Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به افزایش ظرفیت تولید خود در زمینه ساخت دستگاه تشخیص بیماری تالاسمی و سایر بیماری‌های قبل از تولد و موارد درمانی و غربالگری (ترموسایکلر) شد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مائده اشجع صنوبری، مدیر عامل شرکت پدیده نوژن پارس درباره افزایش ظرفیت تولید در زمینه ساخت دستگاه تشخیص بیماری تالاسمی و سایر بیماری‌های قبل از تولد و همچنین موارد درمانی و غربالگری (ترموسایکلر)، اظهار کرد: دستگاه ترموسایکلر برای تکثیر DNA در آزمایشگاه‌ها، کیلینیک‌ها، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنوبری افزود: از این دستگاه برای تشخیص بیماری تالاسمی و سایر بیماری‌های قبل از تولد و همچنین موارد درمانی و غربالگری استفاده می‌شود. ما به عنوان معدود تولیدکنندگان موفق به ساخت این دستگاه در کشور شدیم و در حال حاضر نیز این دستگاه به فروش می‌رسد.
مدیر عامل شرکت پدیده نوژن پارس با بیان اینکه تاکنون موفق به فروش حدود ۷۰ دستگاه ترموسایکلر شده‌اند، با ابراز تاسف از اینکه متاسفانه از تولیدات داخلی حمایت چندانی نمی‌شود و همچنان تمایل به سمت استفاده از کالای خارجی است، اظهار امیدواری کرد با گران شدن دلار و اعمال محدودیت‌ها برای واردات، تمایل به خرید کالای داخلی بیشتر شود.
وی درباره اینکه آیا این شرکت قادر به تامین نیاز داخل به دستگاه ترموسایکلر است یا خیر تصریح کرد: صددرصد قادریم در صورت تمایل از سوی بازار داخل، تمام نیاز کشور را برآورده کنیم. ما از سال ۹۳ وارد بازار شده‌ایم و دستگاه اصلاح و به‌روز شده است و هم‌اکنون نیز در بهترین حالت هستیم که تقاضا بگیریم و تولید کنیم، چون این دستگاه، آزمایش خود را پس داده است.
مدیر عامل شرکت پدیده نوژن پارس درباره میزان رقابت و برابری دستگاه ترموسایکلر این شرکت با نمونه‌های خارجی آن گفت: نمونه‌های اولیه این دستگاه در همان زمان در آزمایشگاهی، با یک کمپانی اروپایی تست شد که نتایج با هم برابر بود و هم‌اکنون این دستگاه کاملا اصلاح شده است و متخصصان رضایت کامل دارند و کاملا با مشابه خارجی برابری می‌کند.
صنوبری درباره میزان اشتغالزایی این شرکت نیز گفت: ما از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم و هر سال چند کالا به سبد کالای شرکت اضافه می‌کنیم و در این مدت که خیلی از شرکت‌ها تعدیل نیرو کرده‌اند ما نیرو‌های خود را حفظ کرده‌ایم.
وی درباره امکان صادرات دستگاه ترموسایکلر گفت: دستگاه ما کاملا شرایط صادرات را دارد و کریدور صادرات هم دستگاه ما را انتخاب کرده است، اما به خاطر مشکل تبادل ارزی، فعلا صادرات محصول منتفی شده است.
مدیر عامل شرکت پدیده نوژن پارس درباره تسهیلات دریافتی از صندوق نوآوری و شکوفایی نیز خاطرنشان کرد: ما با دریافت تسهیلات صندوق، اقدام به خرید ساختمان یا هدف افزایش ظرفیت تولید محصولات شرکت کردیم که خیلی به توسعه دستگاه ترموسایکلر کمک کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تشخیص بیماری تالاسمی صندوق نوآوری و شکوفایی غربالگری آزمایشگاه های تحقیقاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر)، مهرداد اقلیمی گفت: در جهت پیگیری و توسعه همکاری‌های صنعت برق و انرژی دو کشور ایران و ترکمنستان، هیاتی از این کشور وارد تهران شد.

وی ادامه داد: باهدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی در شرکت توانیر برگزار و طی آن دو طرف در خصوص توسعه ظرفیت‌های مشترک، روند تسهیل تأمین منابع مالی احداث طرح خط سوم ارتباطی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر با بیان این که با احداث و بهره‌برداری از خط مذکور ظرفیت ارتباط الکتریکی بین دو کشور همسایه به حدود سه برابر افزایش می‌یابد، گفت: در این زمینه مطابق مناقصه برگزار شده از سوی طرف ترکمنی، پیمانکار ایرانی انتخاب و مقرر شده تا احداث بخش ترکمنستان خط انتقال سرخس (ایران) - ماری (ترکمنستان) به طول ۱۵۵ کیلومتر تا دو سال آینده احداث و تکمیل شود.

وی ادامه داد: بخش ایرانی این خط انتقال پیش‌ازاین احداث و تکمیل شده است.

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر خاطرنشان کرد: با احداث و تکمیل خط مذکور، ترانزیت برق ترکمنستان به کشور‌های ثالث از طریق شبکه سراسری برق ایران نیز در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

به گفته اقلیمی، همچنین در جهت راهبرد توسعه و تقویت همکاری با کشور‌های همسایه در زمینه صدور کالا و تجهیزات برقی و خدمات فنی مهندسی بین دو طرف مذاکراتی انجام و توافق شد از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌های فعال و توانمند ایرانی در این بخش استفاده شود.

در این نشست همچنین تطبیق حساب‌های مالی میان دو کشور انجام و نهایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی