Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، اصغر طاهری پور رئیس اتاق اصناف آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۳۰۰ واحد در زمینه جمع آوری ضایعات هرکدام با ۲۵ نفر کار کن در شهرتان ارومیه مشغول به کار می‌باشند که از این طریق ۳ ال ۴ هزار خانوار امرار و معاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه این شغل جزو صنوف آلاینده است و برای همسایگانی که در اطراف این مغازه داران نیز زندگی می‌کنند دردسر ساز می‌باشد، با تلاش و پیگیری‌های انجام شده تصمیم بر این شد که این واحد‌ها به خارج از شهر و در اراضی ملی واقع در جاده بالانج، حواشی روستای قطلو درقالب شهرک ویژه صنوف آلاینده انتقال یابند تا در آنجا ضمن ساماندهی و شناسنامه دار شدن، در محلی مشخص مشغول به کسب و کار شوند.

طاهری پور در ادامه گفت: متاسفانه برخلاف تلاش‌ها و پیگیری‌های مکرر انجام شده، در رابطه با نامه‌ای که در زمینه احداث شهرک مذکور به ادارات مربوطه فرستاده شده بود، علارغم تکمیل پرونده و استعلامات دوایر دولتی و پیشرفت ۹۰ درصدی مراحل قانونی موضوع در دستور جلسات کار گروه قرار نگرفته است.

رئیس اتاق اصناف آذربایجان غربی تصریح کرد: در رابطه با اجرای این طرح، پس از گذشت دو سال از تاریخ تصویب کاگروه اداره کل منابع طبیعی استان ب اختصاص زمینی به مساحت کل ۱۳ هکتار از اراضی ملی با پلاک ثبتی ۱۷ اصلی بخش ۵ ارومیه روستای قطلو موافقت و تحویل اداره کل راه و شهرسازی نمود تا با اعمال کاربری به تجاری تبدیل گردد.

وی ادامه داد: پس از بازدید میدانی کارشناسان مربوطه ادارات حفاظت محیط زیست، بنیاد مسکن، میراث فرهنگی، شرکت گاز، برق و آب منطقه ای، شهرداری ارومیه، منطقه یک و سه و اداره حریم راه‌ها با بلامانع بودن و اجرای طرح در زمین مذکور موافقت کردند و متسفانه پس از این قضایا با مخالفت برخی از اعضا پیشنهاد گردید اجرای طرح توسط شهرداری ارومیه انجام شود که بصورت کتبی عدم موافقت اجرای طرح را به شهرسازی اعلام نمود و مجددا در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی مطرح که با مخالفت معاونسابق عمرانی استانداری موضوع تغییر کاربری زمین مذکو مورد تصویب کارگروه قرار نگرفت و تا کنون با تمام تلاش‌ها و پیگیری‌های مجدد هنوز به پاسخ مناسب از طرف مسئولان مربوطه نرسیده ایم و اجرای طرح همچنان بلا تکلیف مانده است.

طاهری پور در خاتمه با اشاره به شکایات مردم در این زمینه و آسیب‌های اجتماعی و بهداشتی و ضرورت ساماندهی صنوف آلاینده و احداث مجتمع صنفی خواست تا مسئولان با دید مثبت با موضوع موافقت نموده تا با اجرای این طرح ضایعات فروشان از بلاتکلیفی در بیایند و با آسودگی به کسب و کار خود ادامه دهند.

اجرای بیش از ۱۱ هزار مورد بازرسی از صنوف در آذربایجان غربی

کرمعلی حق دوست رئیس بازرسی اتاق اصناف آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۸۰ مورد در سطح استان بازرسی انجام شده است که منجربه تشکیل ۵ هزار و ۵۸۴ فقره پرونده شده که جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال گردیده است.

حق دوست ارزش ریالی پرونده‌های مذکور را ۲۵ میلیارد و ۱۸۵ میلیون و ۲۸۴ هزار ریال ذکر کرد.

وی بیان کرد: میزان بازرسی‌های انجام شده نسبت به سال ۹۶، ۳ درصد، تکمیل پرونده ۵۸ درصد، ارزش ریالی تخلفات صورت گرفته ۱۹۳ درصد افزایش یافته است.

رئیس بازرسی اتاق اصناف آذربایجان غربی با اظهار اینکه رسیدگی به صنف نانوایان نیز از دومین ماه سال گذشته به این واحد محول شده است گفت: در این مدت ۲۶۱ مورد گزارش مردمی رسیده است که ۴ هزار و ۷۹۸ مورد بازرسی انجام شده و در نتیجه ۳۳۹ فقره پرونده تشکیل گردیده است که بیشترین موارد مربوط به گرانفروشی و کم فروشی می‌باشد.

وی ازرش ریالی تخلفات صورت گرفته در نانوایان را ۶۴۶ میلیون و ۴۰۶ هزار ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/ف