تغذیه رسانه‌ها در راستای بهبود وضعیت جامعه اعم از ایجاد امنیت روانی، مقابله با جنگ روانی و فرهنگ‌سازی تلاش کند و ایجاد و تقویت امید در سطح افکار عمومی نیز موضوع مهمی است که باید اهتمام ویژه‌ای در این خصوص داشته باشیم.

عتباتی اشاره کرد: مطالبه‌گری رسانه‌ها از تمامی اقشار، نهادها، ادارات و بالاخص دستگاه قضا در چارچوب قانون باید جزو سرفصل‌های اصلی آنها قرار گیرد تا جامعه‌ای سرزنده و پویا را شاهد باشیم و رسانه‌ها باید به رسالت واقعی خود که روشنگری و مطالبه است، عمل کنند.

دادستان اسبق استان اردبیل افزود: از تمامی رسانه‌ها درخواست داریم تا ضمن بومی‌سازی موضوعات، با ارائه راهکار برای حل مشکلات و معضلات موجود در سطح استان، دستگاه قضائی را یاری کنند تا دست در دست هم برای سالم‌سازی جامعه و پیشبرد اهداف انقلاب حرکت کنیم.

عتباتی امر به معروف و نهی از منکر را فریضه‌ی بسیار مهم فراموش شده دانست و اظهار داشت:  باید تمام توان خود را در جهت تقویت فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر بسیج کرده و برای تحقق حقیقی این دو اصل مهم اسلام در سطح جامعه تلاش کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان اردبیل، در این دیدار اظهار کرد: امروز حضور اصحاب رسانه، اعلام آمادگی و لبیکی است به دستگاه قضائی استان تا برای بهبود وضعیت جامعه همکاری کرده و برای رفع مشکلات مردم استان در حد توان تلاش کنیم.

وی افزود: انتظار داریم تا دستگاه قضاء ضمن تغذیه رسانه‌ها و ارتباط مستمر با آن‌ها، بطور ویژه از رسانه‌های با مجوز حمایت کنند؛ رسانه‌ها در ایجاد امنیت روانی و جریان‌سازی نقش مهمی دارند و باید مراقب رسانه‌های بدون مجوز معاند باشیم و این مهم با حمایت و تقویت رسانه‌های ارزشی و با مجوز امکان‌پذیر خواهد بود.

 لطفی گفت: امروز باید تمامی اقشار جامعه یک‌دل و یک‌صدا برای یک هدف واحد یعنی تحقق آرمان‌های انقلاب که بهبود وضعیتی مردم نیز یکی از دستاوردهای آن است، تلاش کنیم.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد امتی و جهانی رسانه ملی

 حمید مولانا، استاد بین‌الملل علوم ارتباطات که روز دوشنبه سوم اردیبهشت سال 1403 در جمع مدیران و برنامه‌سازان سازمان صداوسیما در نشست اندیشه‌ورزی شورای فرهنگی رسانه ملی حضور یافته بود، نظام رسانه‌ای سازمان صداوسیما را امتی و جهانی دانست و گفت: در روزگار کنونی می‌توان دو نظام رسانه‌ای را برای رادیووتلویزیون‌های جهان ترسیم کرد. اولین نظام رسانه‌ای که بسیار هم در دنیا فراگیر است، نظام دولتی و حکومتی است که تلاش می‌کند خدمات مختلفی را به جامعه ارائه دهد و بنگاه خبری برای نظام خودش باشد. شبکه‌های بی‌بی‌سی انگلستان، ان. اچ. کی. ژاپن و سی. بی. اس کانادا از مدعیان این نظام رسانه‌ای‌اند.

وی افزود: نمونه دوم نظام رسانه‌ای که کاملاً خصوصی و بازرگانی است، رسانه‌های آمریکایی‌اند که هدف اولیه‌شان تنها اطلاع‌رسانی نیست، بلکه ماهیت بازرگانی دارند.

مولانا نظام رسانه‌ای ایران را نظامی متفاوت از دیگر رسانه‌های جهان دانست و گفت: روند شکل‌گیری سازمان صداوسیما مفهومی‌برخاسته از نظام امتی است که تنوع اجتماعی و سیاسی را در دل خود دارد و به‌لحاظ نظری نیز با دیگر نظام‌ها متفاوت است؛ چراکه نه مبتنی بر خصوصی و بازرگانی است و نه بر پایه نظام دولتی و خدماتی شکل گرفته است.

این استاد رشته علوم ارتباطات دانشگاه آمریکن واشنگتن آمریکا تصریح کرد: آنچه این نظام را از نظام‌های رسانه‌ای دنیا متمایز می‌کند، دو عنصر استقلال فکری و اصالت رسانه است. رسانه ملی باید با عدم وابستگی به جریان خاص به ویژگی امتی خود که برخاسته از مردم است، توجه کند و در کنار آن در تولیداتش خلاقیت داشته باشد؛ چراکه نماینده طبقه وسیعی از جامعه متکثر ایران است.

وی افزود: این روند تغییرناپذیر است، به این معنی که یک نظام رسانه‌ای نمی‌تواند در میانه راه تغییر هویت دهد؛ کمااینکه هیچ‌گاه رسانه بی. بی. سی. تغییر دیدگاه نداده و مسیر نظام رسانه‌ای‌اش را تغییر نمی‌دهد.

مولانا در خصوص نظام رسانه‌ای صداوسیمای ایران اظهار کرد: این نظام رسانه‌ای ریشه در اندیشه اسلامی دارد و مبتنی بر قانون اساسی، وصیت‌نامه امام (ره) و فرهنگ ایرانی است و جلوه آن را در انعکاس حضور مردم در رسانه می‌بینیم. این رسانه بر حضور فعال مردم و لایه‌های مختلف اجتماع استوار است و بیشتر حول محور مخاطب گستره داخلی برنامه‌سازی می‌کند. این استاد دانشگاه گفت: در رسانه امتی باید پیشرفت‌های کشور دیده شود؛ چراکه مردم می‌خواهند روند روبه‌رشد کشورشان را مشاهده کنند.

مولانا با اشاره به لزوم مشروعیت افرادی که در تولیدات رسانه‌ای سهیم‌اند، اظهار کرد: این مشروعیت برخاسته از مشروعیت حرفه‌ای، علمی و تجربی است که صاحبان رسانه را قدرتمند می‌کند و به نظام‌های رسانه‌ای اعتبار و قدرت می‌بخشد. به‌گفته این کارشناس رسانه، رسانه ملی باید همسو با رسانه‌های مردمی‌باشد و در مسیر بهتر شدن نماینده همه گروه‌های جامعه باشد، چراکه بنیان این رسانه بر امت نهاده شده است.

مولانا بر اهمیت پژوهش‌های بنیادی در رسانه تأکید کرد و گفت: بخش مهمی از کارکرد و بقای رسانه مبتنی بر پژوهش‌های علمی و رسانه‌ای است که باید در کنار پژوهش‌های معمول رسانه ملی انجام شود. این پژوهش‌ها بازوی عملیاتی رسانه‌ها در سطح ملی و بین‌المللی خواهند بود.

مؤلف کتاب ارتباطات جهانی درحال گذار در پایان، درخصوص تهیه آرشیو تاریخی و اجتماعی به‌عنوان آرشیو ملی بیان کرد: رسانه ملی در کنار آرشیو صوتی و تصویری‌ای که از محتوا‌های تولیداتش دارد، باید با اهتمام برای گردآوری منابع مختلف رسانه‌ای، مرجعی برای رسانه‌های داخلی و بین‌المللی باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • رویکرد امتی و جهانی رسانه ملی
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • ذبح ۱۰۶ راس گاو مسروقه در نور
  • عهد کردیم خودسانسوری نکنیم
  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است