Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:13:03 GMT

فرمانده کل ارتش با جمعی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۷۷۳۶

فرمانده کل ارتش با جمعی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از کارکنان پیشکسوت ارتش در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر، با امیر سرلشکر موسوی دیدار و گفت‌وگو کردند.

امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش در این نشست ضمن خیرمقدم به پیشکسوتان دوران دفاع مقدس گفت: یکی از ارزشمندترین کارها برای ما در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره دوران دفاع مقدس، استفاده از تجربیات جبهه‌های جنگ -که به‌حق دانشگاه بود- و دیدار با افتخارآفرینان دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دیدار با پیشکسوتان همواره مدیریت جهادی را یادآوری و عدم وجود بن‌بست در مواجهه با مشکلات را در سایه توکل بر خداوند متعال تداعی و میراث ارزشمند و پیشینه پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران را گوشزد می‌کند. جلوه "ما می‌توانیم"در آئینه دل‌های شما می‌تابد و انعکاسش به ما نشان می‌دهد که باید به آینده امیدوار بود تا بر سختی‌های مسیر پیروزی و ظفر فائق آمد.

فرمانده کل ارتش در ادامه بابیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس به پایمردی و ایستادگی نسل گذشته ارتش اشاره کرد و آن را دستمایه الزام به کار جهادی توأم با ایثار و فداکاری برای نسل حاضر برشمرد.

وی افزود: درست است که در ظاهر، جنگ تحمیلی خساراتی را برای این نظام الهی به بارآورد، اما در باطن خود گنج‌های گران‌بهایی را برای ما به یادگار گذاشت که می‌توان برای نسل‌های متمادی با کمک شما پیشکسوتان عزیز آن را استخراج کرد.

در ادامه تعدادی از پیشکسوتان ضمن بیان وقایعی از ۸ سال دفاع مقدس برای ایفای نقش مؤثرتر در جبهه جهاد فرهنگی، انتقال عبرت‌ها و آموزه‌های دوران دفاع مقدس اعلام آمادگی کردند.

پژوهش در مورد آغاز جنگ تحمیلی، شناسایی و معرفی چهره‌های ماندگار دوران دفاع مقدس و مشکلات جامعه پیشکسوت از دیگر گفتگوهای صمیمانه پیشکسوتان با فرمانده کل ارتش بود.

کد خبر 4620024 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاع مقدس جنگ تحمیلی خبرگزاری مهر امیر سرلشکر موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی

مدیر کل کتابخانه‌های استان در این مراسم با بیان اینکه یکی از بزرگترین داشته‌های ما رشادت‌ها، خود باوری‌ها واستقلال ملت است که از مردان غیور دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است گفت: در افق جدید در کتابخانه‌های استان سعی بر رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس هستیم.

بابایی با اشاره به اینکه در ۱۹ ماه گذشته سعی بر آشتی مردم با کتابخانه‌ها داشتیم افزود: درهمین راستا تعداداعضای کتابخانه‌های ما به ۱۶۱ هزار نفر افزایش داشته وبیش از ۱میلیون و ۱۵۰ هزار جلد کتاب به امانت رفته است.

وی اضافه کرد: ۶۴ برنامه فرهنگی از سنین کودکان تا بزرگسالان در حال اجرا است و در حال تبدیل کتابخانه‌ها به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم، ما در کنار امانت کتاب در حال تبدیل کتابخانه به مرجع و منبع هستیم وامروز بیش از ۷۰کتابخانه ما بالای ۵۰ سال سن داردکه نیازمند بهسازی است.

گفتنی است کتاب «لبخند آفتابی» به قلم سید رضا علوی به رشته تحریر در آمده که در بردارنده بخشی از خاطرات رسول آفتابی از رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی