Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- استاندار خراسان شمالي گفت: فعاليت گروه ها و موسسات متفرقه در جمع آوري زکات فطره مجاز نيست و با عاملان آن برخورد مي شود.

به گزارش ايرنا؛ محمدعلي شجاعي عصر شنبه در نشست کارگروه زکات استان افزود: شناسنامه نداشتن، پاسخگو نبودن و نيز شفاف نبودن هزينه کرد وجوه جمع آوري شده توسط اين موسسات محل اشکال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تاکيد بر ارائه هشدارهاي لازم به مردم و عوامل مختلف در پرداخت زکات فطره به مکان هاي مجاز، اظهار داشت: در صورت عدم جلوگيري از اين روند زمينه بي اعتمادي مردم را فراهم مي کند.
استاندار خراسان شمالي همچنين بر لزوم اطلاع رساني عمومي از طريق صدا و سيما و رسانه ها، براي تکميل بانک اطلاعاتي در خصوص روستاهاي پرداخت کننده زکات تاکيد کرد.
وي با تاکيد بر اهميت توسعه فرهنگ پرداخت زکات در استان، اظهار داشت: زکات مي تواند به ايجاد تعادل اقتصادي در جامعه کمک شاياني کند.
وي با اشاره به اعمال سياست هاي تشويقي و معافيتي براي پردازندگان به موقع زکات، افزود: بايد براي اجراي برنامه ها ضمانت اجرايي تعريف شود تا دستگاه ها کار را به موقع و در زمان خود انجام دهند.
شجاعي ضمن استقبال از تشکيل شوراي زکات استان، يادآور شد: اين شورا مي تواند در خصوص انسجام بيشتر و جمع کردن معتمدان و ريش سفيدان فعاليت موثري داشته باشد.
وي با اشاره به پيام رهبري و اهميت موضوع زکات در جامعه گفت: متاسفانه به انجام اين امر واجب عبادي و اقتصادي که روح اجتماعي دارد، کمتر توجه شده است.
استاندار خراسان شمالي از ارزيابي دستگاه هاي عضو شوراي زکات استان خبر داد و گفت: تعداد عاملان زکات نيز بايد افزايش يابد و تمام فرمانداران و بخشدارها به نوعي عامل زکات شوند.
* اهميت زکات در شرايط سخت اقتصادي
امام جمعه بجنورد نيز در اين نشست از زکات و نماز به عنوان دوگانه به هم‌پيوسته ياد کرد و افزود: اين دو از اموري هستند که در ديگر اديان نيز به آن توجه ويژه اي شده است.
حجت الاسلام والمسلمين ابوالقاسم يعقوبي با تاکيد بر ساماندهي امور مربوط به زکات فطريه در استان، گفت: بايد تدابير لازم براي جلوگيري از سوء استفاده هاي افراد به ويژه در فضاي مجازي انديشيده شود.
وي از زکات به عنوان يک امر حکومتي ياد کرد و اظهار داشت: زکات در شرايط اقتصادي امروز که برخي نيازمندان حتي به نان شب خود محتاج هستند مي تواند بسيار کمک کننده باشد.
* جمع آوري بيش از 100 ميليارد ريال زکات در استان
مديرکل کميته امداد امام خميني (ره) خراسان شمالي با اشاره به پرداخت بيش از 100 ميليارد ريال زکات در استان در سال گذشته گفت: 29 ميليارد ريال اين رقم زکات واجب و 77 ميليارد ريال زکات فطريه بوده است.
مجيد الهي راد به مشارکت مردم در طرح شجره طيبه اشاره کرد و افزود: در قالب اين طرح سه هزار و 200 اصله درخت به اين نهاد اهدا شد که ميوه آن بين محرومان توزيع مي شود.
وي تعداد کل روستاهاي خراسان شمالي را 796 پارچه برشمرد و گفت: از اين تعداد 500 روستا مشمول دريافت زکات هستند.
الهي راد با بيان اينکه هزار و 303 عامل افتخاري زکات با اين نهاد همکاري دارند، افزود: 65 مبلغ مقطعي و 198 مبلغ افتخاري براي توسعه و ترويج فرهنگ پرداخت زکات با اين نهاد همکاري دارند.
ط/5132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از بانک مرکزی، مهدی صحابی گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۰۸۴ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱.۵۵۴ همت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده ۲۳ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر اداره اعتبارات درخصوص تسهیلات ودیعه مسکن نیز یادآور شد: از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد ۵۰۰ هزار و ۵۵۶ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۴۱ هزار و ۷۶۷ نفر به مبلغ ۳۳.۴ همت تسهیلات دریافت کرده اند.

همچنین صحابی با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ ۰۹‏‏/۰۲‏‏/۱۴۰۳ تعداد ۱.۳۳۰.۷۹۵ نفر متقاضی جهت اخذ تسهیلات مزبور به بانک‌های عامل مراجعه نموده‌اند که از این تعداد، ۴۶۱.۴۴۲ نفر (در حدود ۳۵ درصد) بنا به دلایل درج شده در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک موردنیاز، نداشتن وثایق قابل‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و. فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف می‌باشند.

براین اساس، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۶۹،۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۷۹۳،۷۳۲ نفر (در حدود ۹۱ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‏‏‏‏‏‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند. ‏‏

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سالجاری
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری