Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سامانه مديريت اطلاعات مکاني (WebGIS) به منظور دسترسي آزاد به داده‌هاي زمين‌شناسي توسط کارشناسان پايگاه ملي داده هاي علوم زمين کشور مورد بهره برداري قرار گرفت.

سازمان زمين‌شناسي و اکتشافات‌ معدني کشور اعلام کرد: يکي از مهمترين سازمان‏هاي توليدکننده داده در زمينه تهيه و تکميل و انتشار نقشه‏‌هاي تخصصي زمين‌شناسي و لايه‌هاي رقومي در کشور سازمان زمين شناسي و اکتشافات معدني است که تاکنون بيش از 10هزار لايه رقومي تخصصي علوم زمين را در قالب 95 عنوان نقشه تهيه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست پايگاه ملي داده‌هاي علوم ‎زمين کشور در اين ارتباط گفت: مديريت و ساماندهي داده‌ها به عنوان دارايي سازمان زمين‌شناسي و اکتشافات‌معدني کشور محسوب مي شود و ايجاد درگاهي مناسب به منظور ارائه اطلاعات به کاربران با سطح‌بندي صحيح از اهداف مديريت داده در اين سازمان است.
به گفته اميد اردبيلي، با توجه به اينکه بخش بزرگي از اطلاعات موجود داراي مؤلفه مکاني و ماهيت مکان مرجع است، سامانه مديريت اطلاعات مکاني، سيستمي مناسب براي ذخيره و نگهداري اين اطلاعات بوده که با ذخيره‌سازي اين داده‌ها به‌ صورت متمرکز علاوه بر سهولت دسترسي و حفظ امنيت و تماميت داده‌ها از انجام کارهاي موازي و تکراري و اتلاف هزينه و زمان جلوگيري مي‌کند.
وي اضافه کرد: پايگاه ملي داده‌هاي علوم زمين کشور از نيمه دوم سال 1397 اقدام به راه‌اندازي سرويس‌ها و زيرساخت‌هاي مورد نياز براي اجراي پروژه سامانه مديريت اطلاعات مکاني (WebGIS) کرد.
اردبيلي گفت: آماده‌سازي بستر مناسب ارائه اطلاعات و يکپارچه سازي و استانداردسازي اطلاعات مکاني براي بارگذاري در سامانه توسط کارشناسان پايگاه ملي داده‌هاي علوم‎زمين کشور انجام و اواسط ارديبهشت ماه جاري به شکل رسمي افتتاح شد.
سرپرست پايگاه ملي داده‌هاي علوم‎زمين کشور خاطرنشان کرد: اين سامانه جامع مکاني با هدف متمرکزسازي داده‌هاي علوم زمين به صورت همگون، يکپارچه و استاندارد، مديريت داده‌ها و برقراري ارتباط ميان لايه‌هاي رقومي مختلف براي مديران سازمان و ارائه صحيح آنها با زبان مشترک فني-تخصصي در سطح سازمان، کاربران و ذينفعان حوزه علوم زمين با سرعت و کيفيت مناسب فعاليت مي‌کند.
وي افزود: داده‌هاي سامانه اطلاعات مکاني سازمان زمين‌شناسي و اکتشافات‌معدني کشور به دو دسته کلي موضوع هاي اکتشافي و زمين‌شناسي را تقسيم‌بندي کرد و در اين سامانه داده‌ها بر اساس مقياس ملي و موضوعي تقسيم‌بندي شده‌اند و تاکنون بيش از يک هزار لايه اطلاعاتي به اين سامانه وارد شده است.
اردبيلي با بيان اين‌که نقشه‌هاي تهيه شده در سازمان در مقياس ملي دسته‌بندي شده اند، تصريح کرد: اطلاعات زمين‌شناسي تا مقياس يک‌دويست‌پنجاه‌هزارم و اطلاعات اکتشافي تا مقياس يکصدهزارم وارد سامانه شده و اين کار ادامه دارد تا تمامي لايه‌هاي اطلاعاتي سازمان وارد سامانه شود.
علاقه‌مندان براي دريافت اطلاعات مورد نياز مي‌توانند به آدرس http://webgis.ngdir.ir مراجعه کنند.
اقتصام**1559**2022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد

تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت:بخش اعظمی از تلفات دنیا مخاطرات جوی، است،بیشترین افزایش دما در کشور روسیه است همچنین تغییرات در اقیانوس های اطلس و هند را امروز ما شاهد هستیم.

او افزود : منطقه آسیا جز آسیب پذیر بودن از نظر مخاطرات طبیعی است،بنابراین سال گذشته در جهان گرم‌ترین سال به ثبت رسیده است،پیش بینی می شود سال۲۰۲۴ هم شاهد گرم‌ترین سال را در جهان داشته باشیم.

به گفته او،همچنین طی سال گذشته وضعیت دما بیشترین آن در آب و اقیانوس ها رخ داده است،هر افزایشی در گرمایش جهانی موجب تغییرات میانگین دمای منطقه و بارش بیشتر می شود.

تاجبخش اضافه کرد:  اقلیم زمین یکی از بحرانی ترین دوران خود را پشت سر می گذارد و مراکز ملی هواشناسی و آبشناسی در سراسر دنیا کلیدی ترین بازیگران ارائه اطلاعات و خدمات مرتبط با تغییر اقلیم به شمار می آیند. سازمان هواشناسی جمهوری اسلامی ایران در کنار دانش و تجهیزات منحصر به فرد در اختیار، پیشرو در ارائه خدمات مرتبط کاهش و سازگاری با تغییر اقلیم در کشور است.

او افزود:اطلاعات هواشناسی براساس اطلاعات بین المللی داده می شود ما چندین پروژه هم در دستور کار داریم که یکی از آنها پیش بینی هشدار سیل است که نیازمند ۱۱ مولفه است،همچنین ایجاد سیل  سیستم زه کشی و شیب منطقه و شهرسازی  است.

رئیس سازمان هواشناسی تاکید کرد: پایش، پیش بینی و پیش آگاهی های اقلیمی به کمک ابزاری که بیش از ۶۰ سال در اختیار این سازمان است صورت می پذیرد و می تواند گام نخستین تصمیم سازی برای تصمیم گیران کلان کشور باشد و به همین سبب روز جهانی هواشناسی در سال ۲۰۲۴ «در خط مقدم اقدام اقلیمی» نامگذاری شده است. از این رو توسعه شبکه ایستگاههای دیدبانی  با هدف پایش بهینه اقلیم، اولویت اول این سازمان است. 

وی با بیان اینکه  از سوی دیگر به منظور ارتقای بهینه سامانه های هشدار سریع مقرر شده است که طرح ابتکاری «هشدار سریع برای همه» تا سال ۲۰۲۷ در تمامی کشورها مستقر شود تا یکی از محورهای اصلی سازگاری و کاهش خطر بلایا و همچنین توسعه پایدار در کشورها از جمله ایران راه اندازی گرددگفت: این مهم نیازمند همسویی تمام متولیان مرتبط با اقلیم در سراسر کشور است تا تاثیر گذاری نقش این چرخه ارزشمند بر همگان به ویژه سیاستگذاران تراز بالای کشور روشن تر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • رونمایی از سامانه ساربانیار در غرفه استان یزد نمایشگاه ایران اکسپو
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان