Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@03:12:13 GMT

اقدام کم سابقه آمریکا در عراق

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۰۸۱۵

اقدام کم سابقه آمریکا در عراق

در اقدامی کم سابقه، دولت آمریکا به ناچار از پلیس فدرال عراق بخاطر حادثه اخیر هدف قرار دادن این نیروها در یک بمباران هوایی، عذرخواهی کرد.

به گزارش ایرنا، جوی هود کاردار آمریکا در بغداد روز شنبه با حضور در مقر فرماندهی پلیس فدرال عراق به نمایندگی از دولت آمریکا از حادثه اخیر هدف قرار گرفتن مواضع این نیرو از سوی بالگردهای آمریکایی عذرخواهی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاردار آمریکا همچنین از کشته شدن یک پلیس و زخمی شدن دو تن دیگر از افراد این نیرو در حمله یاد شده ابراز تاسف کرد و آن را تسلیت گفت.

ناظران عراقی، فشار گسترده افکار عمومی و اعتراض گروهها و احزاب عراقی را دلیل ناچار شدن آمریکا به عذرخواهی در این خصوص ارزیابی می کنند.

حمله بالگردهای ارتش آمریکا در ۴ اردیبهشت ماه جاری به یک ایست بازرسی نیروهای پلیس اتحادیه در منطقه «الریاض» از توابع شهرستان «الحویجه» در استان کرکوک در شمال عراق منجر به کشته شدن یک نیرو و زخمی شدن دو تن دیگر شد.

این امر اعتراضات گسترده ای در میان گروهها و احزاب عراقی برانگیخت و فرماندهی پلیس فدرال عراق نیز از تشکیل یک کمیته تحقیق در این زمینه خبر داد.

همچنین مقرر شد پارلمان عراق در یکی از جلسات خود این موضوع را بررسی کند.

هنوز از نتایج بررسی های یاد شده خبری منتشر نشده است.

برخی ناظران عراقی، اقدام جدید نیروهای آمریکایی علیه نیروهای عراقی را مشابه حمله آمریکایی ها در ۲۰۱۵ به تیپ ۵۳ لشکر ۱۴ ارتش عراق دانسته اند که بر اثر آن ۳۰ سرباز و یک افسر عراقی کشته شدند.

حمله جدید نیروهای آمریکایی به نیروهای عراقی در حالی اتفاق افتاد که برخی فراکسیون های عراقی در پارلمان عراق دنبال گذراندن مصوبه ای برای اخراج و یا دست کم تعیین تکلیف و محدود کردن ماموریت های نیروهای آمریکا در خاک عراق هستند.

عراق در تازه ترین آمار تعداد کل نیروهای نظامی و مستشاران آمریکایی مستقر در عراق را حدود ۱۰ هزار نفر اعلام کرد که دو برابر رقم اعلام شده توسط سفارت آمریکا در بغداد است.

آمریکایی ها که از سال ۲۰۰۳ عراق را به بهانه واهی داشتن سلاح های کشتار جمعی اشغال کردند در سال ۲۰۱۱ بدلیل شکست ها و ناکامی های مکرر، مجبور به ترک خاک عراق شدند با این حال در سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با داعش و در راس یک ائتلاف بین المللی بار دیگر وارد این کشور شدند.

با اعلام پایان داعش در آذرماه ۹۶ تاکنون، درخواست ها میان افکار عمومی و احزاب و گروههای عراقی برای خروج نیروهای ائتلاف به سرکردگی آمریکا به شکل روزافزون ادامه دارد اما آمریکا با حمایت برخی گروههای سیاسی در عراق و همچنین به بهانه تمام نشدن خطر داعش در عراق، هر بار از آن طفره می رود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آمریکا عراق عذرخواهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

یک منبع میدانی در سوریه گزارش کرد پایگاه ارتش آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در حومه شرقی استان دیرالزور سوریه با ۷ موشک هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، این منبع امروز جمعه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت پایگاه آمریکا با هفت موشک هدف قرار گرفت که سه فروند داخل پایگاه در ضلع جنوب شرقی فرود آمد و باقی موشک‌ها نیز به اطراف پایگاه اصابت کردند و بر اثر ستون‌های دود مشاهده شد.

وی افزود پس از این حمله بالگردهای آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.

هنوز گروهی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته است.

گروه‌های مقاومت عراق هفته گذشته حملات خود به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق را از سر گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی