Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@18:26:17 GMT

افزایش 2.8 درصدی تولید جهانی مس تا پایان سال 2019

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۶۵۷۴

افزایش 2.8 درصدی تولید جهانی مس تا پایان سال 2019

پول‌نیوز - تولید جهانی مس تصفیه شده تا پایان سال جاری میلادی 2.8 درصد افزایش می یابد. تولید فلز سرخ در سال2020 میلادی نیز شاهد رشد 1.2 درصدی خواهد بود. طی سال گذشته میلادی مشکلات کارخانه های ذوب و تعطیلی موقت به دلیل نوسازی و ارتقاء فنی تولید مس تصفیه شده را محدود کرد.


این در حالی است که طی سال جاری میلادی، تعطیلی برنامه ریزی شده برخی کارخانه ها ی چینی و اروپایی و همچنین افت تولید ناشی از مسائل عملیاتی کارخانه های ذوب در شیلی و زامبیا منجر به کاهش تولید مس تصفیه شده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، رشد تولید ناشی از افزایش ظرفیت الکترولیتی در چین و علاوه بر آن، افزایش تولید الکترووینینگ (استخراج الکتریکی) در جمهوری دموکراتیک کنگو، بهبود بخش نگهداری کارخانه های ذوب در استرالیا، برزیل، اندونزی و لهستان کاهش تولید را جبران خواهد کرد.

استخراج معادن در 2019 بدون تغییر می ماند

استخراج معادن مس طی سال 2018 میلادی شاهد رشد 2.5 درصدی بود که پیش بینی می شود این میزان طی سال جاری میلادی بدون تغییر باقی بماند. این در حالی است که به دلیل آغاز پروژه های توسعه ای در سال 2019 میلادی و همچنین بهبود تولید در اندونزی استخراج معادن فلز سرخ طی سال 2020 میلادی با 1.9 درصد رشد همراه خواهد بود.

رشد 2 درصدی مصرف فلز سرخ در سال جاری

انتظار می رود کاهش رشد اقتصادی جهانی تاثیر معکوس بر رشد مصرف مس تصفیه شده در سال های 2019 و2020 داشته باشد. طی سال جاری میلادی مصرف ظاهری این فلز سرخ با رشد 2 درصدی و در سال 2020 میلادی با رشد 1.5 درصدی پیش بینی شده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تولید مس استخراج مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۶۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حبیبه هراتی ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه به صورت متوسط یک هزار تن زباله در شیفت‌های مختلف از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که این امر با همراهی و مشارکت شهروندان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به سرانه ۶۳۰ کیلوگرمی تولید زباله در تبریز افزود: در طرح جدید سازمان مدیریت پسماند، به صورت پایلوت در دو منطقه زعفرانیه و رشدیه، پسماند خانگی شبانه و از ساعت ۲۱ جمع‌آوری شده و در ادامه به سایر مناطق شهر تسری می‌یابد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز با اشاره به خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست در سال گذشته خاطرنشان کرد: پس از خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست، تفکیک پسماند و تولیدات این کارخانه افزایش یافته است.

هراتی با اشاره به فعالیت دو خط ۲۵۰ تنی تولید کمپوست در این کارخانه، عنوان کرد: خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در سال جاری راه‌اندازی می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید کمپوست در سازمان مدیریت پسماند به ۸۰۰ تن در روز می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه این سازمان در تولید RDF در سال جاری گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان در سال جاری تولید ۴۰۰ تن RDF یا همان سوخت حاصل از زباله است که می‌توان به جای مازوت و گاز در صنایعی مانند سیمان صوفیان استفاده شود.

کد خبر 749382

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است