Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:06:17 GMT

آیت الله سبحانی: جامعه گرفتار مصرف گرایی شده است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۶۷۳۴

آیت الله سبحانی: جامعه گرفتار مصرف گرایی شده است

قم-ایرنا- آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید با انتقاد از سبک زندگی و مصرف‌گرایی، گفت: اسراف در جامعه ما زیاد شده، حجم انبوه زباله‌ها از نشانه‌های اسراف‌کاری در کشور است، باید روند تولید و مصرف متوازن در جامعه دنبال شود.

به گزارش ایرنا، وی روز شنبه در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم در مجتمع آموزش عالی فقه حجتیه قم با اشاره به اهمیت تلاش در مسیر ریشه‌کنی فقر در جامعه اسلامی تأکید کرد: دولت اسلامی باید ریشه فقر در جامعه را بسوزاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همه دلایل بروز فقر به دولت بر‌نمی‌گردد بلکه جهات دیگری نیز در فقیر شدن افراد دخیل است، بسیاری از گرفتاری‌های مادی به خاطر عوامل دیگر چون بلایای طبیعی، ویژگی‌های فردی و غیره مربوط است.
وی در ادامه تأکید کرد: از محل زکات باید برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استفاده شود، زندان برای برخی افراد آبرومند وصله ناجوری است.
آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: کمک از محل زکات به سیل‌زدگان کشور که تمام هستی خود را ازدست‌ داده‌اند نیز از مصادیق مصرف زکات می باشد.
وی در ادامه با اشاره به آیه 59 سوره مبارکه توبه و تفاوت بین صدقه و زکات تأکید کرد: صدقه در درجه نخست باید به فقرا و افراد مسکین جامعه اختصاص داده شود، محل مصرف صدقات در این آیه در هشت گروه منحصر شده است.
وی افزود: مسکین نسبت به فقیر در درجه بالاتری از نیازمندی و کمک قرار دارد، فقیر در منطق قرآن فردی بوده که علیرغم نیاز مالی دست نیاز به‌ سوی فردی دراز نمی‌کند.
سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم با محوریت سوره مبارکه توبه توسط آیت‌الله سبحانی از ابتدای ماه رمضان در مجتمع آموزش عالی فقه حجتیه آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.
7403/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آيت الله سبحاني تفسير قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان در نخستین گفتگوی ویژه خبری خود در شبکه لرستان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لرستان در حوزه آب ، خاک ، کشاورزی، معادن، گیاهان دارویی، آبزی پروری و گردشگری گفت: متاسفانه این استان متناسب با ظرفیت‌ها رشد نکرده و باید با نگاه ویژه و تلاش در جهت رفع مشکلات و توسعه آن گام بر داریم.
ابوطالب شفقت توجه به جهش تولید و حرکت در مسیر آن را از اولویت‌های نظام عنوان کرد و گفت: به طور جد پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان هستم.
 استاندار لرستان در ادامه با اشاره به بازدید‌های مختلف خود از طرح‌های شهری، اقتصادی و زیر ساختی گفت: در این مدت از هتل صخره‌ای خرم آباد، برج‌های دوقلو، راه آهن دورود – خرم آباد، ورزشگاه خرم آباد، کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد، ماشین سازی، پارسیلون و ورزشگاه خرم آباد بازدید کرده و پیگیری‌های لازم در خصوص وضعیت ساخت و تکمیل آنها را از طریق ارتباط با مسئولان مربوطه انجام شده است.
 ابوطالب شفقت در ادامه گفت: امیدواریم با وحدت و همدلی مسئولان و نمایندگان مردم بتوانیم مسائل و مشکلات استان را مرتفع کنیم.
 وی به انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز گریزی زد و گفت: همه نامزد‌های انتخابات را به رعایت قانون و صرفه جویی در تبلیغات توصیه می‌کنم.
 استاندار همچنین از همه کسانی که در مرحله اول انتخابات پذیرفته نشده بودند خواست نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص توسعه و پیشرفت تولید در استان را به فرمانداران تحویل دهند تا با جمع بندی نظرات در جهت رشد استان از آنها استفاده شود.

دیگر خبرها

  • تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان
  • مادر روحانی شهید «حبیب الله رضایی» آسمانی شد
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری ایران فردا / قواعد بازی حکومت و جامعه پیچیده‌تر شده
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند