Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@03:16:33 GMT

سازمان ملل پس از ۲ روز به بمباران صنعا واکنش نشان داد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۹۱۸۸

سازمان ملل پس از ۲ روز به بمباران صنعا واکنش نشان داد

دو روز پس از حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی پایتخت یمن، سازمان ملل به این حملات واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، در واکنش به حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی علیه مناطق مسکونی شهر صنعا، پایتخت یمن، کمیسر عالی سازمان ملل در امور آوارگان به این حادثه واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

چرا انصارالله از سه بندر کلیدی در الحدیده عقب‌نشینی کرد؟

حملات ائتلاف سعودی علیه شهر صنعا که روز پنج شنبه انجام شد، به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی و شهروند یمنی منجر گردید و تمام اعضای یک خانواده را به شهادت رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال کمیسر عالی سازمان ملل در امور آوارگان نسبت به این حادثه ابراز تأسف کرده و افزوده است: حمایت از غیرنظامیان ضروری است و طرف‌های درگیر باید به تعهدات خود که در قانون بین المللی بشردوستانه بر آن تاکید شده است، عمل کنند.

حملات روز پنج شنبه جنگنده‌های ائتلاف سعودی علیه شهروندان یمنی و ساکنان شهر صنعا، چند روز پس از عملیات موفقیت آمیز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه تأسیسات نفتی عربستان صورت گرفت. نیروهای یمنی حمله به تأسیسات نفتی عربستان را در واکنش به بمباران و ادامه جنگ از سوی ائتلاف نظامی سعودی علیه یمن طی بیش از چهار سال گذشته انجام دادند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز پرسپولیس ائتلاف سعودی بمباران تحولات منطقه سازمان ملل صنعاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • واکنش علیرضا بیرانوند به قهرمانی تیم ملی فوتسال + عکس
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن